aboellaard schreef:
- ZZP sticker: 03B-INT en 04B-EXH
- ingegoten: in beide EP 4622
- gegrafeert: ECO INT 8758 E6761-14 en ECO EXH 8759HR116 E6770-14
Die 03B-INT en 04B-EXH heb ik ook zien staan, maar ECO INT 8758 E6761-14 en ECO EXH 8759HR116 E6770-14 niet.
In de nokkenas gegraveerd bedoel je? vanavond is kijken.
De 'luxe' doosjes van ZZP zijn grijs, met een schuimrubber inlay ipv die compcams doosjes die Frank zijn plaatjes laat zien.
Dan heb jij denk ik ook de 'nieuwe' versie.
Nokkenassen makkelijk te meten? je bedoelt op timing zetten met gradencirkel en micrometer.
Ja dat is wel te doen en heel vaak gedaan. Wel er voor zorgen dat de hydr. lifters op druk staan (eigenlijk moet je afstellen met vaste lifters)
Van Frank zijn motor de nokkenas timing nagemeten en afdrukken op de nokkenas caps gemaakt om makkelijker te kopiëren in mijn blok.
Overigens gewoon de z22se tandwielen gebruikt maar er zit toch wat speling in het slot van de cam wat zich vertaalt in een min/max van enkele graden op de krukas!
Met Frank zijn tune in mijn ECU wil het met de nieuwe ZZP nokkenassen niet stationair lopen. Frank had nog een losse compcam stg2 intake liggen (zelfde camprofiel) en daar loopt de motor dus beter stationair mee.
Gisteravond nokkenassen er uit gehaald en de hydraulische lifters 'gereset' (bleeden door met een paperclip het klepje in de lifter te openen).
Vanavond weer proberen..