En het ziet er gaaf uit he
4-punt Gordels zitten erin
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
4-punt Gordels zitten erin
Van de week mijn 4 punts gordels gemonteerd, was wel even werk maar het zit echt een stuk beter.. Je zit strakker in je stoel, meer gevoel!! En in de bochten blijf je rechtop..
En het ziet er gaaf uit he

En het ziet er gaaf uit he
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Ride-aholic
- Actief lid
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
- Locatie: Oosterhout (NB)
Hi,
gaat dat goed met de APK, of moet je dan je gewone gordel weer terugzetten?
Bij de MR2-club had er ooit iemand problemen mee, volgens de keurmeester was de sluiting te lastig te bedienen in noodgevallen (door iemand die je uit de auto wilde halen, is dus een extra beveiliging tegen car-jacking
).
Greetingz, Peter
gaat dat goed met de APK, of moet je dan je gewone gordel weer terugzetten?
Bij de MR2-club had er ooit iemand problemen mee, volgens de keurmeester was de sluiting te lastig te bedienen in noodgevallen (door iemand die je uit de auto wilde halen, is dus een extra beveiliging tegen car-jacking
Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Wel een beetje vreemd dat de FIA ze wel goedkeurd, Die gaan wel iets verder dan een APK...Ride-aholic schreef:Hi,
gaat dat goed met de APK, of moet je dan je gewone gordel weer terugzetten?
Bij de MR2-club had er ooit iemand problemen mee, volgens de keurmeester was de sluiting te lastig te bedienen in noodgevallen (door iemand die je uit de auto wilde halen, is dus een extra beveiliging tegen car-jacking).
Greetingz, Peter
Er wordt ook totaal geen lijn in getrokken met de APK (zoals met veel dingen) De ene keurt het goed zolang de originele gordels ook gemonteerd zijn, Een ander keurt het ook goed als de originele verwijderd zijn. (Zolang de 4-5-6 punts maar E-keur hebben.)
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1526
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Officieel zijn deze niet goedgekeurd voor de weg.
Voor straat-gebruik moet de sluiting een rode druk-knop hebben waarmee de gordel ontgrendelt. Inderdaad om hulpdiensten je snel uit de auto te halen.
1 van de weinige 4 punts die zowel een (E) markering voor de weg hebben als een FIA keurmerk zijn de SCHROTH Profi FE-II en FE-III (verkocht in de UK onder de vlag van 'Saftey Devices')
Een plaatje toegevoegd van de slot units die mogelijk zijn. De linker is FIA-only, de rechter is goedgekeurd voor zowel straat (E-keur) als FIA.
Die laatste heb ik in mijn auto en geen enkel probleem met de APK.
Ik heb de uitbreiding naar 6-punt er ook in zitten (ik heb andere stoelen in mijn Elise met gaten voor gordels), maar officieel mag je die op de straat ook niet gebruiken. 4-punt is max.
Bye, Arno.
Voor straat-gebruik moet de sluiting een rode druk-knop hebben waarmee de gordel ontgrendelt. Inderdaad om hulpdiensten je snel uit de auto te halen.
1 van de weinige 4 punts die zowel een (E) markering voor de weg hebben als een FIA keurmerk zijn de SCHROTH Profi FE-II en FE-III (verkocht in de UK onder de vlag van 'Saftey Devices')
Een plaatje toegevoegd van de slot units die mogelijk zijn. De linker is FIA-only, de rechter is goedgekeurd voor zowel straat (E-keur) als FIA.
Die laatste heb ik in mijn auto en geen enkel probleem met de APK.
Ik heb de uitbreiding naar 6-punt er ook in zitten (ik heb andere stoelen in mijn Elise met gaten voor gordels), maar officieel mag je die op de straat ook niet gebruiken. 4-punt is max.
Bye, Arno.
- Bijlagen
-
- gordels.jpeg
- (63.83 KiB) 4716 keer gedownload
Re: 4-punt Gordels zitten erin
Hmm, interestingstevenflappy schreef:Van de week mijn 4 punts gordels gemonteerd, was wel even werk maar het zit echt een stuk beter.. Je zit strakker in je stoel, meer gevoel!! En in de bochten blijf je rechtop..
