Verslag van 147 naar 300+
- Treertje
- Actief lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 03 jul 2008 9:34
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
Het geheel is ontwikkeld door hitec zelf, ze doen dus voor deze prijs ook alle nodige aanpassingen. De nieuwe ECU regelt de injectie en de inspuiting. De bedrading van de gasklep moet worden aangepast, paar draden wisselen. Er moet een extra watertemperatuur sensor en BDP sensor in.(zie onder) De rest van de signalen komen van de huidige computer/sensoren. Kortom heel de kabelboom opsturen naar Hitec
De gasklep blijft op huidige manier functioneren, allen het TPS signaal wordt gebruikt.
Heel het balans assen verhaal goed doorgelezen, moet geen probleem worden. Tnx
De gasklep blijft op huidige manier functioneren, allen het TPS signaal wordt gebruikt.
Heel het balans assen verhaal goed doorgelezen, moet geen probleem worden. Tnx
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Als ik dit goed begrijp blijft de 2,2 ecu dus wel aanwezig en zorgt ervoor dat de elektronische gasklep blijft werken. De KMS doet de ontsteking en brandstof verder geheel onafhankelijk.Treertje schreef: De nieuwe ECU regelt de injectie en de inspuiting. De bedrading van de gasklep moet worden aangepast, paar draden wisselen. Er moet een extra watertemperatuur sensor en BDP sensor in.(zie onder) De rest van de signalen komen van de huidige computer/sensoren. Kortom heel de kabelboom opsturen naar Hitec
De gasklep blijft op huidige manier functioneren, allen het TPS signaal wordt gebruikt.
Benieuwd naar de vorderingen.
mooi dat ze een Nederlands product als de KMS nemen om het af te maken!
Ik rijd zelf ook met een opgevoerde Corsa A C20XE met de KMS MA25 ECU (throttlebodies, spaghetti etc etc).
Ik hem hemzelf ingeregeld (niet echt rocketscience want is qua brandstof zelflerend als je een WideBand Lambda hebt, net de ontsteking moet je op de testbank bepalen) Ik vind het echt een prachtsysteem, zeer goed configureerbaar en heeft bij mij nog nooit enige storing opgeleverd.
Veel succes met je mooie project!
The-Duke
Ik rijd zelf ook met een opgevoerde Corsa A C20XE met de KMS MA25 ECU (throttlebodies, spaghetti etc etc).
Ik hem hemzelf ingeregeld (niet echt rocketscience want is qua brandstof zelflerend als je een WideBand Lambda hebt, net de ontsteking moet je op de testbank bepalen) Ik vind het echt een prachtsysteem, zeer goed configureerbaar en heeft bij mij nog nooit enige storing opgeleverd.
Veel succes met je mooie project!
The-Duke
The bullshit stops when the light drops
- Treertje
- Actief lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 03 jul 2008 9:34
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
Zo blok is nou helemaal kaal, flink schoonmaken geblazen.
Balansas lager wordt gedemonteerd en vervangen door een bus.
Het voorste gat wordt ook voorzien van een bus.
Na het weekend weer verder. Zit nog steeds te wachten op de drijfstangen, lagers.........
Nou nog stapel pakkingen bestellen en de opbouw kan starten.
Balansas lager wordt gedemonteerd en vervangen door een bus.
Het voorste gat wordt ook voorzien van een bus.
Na het weekend weer verder. Zit nog steeds te wachten op de drijfstangen, lagers.........
Nou nog stapel pakkingen bestellen en de opbouw kan starten.
- Bijlagen
-
- blok (Small).jpg (56.6 KiB) 2991 keer bekeken
-
- Carter (Small).jpg (36.79 KiB) 2991 keer bekeken
-
- onderblok (Small).jpg (38.95 KiB) 2994 keer bekeken
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Let op met het afpluggen van de voorste balansas lagers, want dierdoor loopt ook de olievoorziening van de kettingspanners/smeerders!!
(Plug met een groef op de juiste plek kan hiervoor oplossing zijn.)
Ik begrijp hieruit dat je de 2 balansas-kettingwielen ook verwijderd en de waterpompketting anders wilt gaan laten lopen??
(Plug met een groef op de juiste plek kan hiervoor oplossing zijn.)
Ik begrijp hieruit dat je de 2 balansas-kettingwielen ook verwijderd en de waterpompketting anders wilt gaan laten lopen??
- Treertje
- Actief lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 03 jul 2008 9:34
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
[quote]Let op met het afpluggen van de voorste balansas lagers, want dierdoor loopt ook de olievoorziening van de kettingspanners/smeerders!!
(Plug met een groef op de juiste plek kan hiervoor oplossing zijn.)
Dit moet idd het worden.
Maar verklaar eens bovenstaande.
