Spoorverbreders? 235/ 45 aanslepen in de bocht
Spoorverbreders? 235/ 45 aanslepen in de bocht
Ik heb opgemerkt dat de banden ( l en r )achteraan in een scherpe bocht tegen het chassis en binnen spatbord komen. ( niet te horen in de auto, maar de aftekeningen zijn er wel )
rijd achter aan met banden maat 235/45 r 17. Met ritron street series. Heb nog geen spoorverbreders.
Of is er een andere oorzaak iemand hier ervaring mee?
rijd achter aan met banden maat 235/45 r 17. Met ritron street series. Heb nog geen spoorverbreders.
Of is er een andere oorzaak iemand hier ervaring mee?
Re: Spoorverbreders? 235/ 45 aanslepen in de bocht
235/40/17 wordt vaker toegepast, voor zover ik weet. Alhoewel 235/45/17 ook wel zou moeten kunnen.
Hoe breed zijn je velgen, en wat is de ET?
Hoe breed zijn je velgen, en wat is de ET?
Jägertee
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Standaard velgen? Camber settings??
ET: 8,0 x 17 ( achteraan )
uitlijning zie foto
uitlijning zie foto
- Bijlagen
-
- uitlijn rapport.JPG (101.48 KiB) 3484 keer bekeken
-
2.31* en 2.41* camber achter dus. Dat is aardig wat.
En als je dan nog vrij laag ligt dan gaat je velg nog wat extra naar binnen...
Standaard Speedster velg 8.0 x 17 met ET 36 dacht ik? Daar kan simpel een 5 of misschien 8-10mm spacerplaat tussen. Daarna moet je richting 15mm gaan vanwege de centreerring.
En als je dan nog vrij laag ligt dan gaat je velg nog wat extra naar binnen...
Standaard Speedster velg 8.0 x 17 met ET 36 dacht ik? Daar kan simpel een 5 of misschien 8-10mm spacerplaat tussen. Daarna moet je richting 15mm gaan vanwege de centreerring.
8,0 is de velgbreedte, 17 is de diameter, beide in inches.
De camber (=wielvlucht) waarden zijn fors, maar volgens mij vrij normaal voor een verlaagde Speedster.
Dat je banden dan toch het chassis raken betekent dat je velgen een te hoge ET-waarde hebben (de wielen staan ver naar binnen ten opzichte van de naaf).
Oplossing: spacers of smallere banden (225/45/17 of 235/40/17) monteren.
De camber (=wielvlucht) waarden zijn fors, maar volgens mij vrij normaal voor een verlaagde Speedster.
Dat je banden dan toch het chassis raken betekent dat je velgen een te hoge ET-waarde hebben (de wielen staan ver naar binnen ten opzichte van de naaf).
Oplossing: spacers of smallere banden (225/45/17 of 235/40/17) monteren.
Jägertee
Ik vond een setje spoorverbreders op elise chop maar ik ben niet zeker dat ze op een speedster passen. Die zijn 20 mm en volgens mij set per twee. Of weet nog iemand een link naar andere?
Als je achteraan spoorverbreders monteerd moet dat dan vooraan ook? Heb weinig ervaring hier mee
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Nee, maar denk je wel aan langere bouten, voordat ik je wielen voorbij zie komen op zolder, en daarna pas je speedster.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als je rap genoeg bent zal niets je passeren
@ exmantaa genoeg keuze dus!
Dus ik ga best niet te breed max 15 mm à 20 mm. Vooraan moet niet. Veranderd er iets aan de wegligging?
@ exmantaa genoeg keuze dus!
Dus ik ga best niet te breed max 15 mm à 20 mm. Vooraan moet niet. Veranderd er iets aan de wegligging?
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Je moet wel. Ik wil die vlammenwerper van je eindelijk eens goed op film zetten.frederic schreef:Als je rap genoeg bent zal niets je passeren
Het leven is geen sprookje.
- SteV6
Zoek eerst de ET van je achtervelgen maar op. Anders ben je maar wat aan het aanrommelen. Gezien de naafcentreering kan je tot 5mm of vanaf 15mm spacer gebruiken op een Speedster.
S4 Avant
ik zal eens een velg moet afnemen ik vind de et waarde nergens terug.
@ smiley: ik weet niet of die er nog zullen zijn, tenzij de vlammen door de Conische kegels komen
@ smiley: ik weet niet of die er nog zullen zijn, tenzij de vlammen door de Conische kegels komen
-
Welke velgen heb je er nu onder staan dan?