vauxall vx220 turbo invoeren vanuit uk
vauxall vx220 turbo invoeren vanuit uk
Ik ben momenteel aan het informeren om een speedster uit uk in te voeren ,Ik heb wel gehoord dat vauxall niet kan geregistreerd worden in belgie,kan dit?
Hoe komt dat dat ge vanaf 14 a 15 duizend euro daar al een speedster vind?Die persoon lijkt me eerlijk
Hoe komt dat dat ge vanaf 14 a 15 duizend euro daar al een speedster vind?Die persoon lijkt me eerlijk
- wettewilly
- Lid
als het is om rechts gestuurd te rijden... dan vind je goekoop een speedster (vauxhall)
als het is om er hier een links stuur in te steken... dan kom je waarschijnlijk op een totaalprijs waarvoor je hier bijna een turbo vindt! (stuurhuis, dashboard, werkuren,...)
prijzen in UK zijn wel heel laag, lager dan in duitsland. zie http://www.vx220.org.uk/forums/index.php?showforum=25
als het is om er hier een links stuur in te steken... dan kom je waarschijnlijk op een totaalprijs waarvoor je hier bijna een turbo vindt! (stuurhuis, dashboard, werkuren,...)
prijzen in UK zijn wel heel laag, lager dan in duitsland. zie http://www.vx220.org.uk/forums/index.php?showforum=25
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Ik weet niet waar jij die prijzen vandaan haalt, maar 10.000€ minder is een utopie. Iets lager dan bij ons zijn ze wel. Dat is omdat de afzetmarkt voor rechtsgestuurde wagens ook kleiner is.
Het is ook wel zo dat in de UK de auto's bij herstelling na ongeval een categorie krijgen toegekend. Bv cat C, cat D, enz... . Wanneer je daarna zo'n wagen wil verkopen, ligt de verkoopwaarde in de UK 20% tot 30% onder de marktwaarde. De meeste van die goedkopere Speedsters vallen in die categorie.
En zelfs al vind je er daar zo één voor laat ons zeggen 5.000€ onder onze marktwaarde, dan moet je de importkosten, aanpassingskosten en waardeverlies bij wederverkoop meerekenen. (Als je sowieso al een rechtsgestuurde Speedster kwijt geraakt in linksgestuurd Europa).
Je winst is er dan al gauw dubbel en dik aan.
Daarom dat dit veelal enkel gedaan wordt voor bv oldtimers of specialiteiten. Een vriend van me heeft een engelse Elise gekocht, maar enkel om met op circuit te racen. Dus moest hij hem niet aanpassen voor ons verkeer, en stoort het rechtse stuur hem niet.
Je kunt zo'n engelse wagen wel in België invoeren. Onderstaande procedure is te volgen:
Auto kopen.
Overbrengen naar België.
Auto EU-klaarmaken(lichten aanpassen en dergelijke....)
IM4 opstelen(document voor invoer)
Naar douane gaan om de importtaxen te betalen (factuur,laatste registratie en exportcertificaat menemen)
(Dan is je wagen ingevoerd)
Tegelijk daar document 705 laten maken (roos formulier)
Technische fiche aanvragen van de wagen.
Alle documenten aan brussel bezorgen( 705, IM4, technische gegevens, factuur, export certificaat,.enz...)
Dan krijg je papieren voor homologatie alleenstaand geval.
Afspraak maken met keuring voor homologatieprocedure.
Keuren (Zij sturen alles naar Brussel door)
Wachten op brussel of je goedkeuring krijgt en PVGnr.
Afspraak maken in keuringsstation voor keuring voor verkoop.
Keuren, PVG vignet laten maken ter plaatse en plaatsen.
Papieren invullen en klaar.
Er is niet veel dat je moet aanpassen aan een moderne engelse wagen. Het meeste heeft er mee te maken dat hij rechtsgestuurd is.
* O.a.: koplampen vervangen (is bij ons een heel dure zaak ). De koplamp voor de middenkant en buitenkant van de baan zijn verschillend. Dus de engelse buitenkant is onze middenkant. Vroeger namen ze soms ook aan dat je een deel van de lamp afplakte, maar tegenwoordig weigeren ze dat dikwijls.
* De binnenspiegel mag ook niet op de passagierhelft van de voorruit staan. Normaal staat deze iets op de bestuurdershelft.
Voor de rest moet je het de keuring maar vragen.
Ik ben natuurlijk wat bevoordeeld, maar als je een topwagen wil, kijk dan eens hier .
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2671
of hier
http://speedster3266.forumup.be/about23 ... r3266.html
Van de laatste produktie, zonder kinderziekten, en bijna nieuwer dan nieuw Een occasie die je niet gauw meer zal tegenkomen
.
Het is ook wel zo dat in de UK de auto's bij herstelling na ongeval een categorie krijgen toegekend. Bv cat C, cat D, enz... . Wanneer je daarna zo'n wagen wil verkopen, ligt de verkoopwaarde in de UK 20% tot 30% onder de marktwaarde. De meeste van die goedkopere Speedsters vallen in die categorie.
En zelfs al vind je er daar zo één voor laat ons zeggen 5.000€ onder onze marktwaarde, dan moet je de importkosten, aanpassingskosten en waardeverlies bij wederverkoop meerekenen. (Als je sowieso al een rechtsgestuurde Speedster kwijt geraakt in linksgestuurd Europa).
Je winst is er dan al gauw dubbel en dik aan.
Daarom dat dit veelal enkel gedaan wordt voor bv oldtimers of specialiteiten. Een vriend van me heeft een engelse Elise gekocht, maar enkel om met op circuit te racen. Dus moest hij hem niet aanpassen voor ons verkeer, en stoort het rechtse stuur hem niet.
Je kunt zo'n engelse wagen wel in België invoeren. Onderstaande procedure is te volgen:
Auto kopen.
Overbrengen naar België.
Auto EU-klaarmaken(lichten aanpassen en dergelijke....)
IM4 opstelen(document voor invoer)
Naar douane gaan om de importtaxen te betalen (factuur,laatste registratie en exportcertificaat menemen)
(Dan is je wagen ingevoerd)
Tegelijk daar document 705 laten maken (roos formulier)
Technische fiche aanvragen van de wagen.
Alle documenten aan brussel bezorgen( 705, IM4, technische gegevens, factuur, export certificaat,.enz...)
Dan krijg je papieren voor homologatie alleenstaand geval.
Afspraak maken met keuring voor homologatieprocedure.
Keuren (Zij sturen alles naar Brussel door)
Wachten op brussel of je goedkeuring krijgt en PVGnr.
Afspraak maken in keuringsstation voor keuring voor verkoop.
Keuren, PVG vignet laten maken ter plaatse en plaatsen.
Papieren invullen en klaar.
Er is niet veel dat je moet aanpassen aan een moderne engelse wagen. Het meeste heeft er mee te maken dat hij rechtsgestuurd is.
* O.a.: koplampen vervangen (is bij ons een heel dure zaak ). De koplamp voor de middenkant en buitenkant van de baan zijn verschillend. Dus de engelse buitenkant is onze middenkant. Vroeger namen ze soms ook aan dat je een deel van de lamp afplakte, maar tegenwoordig weigeren ze dat dikwijls.
* De binnenspiegel mag ook niet op de passagierhelft van de voorruit staan. Normaal staat deze iets op de bestuurdershelft.
Voor de rest moet je het de keuring maar vragen.
Ik ben natuurlijk wat bevoordeeld, maar als je een topwagen wil, kijk dan eens hier .
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2671
of hier
http://speedster3266.forumup.be/about23 ... r3266.html
Van de laatste produktie, zonder kinderziekten, en bijna nieuwer dan nieuw Een occasie die je niet gauw meer zal tegenkomen

