Originele uitlaat

Op zoek naar onderdelen.
TissiRS
Actief lid

Originele uitlaat

Bericht door TissiRS »

Voor de RDW keuring van mijn VX zoek ik een originele uitlaat die me door de geluidstest helpt, met de uitlaat die ik nu heb ga ik het niet redden namelijk. :lol:

Dus tenzij iemand met zekerheid weet of ik ook af kan met een decibel killer (deze helpt me niet door de APK gastest lijkt mij) zou ik graag van een mede forumlid de uitlaat lenen/huren/kopen.
Blitz

Bericht door Blitz »

ik heb een originele turbo einddemper liggen waar ik niks mee doe. ik weet niet of je daar wat mee bent?
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

uitlaat

Bericht door Pipo »

Ik heb hier wel een db-killer liggen, maar die helpt natuurlijk niet tegen afwezige catalysatoren :wink: .
A thing of beauty is a joy forever!
Pw
Mega lid

Bericht door Pw »

Decibellen en APK?!

Sinds wanneer is dat een probleem in NL?
Nr.0672
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Originele uitlaat

Bericht door S. Gonzales »

Pw schreef:Decibellen en APK?!
Uitlaatgeluid is in idd (nog) geen APK norm. Er zijn wel plannen om dat in de toekomst mee te nemen.
Maar bij een RDW kentekenkeuring kan dat anders zijn en eventueel een geluidsmeting onderdeel van de keuring zijn. Maar je moet sowieso door de gastest komen. Dus uitlaat moet van voor tot achter gasdicht en 'deugdelijk bevestigd' zijn en de katalysator moet zijn werk doen. Het geluid doet daar niets van af.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Pw
Mega lid

Re: Originele uitlaat

Bericht door Pw »

S. Gonzales schreef:
Pw schreef:Decibellen en APK?!
Uitlaatgeluid is in idd (nog) geen APK norm. Er zijn wel plannen om dat in de toekomst mee te nemen.
Maar bij een RDW kentekenkeuring kan dat anders zijn en eventueel een geluidsmeting onderdeel van de keuring zijn. Maar je moet sowieso door de gastest komen. Dus uitlaat moet van voor tot achter gasdicht en 'deugdelijk bevestigd' zijn en de katalysator moet zijn werk doen. Het geluid doet daar niets van af.

Dat bedoel ik! ;)
Nr.0672
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Zoek je alleen de einddemper, of het complete systeem?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
robertsabee
Actief lid

Bericht door robertsabee »

Half maart ga ik een SC-conversie doen en dan gaat er een turbo-demper op. De originele 2.2 NA demper heb ik dan ''over''
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

Ik heb nog even de vraag uitstaan bij de vorige eigenaar welke onderdelen standaard zijn, dan hoop ik daarna precies te kunnen zeggen wat nodig is.
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

From the Cat back are custom made. Basically the U bend before the backbox onwards.
Iemand een idee wat ik dan nog nodig heb? Het lijkt erop dat er dus in ieder geval een deel standaard is. Of is het verstandig eerst een gas test te laten doen? Een DB-killer is namelijk relatief makkelijk te krijgen en te monteren.
Smiley

Bericht door Smiley »

Normaal gesproken heb je 4 stukken vanaf je blok.

1. Uitlaatspruitstuk. (exhaust manifold)
2. Catalysator deel (cat)
3. U-bocht (u-bend)
4. Einddemper. (back box)

Vraag hem nog eens, en vermeld bovenstaande 4.

Maak je zo veel lawaai?
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

Thanks Stefan! Ik heb de vraag gelijk zo uitgezet, als ik enkel een custom einddemper heb dan zal een DB-killer afdoende moeten zijn lijkt mij, de filter is dan tenslotte standaard.
Smiley

Bericht door Smiley »

Geen idee wat je met db killer bedoeld, want dat is maatwerk, maar als het alleen je einddemper is, moet dat wel op te lossen zijn.
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

Het is dus alleen de U-bocht en einddemper die maatwerk zijn, wat lijkt jullie dan de beste optie? En wat zijn de eventuele stappen voor het maken van een maatwerk decibel killer?
Smiley

Bericht door Smiley »

De u-bocht hoort wat mij betreft bij de demper, en dat is dus wat je zoekt.
Een originele einddemper, met bijpassende u-bocht.

De bevalling was lang, maar het is ten minste helder nu.

Dit moeten veel mensen in hun schuurtje hebben liggen, zeker om desnoods even uit te lenen.
Ik zelf moet even kijken of ik nog een complete demper heb (einde week), dus als er eerder iemand regeerd, dikke prima :thumbup:
Plaats reactie