Tijdens (vermoedelijk) een van je laatste ritjes heb ik nog even naast je gereden, op de A9 ter hoogte van Heemskerk. Denk dat je van je werk af kwam (Den Helder?) Je had witte 'oortjes' in (met chop chop chop geluid? ) en ik reed in een witte GT86. Maar je herkende mij niet en je was toen al niet meer aktief op dit forum. Leuk dat je er weer bent.
Welke motorische set up heb je in dat filmpje aub?????
Ik wou dan ook eens heel graag met je afspreken om je speedster te ervaren. Hier ben je in ieder geval altijd welkom
Zelf zit ik ook met een Vmax set up. Daarom interessant om te weten wat mogenlijk is toekomst gericht.....
S. Gonzales schreef:Tijdens (vermoedelijk) een van je laatste ritjes heb ik nog even naast je gereden, op de A9 ter hoogte van Heemskerk. Denk dat je van je werk af kwam (Den Helder?) Je had witte 'oortjes' in (met chop chop chop geluid? ) en ik reed in een witte GT86. Maar je herkende mij niet en je was toen al niet meer aktief op dit forum. Leuk dat je er weer bent.
Kan heel goed dat ik daar reed, maar gezien het tijdstip zou ik zeggen dat ik onderweg was naar Den Helder
In de witte 'oortjes' herken ik mij wel absoluut, zonder is het niet te doen in mijn Speedster. Het nadeel van gewichtsbesparing
tibby schreef:Welke motorische set up heb je in dat filmpje aub?????
Ik wou dan ook eens heel graag met je afspreken om je speedster te ervaren. Hier ben je in ieder geval altijd welkom
Zelf zit ik ook met een Vmax set up. Daarom interessant om te weten wat mogenlijk is toekomst gericht.....
grtz
~470pk met dank aan een Garrett GT3076R. Mijn set-up is (nog) vrijwel ongewijzigd, enige aanpassingen waren het dry-sump systeem, het inlaatspruitstuk en de grotere gasklep waardoor de motor nu 494pk levert.
De laatse keer was er geloof is sprake van circuitwerk naast het quartermilen?
Hoe staat je pet er nu naar?
Vooral weer lekker rijden en genieten van de auto, daarnaast af en toe een dragrace of een circuitdag. In elk geval ga ik geen aanpassingen doen voor een van beide specifiek, maar wellicht komt er een nieuwe turbo in de toekomst om de powerband te vergroten
Heb je nog een standaard versnellingsbak /verhoudingen? (koppeling/lsd niet meegerekend)
Welke bak olie gebruik jij?
Geen problemen ondervonden met je versnellingsbak? Zeker aangezien er sprinten mee uitgevoerd worden. Staat er een versnellingsbak koeler op?
Heb je nog een standaard versnellingsbak /verhoudingen? (koppeling/lsd niet meegerekend)
Welke bak olie gebruik jij?
Geen problemen ondervonden met je versnellingsbak? Zeker aangezien er sprinten mee uitgevoerd worden. Staat er een versnellingsbak koeler op?
Gevonden! Jij hebt een dogbox laten maken door Drenthe!
Heb je nog een standaard versnellingsbak /verhoudingen? (koppeling/lsd niet meegerekend)
Welke bak olie gebruik jij?
Geen problemen ondervonden met je versnellingsbak? Zeker aangezien er sprinten mee uitgevoerd worden. Staat er een versnellingsbak koeler op?
Gevonden! Jij hebt een dogbox laten maken door Drenthe!
Mijn bak is volledig standaard incl. de door Opel geadviseerde olie. Ik heb mij wel ooit verdiept in een dogbox, maar de verhoudigen die geleverd worden passen niet bij mijn Speedster (gemaakt voor rally rijden met een top van nog geen 200km/u) en custom laten ontwikkelen was mij te duur.
Ik denk dat ik de enige ben met een dogbox in een Speedster op dit moment. Kostentechnisch is het verstandiger om de originele versnellingsbak op te rijden en te vervangen. Dat kun je meerdere keren doen voordat dogbox economischer wordt. Vmax gaat deze maand aan de slag (beginnen) om alles weer in elkaar te knutselen.
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Nu, 6 jaar later, met betere katalysator (HJS) en luchtmassameter (RS4) ~8pk ingeruild voor ~20Nm...
Helaas is het nog altijd wachten tot 4000 toeren tot er iets gebeurt, een nieuwe turbo staat dan ook nog op het wensenlijstje.
Bijlagen
Vermogensgrafiek Rikster 2017.jpg (225.9 KiB) 6271 keer bekeken
Nice!!!!
Lijkt me wel een moeilijke vermogensafgifte voor het dagelijks verkeer. Rustig rijden (stapvoets verkeer) en een wagen inhalen lijkt me moeilijk.....
Ook stoplichtsprintjes ...... heeft Vmax er ook een soort van launch control ingeprogrammeerd bij jou???
Dagelijks verkeer is juist heel goed te doen (mits het droog is), zo vaak kom je dan niet boven de 4000 toeren. Launch control zit nog net als vroeger in mijn voeten