En het ziet er gaaf uit he![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Welke balk heb je gebruikt om de gordels aan te zetten? Of heb je er zelf een laten maken? En hoe zit de balk bevestigd?
Thanks!
Mark
C30-94@0.55bar
He Mark.. wanneer heb jij het laatst in de shop gekeken?
Arno, Safety Devices is failliet.. einde oefening daar
Voor wat betreft de APK heb ik in NL nog nooit van enig probleem gehoord. Sterker nog, mijn auto is naar de RDW geweest voor een herkeuring, MET deze gordels en buiten het gebruikelijke ohhh en aahhhhh van de heren keurmeesters heeft men zeker over de gordels geen enkele op- of aanmerking geplaatst.
Inderdaad zijn de FIA gordels aan veel meer eisen onderhavig dan standaard E-keur gordels. Het is echter het 'big red button' syndroom wat je de nek omdraait. Dat is het gevolg van de Europeese regelgeving, dus lang leve de vooruitgang
Nu.. met deze Willans gordels is het WEL mogelijk om de originele gordels te laten zitten. Ik ken een aantal mensen die dat gedaan hebben en die zijn er op zich blij mee dat ze de standaard tuigjes kunnen gebruiken voor het ritje naar de buurtsuper. Ik heb ze er zelf echter gelijk uitgegooid.. wat moet ik ermee en ..je went snel genoeg aan de vier-punts gordels.
Steven.. blij dat het geen rode gordels waren?
Arno, Safety Devices is failliet.. einde oefening daar
Voor wat betreft de APK heb ik in NL nog nooit van enig probleem gehoord. Sterker nog, mijn auto is naar de RDW geweest voor een herkeuring, MET deze gordels en buiten het gebruikelijke ohhh en aahhhhh van de heren keurmeesters heeft men zeker over de gordels geen enkele op- of aanmerking geplaatst.
Inderdaad zijn de FIA gordels aan veel meer eisen onderhavig dan standaard E-keur gordels. Het is echter het 'big red button' syndroom wat je de nek omdraait. Dat is het gevolg van de Europeese regelgeving, dus lang leve de vooruitgang
Nu.. met deze Willans gordels is het WEL mogelijk om de originele gordels te laten zitten. Ik ken een aantal mensen die dat gedaan hebben en die zijn er op zich blij mee dat ze de standaard tuigjes kunnen gebruiken voor het ritje naar de buurtsuper. Ik heb ze er zelf echter gelijk uitgegooid.. wat moet ik ermee en ..je went snel genoeg aan de vier-punts gordels.
Steven.. blij dat het geen rode gordels waren?
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dus de balk haakt niet achter de rollbar? Of begrijp ik het verkeerd? Als ik het goed heb is het zo bij de elise dat de ophangpunten achterop de rollbar zitten, waardoor de bouten niet meer doen dan alleen de balk een beetje op z'n plek houden. Maar bij de speedster zou het dan zo zijn dat de bouten echt de krachten te verwerken krijgen?
Mark
Mark
C30-94@0.55bar
Nope.. de balk zit in de normale bevestiginspunten, maar.. als ik goed naar de vorm heb gekeken haakt ie wel voor een deel achter de anti roll bar.
Bij de Elise zit er inderdaad achterop de anti roll bar een voorziening (ingelaste moeren) voor een harness bar. Een van de eerste dingen die ik ontdekt heb toen ik probeerde een S2 harness bar in de Speedster te frommelen was dat die ingelaste moeren compleet ontbraken
Nogmaals, als ik naar de vorm van de harness bar kijk lijkt het of de bar van achteren op de plek geschoven wordt en dat de bar dus bij een axiale kracht op de roll bar gaat drukken..
Bij de Elise zit er inderdaad achterop de anti roll bar een voorziening (ingelaste moeren) voor een harness bar. Een van de eerste dingen die ik ontdekt heb toen ik probeerde een S2 harness bar in de Speedster te frommelen was dat die ingelaste moeren compleet ontbraken
Nogmaals, als ik naar de vorm van de harness bar kijk lijkt het of de bar van achteren op de plek geschoven wordt en dat de bar dus bij een axiale kracht op de roll bar gaat drukken..
