Tijdje niet het forum bekeken en dan krijg je dit nieuws weer!
Super. De Europa heb ik altijd een prachtige wagen gevonden. De kofferbak vond ik ook zo praktisch.
Ideale zakenwagen eigenlijk. Geniet ervan.
exmantaa schreef:Penske is aardig top of the bill, maar aangezien het Lotus onderstel nogal specifiek en gevoelig is zou ik het bij bewezen techniek houden. (een 3 weg race demper is leuk bv. spul, maar je moet die dan wel precies kunnen (laten) afstellen...)
Al eens naar Quantum dempers gekeken?? (Eliseparts)
Lastig om het allerbeste uit te zoeken.....
Mogelijk passen 46mm schokbrekers niet tussen de wishbones achterzijde.
Bouwkwaliteit heeft Penske de voorkeur boven Ohlins en Nitron.
Ohlins heeft meeste keus en daar heb ik prima ervaring me.
Nitron hoor ik veel tevreden forum leden over en zou goed passen bij upright en lagers etc.
Quantum ken ik niet.
Intrax ken ik niet.
Gaz ken ik niet.
In ieder geval ga ik niet zelf de afstelling doen
Alternatief kan ik de schokbrekers op de Europa vervangen en laat ik de Spexige zoals ie is. Sub-optimaal maar een stuk goedkoper....
Ik hoop alleen dat deze het beter/langer doen als wat je meestal hoort van mensen die Porsches en Aston Martins rijden met hun (extreem dure) carbon remmen.. Als die op het circuit worden gebruikt dan gaan ze helaas vaak stuk.
Advies van de fabrikant is dan vaak om voor circuit/track gebruik maar weer 'gewone' stalen remmen te monteren
Voordeel voor jou is denk ik wel dat de auto stukken lichter is als die bakken meestal zijn..