A thing of beauty is a joy forever!
Ik heb wel eens in een RHD Evo in NL gereden en dat viel niet tegen. Alleen als er een langzame auto voor je rijdt, kun je er moeilijker 'omheen' kijken. Bij een RHD Speedster waarbij je dus ook nog lager zit is het nog problematischer!
Zelf betaal ik liever meer voor een LHD en zou alleen een RHD kopen als de auto (bijna) niet leverbaar is als LHD, zoals een Skyline, STI I t/m VI of Evo I t/m IV.
Ieder het zijne natuurlijk!
Zelf betaal ik liever meer voor een LHD en zou alleen een RHD kopen als de auto (bijna) niet leverbaar is als LHD, zoals een Skyline, STI I t/m VI of Evo I t/m IV.
Ieder het zijne natuurlijk!

Dave
"Live to Drift - Drift to Live"
"Live to Drift - Drift to Live"
Ja, ik ken dat. Ik zie in mijn mx5je soms al niet onder de zijspiegel door van een trage voorligger. Maar als je rechts zit kan je misschien ook rechts voorbij de voorligger piepen of er een tegenligger aankomt. Of genoeg pk's in huis hebben zodat je altijd er nog voorbij kan 
Andere wegen opzoeken dan maar, waar de trage voorliggers zeldzaam zijn en de bochten talrijk.
Een RHD zou ik ook niet willen als dagelijkse auto. Uit een parkeerplaats rijden is vast ook een hele klus

Andere wegen opzoeken dan maar, waar de trage voorliggers zeldzaam zijn en de bochten talrijk.
Een RHD zou ik ook niet willen als dagelijkse auto. Uit een parkeerplaats rijden is vast ook een hele klus
uk speedster
pistonheads .com ,kijk daar eens 

- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
uk te koop
Dat dacht ik al. Maar enkel RHD's
Veel geluk met je zoektocht.

A thing of beauty is a joy forever!