Speedster Turbo #4446
- robertsabee
- Actief lid
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
- Locatie: Noord-Holland
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Punt 'B' voor de meting aan de voorkantrobertsabee schreef:Welk punt op het chassis?
Punt 'A' voor de meting aan de acherkant
Feitelijk dus de eindpunten van de hoofd chassis-balk die van voor naar achter loopt.
Begint binnen/achter het voorwiel en eindigt waar de undertray begint, ongeveer ter hoogte van de sluit-lijn van de deur.
Let wel.. De rij-hoogtes die Opel origineel opgeeft voor de Speedster zijn (net als bij de Elise) in een beladen toestand! Dit is met 75Kg in iedere stoel en 1/2 tank brandstof.
Als je 'm op 120mm on-beladen hoogte zet zal hij met de bestuurder en evt. passagier er in in de praktijk dus wat lager staan tijdens het rijden.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- robertsabee
- Actief lid
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
- Locatie: Noord-Holland
- robertsabee
- Actief lid
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
- Locatie: Noord-Holland
Verkeerd om lijkt me sterk, achter zou hij dan denk ik ook niet eens passen. Het staat niet raar of zo hoor, maar ik vind het vreemd dat het chassis eigenlijk achterover staat
Net de voorkant 1,5 cm laten zakken, maar dat geeft klappen in de voortrein. Zitten de veren dan te los of zo??
En vandaag rondom 7 klikken terug gezet. Hij rijdt nu comfortabel en niet eens zo slecht. Geen geklapper meer, wel af en toe een bonk. Met een juiste afstelling kom ik denk ik wel.
De achterkant toch 1,5 cm omhoog. voor en achter staat nu op 14 cm. Demping op -14 voor en -13 achter. Nog vrij zacht, maar rijdt goed.
Net de voorkant 1,5 cm laten zakken, maar dat geeft klappen in de voortrein. Zitten de veren dan te los of zo??
En vandaag rondom 7 klikken terug gezet. Hij rijdt nu comfortabel en niet eens zo slecht. Geen geklapper meer, wel af en toe een bonk. Met een juiste afstelling kom ik denk ik wel.
De achterkant toch 1,5 cm omhoog. voor en achter staat nu op 14 cm. Demping op -14 voor en -13 achter. Nog vrij zacht, maar rijdt goed.
- robertsabee
- Actief lid
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
- Locatie: Noord-Holland
Nu begin ik toch te twijfelen welke kant van de dempers nu boven moet.aKra schreef:Ik heb 16" voor ja... Misschien dempers verkeerd om gemonteerd?
- Bijlagen
-
- voorkant, met de demperstang omhoog
- A-voor.JPG (27.27 KiB) 2163 keer bekeken
-
- achterkant, met de demperstang naar beneden (geen foto van demperstang naar omhoog)
- B-achter.JPG (47.11 KiB) 2168 keer bekeken
-
- voorkant, met de demperstang naar beneden
- B-voor.JPG (61.41 KiB) 2165 keer bekeken
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Speedster turbo
Robert,
De zuigerstangen moeten naar beneden wijzen, de draaiknop om de demping in te stellen komt dus boven! Dit itt Nitrons en de Gaz uitvoering die Akra heeft. Daar zit een soort van ring om de demperstang waar je de demping mee instelt en bij die constructie komt die (stel)ring wel beneden te zitten.
Heb je niet per ongeluk de veren verwisseld? Die nu achter zit lijkt mij echt te kort!
De zuigerstangen moeten naar beneden wijzen, de draaiknop om de demping in te stellen komt dus boven! Dit itt Nitrons en de Gaz uitvoering die Akra heeft. Daar zit een soort van ring om de demperstang waar je de demping mee instelt en bij die constructie komt die (stel)ring wel beneden te zitten.
Heb je niet per ongeluk de veren verwisseld? Die nu achter zit lijkt mij echt te kort!
Laatst gewijzigd door S. Gonzales op 06 jul 2012 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- robertsabee
- Actief lid
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
- Locatie: Noord-Holland
Re: Speedster turbo
Net wat plaatjes bekeken op internet en tot nu toe zit die draaiknop telkens aan de onderkant. Wat die veren betreft, om de hoogte van de auto voor en achter op 14 te krijgen moet ik ze voor erg laag instellen en achter erg hoog. De achterkant slaat in mijn beleving ook erg snel tot op de aanslag. Dus dat doet vermoeden dat de veren idd verwisseld zouden kunnen zijn. Ik heb ze wel zo geleverd gekregen, dus dan zouden ze bij de leverancier al verwisseld moeten zijn. Ik zal de veren op gaan meten, ik neem aan dat de langste achter moeten?S. Gonzales schreef:Robert,
De zuigerstangen moeten naar beneden wijzen, de draaiknop om de demping in te stellen komt dus boven! Dit itt Nitrons en de Gaz uitvoering die Akra heeft. Daar zit een soort van ring om de demperstang waar je de demping mee instelt en bij die constructie komt die wel beneden te zitten.
Heb je niet per ongeluk de veren verwisseld? Die nu achter zit lijkt mij echt te kort!
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Zoals ik al per telefoon had aangegeven, maar ook nog even voor de rest van de mensen die het topic ooit lezen, wellicht is er rekening te houden met het feit dat dit de Gaz Gold Pro II zijn. Er zou veel veranderd zijn, wat er precies anders is zou ik niet kunnen zeggen.
We gaan even met Gaz uitzoeken wat er aan de hand is!
We gaan even met Gaz uitzoeken wat er aan de hand is!
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
speedster turbo 4446
Hier wat foto's van mijn auto.
- Bijlagen
-
- Speedster GAZ coilover kit 008 [800x600].jpg (108.73 KiB) 2115 keer bekeken
-
- Speedster GAZ coilover kit 009 [800x600].jpg (102.06 KiB) 2109 keer bekeken
-
- Speedster GAZ coilover kit 007 [800x600].jpg (92.87 KiB) 2111 keer bekeken
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
speedster turbo 4446
Zo moet het er ongeveer uit gaan zien. Qua hoogte dan hè
- Bijlagen
-
- Speedster GAZ coilover kit 013 [800x600].jpg (127.7 KiB) 2107 keer bekeken
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- robertsabee
- Actief lid
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
- Locatie: Noord-Holland