Dus tenzij iemand met zekerheid weet of ik ook af kan met een decibel killer (deze helpt me niet door de APK gastest lijkt mij) zou ik graag van een mede forumlid de uitlaat lenen/huren/kopen.
Uitlaatgeluid is in idd (nog) geen APK norm. Er zijn wel plannen om dat in de toekomst mee te nemen.Pw schreef:Decibellen en APK?!
Sinds wanneer is dat een probleem in NL?
S. Gonzales schreef:Uitlaatgeluid is in idd (nog) geen APK norm. Er zijn wel plannen om dat in de toekomst mee te nemen.Pw schreef:Decibellen en APK?!
Sinds wanneer is dat een probleem in NL?
Maar bij een RDW kentekenkeuring kan dat anders zijn en eventueel een geluidsmeting onderdeel van de keuring zijn. Maar je moet sowieso door de gastest komen. Dus uitlaat moet van voor tot achter gasdicht en 'deugdelijk bevestigd' zijn en de katalysator moet zijn werk doen. Het geluid doet daar niets van af.
Iemand een idee wat ik dan nog nodig heb? Het lijkt erop dat er dus in ieder geval een deel standaard is. Of is het verstandig eerst een gas test te laten doen? Een DB-killer is namelijk relatief makkelijk te krijgen en te monteren.From the Cat back are custom made. Basically the U bend before the backbox onwards.