jans schreef:Voor je verjaardag maken we een uitzondering.
Haha THX
Ik vindt dit trouwens een heel mooie band, iemand er ervaring mee
Van een mooi bord kan je niet vreten Marcel (Ik neem aan dat het de Vredestein Giuguaro of iets van die trant is?)
Als je banden gaat kopen gewoon lekker de Toyo T-1R of de Bridgestone RE-050 kopen.
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
stef666 schreef:
Van een mooi bord kan je niet vreten Marcel (Ik neem aan dat het de Vredestein Giuguaro of iets van die trant is?)
Als je banden gaat kopen gewoon lekker de Toyo T-1R of de Bridgestone RE-050 kopen.
En waarom
Dacht trouwens dat de Dunlops SP 9000 één van de beste zijn ?
Een goede band is heel persoonlijk, erg afhankelijk van onder welke auto, maar zeker ook van de rijstijl van de bestuurder.
Ik vond de S03 pp onder de subaru wel goed voor de openbare weg, maar onder zware belasting (lees circuit) waren ze snel veel te zacht en moest het stuurwiel veel verder ingestuurd worden.
De enige straat banden waar ik mee gereden heb welke ook dan goed bleven waren Yokohama A0?? (die met dat aparte profiel 037?), maar die sleten wel behoorlijk. Na een alpen toertocht en een dagje Niederrhein waren ze behoorlijk op.
Maar ik denk dat diezelfde banden op de speedster niet echt op temp zullen komen en dat wij dus veel zachtere banden nodig hebben. De Toyo zou dan wel eens goed kunnen uitpakken. (alhoewel de RE040 is ook een behoorlijk stijve band... maar op de sub het 2e rondje zandvoort al zo zacht als wat)
De T1 R van Toyo is een énorme vooruitgang t.o.v. de T1 S. De S schijnt het op FWD auto's dan wel err beter te doen
Ik heb met de Speedster nog geen ervaringen met verschillende banden (dat komt nog wel ) Maar verwacht van de T1 R dat hij het op de Speedster ook goed zal doen evenals de RE 050 van Bridgestone. Ze hebben beide ongeveer even stijve wangen (stijver dan de RE 040) wat ten goede komt om de hinderlijke "rol" over de banden te verminderen.
Maar bandenkeuze blijft zoals je zegt vaak een persoonlijke keus.
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
stef666 schreef:Ze hebben beide ongeveer even stijve wangen (stijver dan de RE 040) wat ten goede komt om de hinderlijke "rol" over de banden te verminderen.
Tenopzichte van de standaard bridgestones hebben de t1r's minder stijve wangen. Ik vind dat persoonlijk wel prettig, aangezien het me meer controle geeft over de auto. Maar er zijn genoeg mensen die het hinderlijk vinden.
Overigens zijn de wangen van de t1r's inderdaad stijver dan die van de t1s.
markv schreef:
Tenopzichte van de standaard bridgestones hebben de t1r's minder stijve wangen.
Mark
Dat zou ook weleens een subjectief gevoel kunnen zijn Mark. Door het sterke V-profiel heeft de band zowiezo een iets minder scherp karakter dan een band met blokken (profiel in lengterichting). De band zou dan zomaar een weker gevoel kunnen hebben terwijl de wangen even stijf zijn.
Maakt ook niet uit, waardoor het komt, minder stijve wang of minder "scherp profiel", het gaat erom wat je voelt...
Ten opzichte van mijn standaard speedstertje met RE040's stuurt jouw karretje toch wel een stuk scherper en ik weet niet zeker of dat alleen komt door jouw geo set-up en Nitrons...
Ik zal het zelf wel ondervinden als ik er T1-Ren eronder ga zetten
Dan is de RE 050 in ieder geval niks voor jou Mark, Die zijn een stuk stijver dan de 040. En de 070 (semi slick achtig) is dan helemaal uit den boze.....
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
stef666 schreef:Dan is de RE 050 in ieder geval niks voor jou Mark, Die zijn een stuk stijver dan de 040. En de 070 (semi slick achtig) is dan helemaal uit den boze.....
Ik heb op het king of europe festival in Belgie de semi slicks van Toyo zien staan. Die hebben dus ook een veel zachtere wang dan andere semi slicks. Helaas levert Toyo die banden niet via de normal kanalen. Ben wel benieuwd naar de prijs.
markv schreef:
Tenopzichte van de standaard bridgestones hebben de t1r's minder stijve wangen.
Mark
Dat zou ook weleens een subjectief gevoel kunnen zijn Mark. Door het sterke V-profiel heeft de band zowiezo een iets minder scherp karakter dan een band met blokken (profiel in lengterichting). De band zou dan zomaar een weker gevoel kunnen hebben terwijl de wangen even stijf zijn.
Maakt ook niet uit, waardoor het komt, minder stijve wang of minder "scherp profiel", het gaat erom wat je voelt...
Ten opzichte van mijn standaard speedstertje met RE040's stuurt jouw karretje toch wel een stuk scherper en ik weet niet zeker of dat alleen komt door jouw geo set-up en Nitrons...
Zo te merken ze toch echt minder stijf. Scheelt minder dan met d T1S, maar toch scheelt het. Ik ben van de originele banden naar de toyo's gegaan zonder andere wizigingen en dat verschil is best te voelen.