Ik heb die assen eens goed bekeken, maar zie niet hoe het voorste kanaal de olie toevoer voor de ketting aanvoerd. Ook in de verslagen waar bovenstaande foto vandaan komt zie ik dat ze ook het voorste gat volledig afgeplugd hebben.
(Plug met een groef op de juiste plek kan hiervoor oplossing zijn.)
Dit moet idd het worden.
Maar verklaar eens bovenstaande.
Ik heb die assen eens goed bekeken, maar zie niet hoe het voorste kanaal de olie toevoer voor de ketting aanvoerd. Ook in de verslagen waar bovenstaande foto vandaan komt zie ik dat ze ook het voorste gat volledig afgeplugd hebben.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Heb zelf de balansassen er nog niet uit gehaald, maar deze info komt van het Z22SE.co.uk forum. (En ook van US forums.)
Blijkbaar zit(ten) er in (een van) de voorste glijlagering 2 gaatjes. Een olie-toevoerkanaal en een "doorvoer" welke naar de kettingspanner en/of -smeerder voert. Aan het glijlager oppervlak van de assen zal je waarschijnlijk niets zien, maar hier dus wel op letten voordat je dit helemaal afstopt.
Ik heb overigens nog niemand gezien/gelezen die ook zo'n verkorte ketting heeft gemonteerd. De meeste nemen neutrale assen of monteren afgedraaide asstompen met de originele tandwielen/ketting. (Dit plaatje is van een door GM zelf getuned blok...)
Blijkbaar zit(ten) er in (een van) de voorste glijlagering 2 gaatjes. Een olie-toevoerkanaal en een "doorvoer" welke naar de kettingspanner en/of -smeerder voert. Aan het glijlager oppervlak van de assen zal je waarschijnlijk niets zien, maar hier dus wel op letten voordat je dit helemaal afstopt.
Ik heb overigens nog niemand gezien/gelezen die ook zo'n verkorte ketting heeft gemonteerd. De meeste nemen neutrale assen of monteren afgedraaide asstompen met de originele tandwielen/ketting. (Dit plaatje is van een door GM zelf getuned blok...)
- Treertje
- Actief lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 03 jul 2008 9:34
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
Nog beter gekeken en weet nou hoe het zit.
De rechter balansasschaft heeft twee olie kanalen, eentje in het achterste lager en eentje in het voorste "lager" (zie bovenste foto)
De linker balansasschaft heeft 3 olie kanalen, eentje in het achterste lager en twee in de voorste (onderste foto).
Via de as wordt de ketting spanner onder de de linker as van olie voorzien.
Dus de rechteras kan worden voorzien van een "blind"plug
De linker as moet worden voorzien van een doorvoergleuf.
De rechter balansasschaft heeft twee olie kanalen, eentje in het achterste lager en eentje in het voorste "lager" (zie bovenste foto)
De linker balansasschaft heeft 3 olie kanalen, eentje in het achterste lager en twee in de voorste (onderste foto).
Via de as wordt de ketting spanner onder de de linker as van olie voorzien.
Dus de rechteras kan worden voorzien van een "blind"plug
De linker as moet worden voorzien van een doorvoergleuf.
- Bijlagen
-
- balansasrechts(Small).jpg (26.12 KiB) 2810 keer bekeken
-
- balansaslinks (Small).jpg (21.55 KiB) 2821 keer bekeken
- Treertje
- Actief lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 03 jul 2008 9:34
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
Vanochtend ff bij kop wezen kijken, was net klaar met poorten.
Aan de inlaatkant valt er niet zoveel te winnen, maar is ook niet zo spannend gezien de druk vulling.
Daarintegen worden de uitlaatpoortjes flink ruimer.
Zit nog steeds te wachten op mn drijfstangen, dus opbouw ligt ff stil.
Aan de inlaatkant valt er niet zoveel te winnen, maar is ook niet zo spannend gezien de druk vulling.
Daarintegen worden de uitlaatpoortjes flink ruimer.
Zit nog steeds te wachten op mn drijfstangen, dus opbouw ligt ff stil.
- Bijlagen
-
- uitlaatklep(Small).jpg (27.28 KiB) 2698 keer bekeken
-
- Afb068 (Small).jpg (27.17 KiB) 2705 keer bekeken
-
- Afb066 (Small).jpg (34.42 KiB) 2700 keer bekeken
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Inlaatpoorten van de ecotec kop zijn inderdaad al flink aan de ruime kant. Hooguit wat randjes wegwerken en mooi passend maken op de pakking.
Uitlaatzijde is de bottlenek en de flenskant kan/mag daar flink wat groter.
Zie hier wat plaatjes van een CNC bewerkte LSJ kop: http://cobaltss.net/forums/showthread.p ... orted+head
Uitlaatzijde is de bottlenek en de flenskant kan/mag daar flink wat groter.
Zie hier wat plaatjes van een CNC bewerkte LSJ kop: http://cobaltss.net/forums/showthread.p ... orted+head