Banden

Vragen over bekleding, velgen e.d.
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stef666 »

Marcel schreef:
jans schreef:Voor je verjaardag maken we een uitzondering.
Afbeelding
Haha THX :thumbsup: :jump: :woship:
Afbeelding
Ik vindt dit trouwens een heel mooie band, iemand er ervaring mee :?:
Van een mooi bord kan je niet vreten Marcel :wink: (Ik neem aan dat het de Vredestein Giuguaro of iets van die trant is?)
Als je banden gaat kopen gewoon lekker de Toyo T-1R of de Bridgestone RE-050 kopen.
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

stef666 schreef: Van een mooi bord kan je niet vreten Marcel :wink: (Ik neem aan dat het de Vredestein Giuguaro of iets van die trant is?)
Als je banden gaat kopen gewoon lekker de Toyo T-1R of de Bridgestone RE-050 kopen.
En waarom :?:

Dacht trouwens dat de Dunlops SP 9000 één van de beste zijn ?
stef666

Bericht door stef666 »

Nou, Onder de Subaru zéér zeker niet. Samen met de Toyo T1 S één van de slechtste banden die ik gehad heb....

Mijn beste tot nu toe was de Bridgestone PP S-03 overigens :idea:
Grtn. Stefan

Maarten

Bericht door Maarten »

Een goede band is heel persoonlijk, erg afhankelijk van onder welke auto, maar zeker ook van de rijstijl van de bestuurder.

Ik vond de S03 pp onder de subaru wel goed voor de openbare weg, maar onder zware belasting (lees circuit) waren ze snel veel te zacht en moest het stuurwiel veel verder ingestuurd worden.

De enige straat banden waar ik mee gereden heb welke ook dan goed bleven waren Yokohama A0?? (die met dat aparte profiel 037?), maar die sleten wel behoorlijk. Na een alpen toertocht en een dagje Niederrhein waren ze behoorlijk op.

Maar ik denk dat diezelfde banden op de speedster niet echt op temp zullen komen en dat wij dus veel zachtere banden nodig hebben. De Toyo zou dan wel eens goed kunnen uitpakken. (alhoewel de RE040 is ook een behoorlijk stijve band... maar op de sub het 2e rondje zandvoort al zo zacht als wat)

Maarten
stef666

Bericht door stef666 »

De T1 R van Toyo is een énorme vooruitgang t.o.v. de T1 S. De S schijnt het op FWD auto's dan wel err beter te doen :?:
Ik heb met de Speedster nog geen ervaringen met verschillende banden (dat komt nog wel :mrgreen: ) Maar verwacht van de T1 R dat hij het op de Speedster ook goed zal doen evenals de RE 050 van Bridgestone. Ze hebben beide ongeveer even stijve wangen (stijver dan de RE 040) wat ten goede komt om de hinderlijke "rol" over de banden te verminderen.

Maar bandenkeuze blijft zoals je zegt vaak een persoonlijke keus.
Grtn. Stefan

Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Afbeelding
He Jans! Moet je dat niet eerst aan de commisie voorleggen?! :bangin:
Lotus Elise S2
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

stef666 schreef:Ze hebben beide ongeveer even stijve wangen (stijver dan de RE 040) wat ten goede komt om de hinderlijke "rol" over de banden te verminderen.
Tenopzichte van de standaard bridgestones hebben de t1r's minder stijve wangen. Ik vind dat persoonlijk wel prettig, aangezien het me meer controle geeft over de auto. Maar er zijn genoeg mensen die het hinderlijk vinden.

Overigens zijn de wangen van de t1r's inderdaad stijver dan die van de t1s.

Mark
C30-94@0.55bar
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

markv schreef: Tenopzichte van de standaard bridgestones hebben de t1r's minder stijve wangen.
Mark
Dat zou ook weleens een subjectief gevoel kunnen zijn Mark. Door het sterke V-profiel heeft de band zowiezo een iets minder scherp karakter dan een band met blokken (profiel in lengterichting). De band zou dan zomaar een weker gevoel kunnen hebben terwijl de wangen even stijf zijn.
Maakt ook niet uit, waardoor het komt, minder stijve wang of minder "scherp profiel", het gaat erom wat je voelt...
Ten opzichte van mijn standaard speedstertje met RE040's stuurt jouw karretje toch wel een stuk scherper en ik weet niet zeker of dat alleen komt door jouw geo set-up en Nitrons...

Ik zal het zelf wel ondervinden als ik er T1-Ren eronder ga zetten :wink:
Afbeelding
stef666

Bericht door stef666 »

Dan is de RE 050 in ieder geval niks voor jou Mark, Die zijn een stuk stijver dan de 040. En de 070 (semi slick achtig) is dan helemaal uit den boze..... :shock:
Grtn. Stefan

Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef:
Afbeelding
He Jans! Moet je dat niet eerst aan de commisie voorleggen?! :bangin:
Te laat :P

Voor de banden.........tja zullen wel de T1-R's worden, ik heb graag een mooie band :wink:
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Tja"' Hj heb Marcel al toegezegd.
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Maar denk dat Marcel nu té eigenwijs ,én te bang is om er nog iets aan te veranderen.Afbeelding
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

stef666 schreef:Dan is de RE 050 in ieder geval niks voor jou Mark, Die zijn een stuk stijver dan de 040. En de 070 (semi slick achtig) is dan helemaal uit den boze..... :shock:
Ik heb op het king of europe festival in Belgie de semi slicks van Toyo zien staan. Die hebben dus ook een veel zachtere wang dan andere semi slicks. Helaas levert Toyo die banden niet via de normal kanalen. Ben wel benieuwd naar de prijs.

Mark
C30-94@0.55bar
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Maikel,
Maik schreef:
markv schreef: Tenopzichte van de standaard bridgestones hebben de t1r's minder stijve wangen.
Mark
Dat zou ook weleens een subjectief gevoel kunnen zijn Mark. Door het sterke V-profiel heeft de band zowiezo een iets minder scherp karakter dan een band met blokken (profiel in lengterichting). De band zou dan zomaar een weker gevoel kunnen hebben terwijl de wangen even stijf zijn.
Maakt ook niet uit, waardoor het komt, minder stijve wang of minder "scherp profiel", het gaat erom wat je voelt...
Ten opzichte van mijn standaard speedstertje met RE040's stuurt jouw karretje toch wel een stuk scherper en ik weet niet zeker of dat alleen komt door jouw geo set-up en Nitrons...
Zo te merken ze toch echt minder stijf. Scheelt minder dan met d T1S, maar toch scheelt het. Ik ben van de originele banden naar de toyo's gegaan zonder andere wizigingen en dat verschil is best te voelen.

Mark
C30-94@0.55bar
stef666

Bericht door stef666 »

Als je interesse hebt in de semi slick van Toyo kan ik daar wel aankomen.

Ik neem aan dat je de TOYO R888 Motorsport bedoeld?
Grtn. Stefan

Plaats reactie