Wimedo

Aanstaande evenementen.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Wimedo

Bericht door Dennizz »

Zondag samen met m`n vriendin naar de slalom race geweest in lelystad op aanraden van Lotus Amsterdam.

We waren al er al vroeg en de organisatie was wat vertraagd vanwege de regen waardoor niet alles even duidelijk was. De kogel maar door de kerk gejaagd en m`n vriendin en mij ingeschreven.

De baan was uitgelegd en we mochten de baan verkennen (baan was nat). M`n vriendin laten rijden en ik er naast als steun. Na een rondje of 6 was ze toch wel blij dat ik haar had ingeschreven. Ze had nog een spectaculaire redding bij de laatste bocht :shock:
We wisselde van plek, zodat ik een rondje kon proefrijden. Maar ik mocht dus meteen voor het echie van start.

De laatste bocht hield ik de auto niet en spinde de baan af in het gras/moeras :D Van schrik en wetende van een setje RE040 van 7 jaar oud en 2 achterbanden die echt glad zijn maar even op de zon gewacht.
De baan zag je iedere minuut droger worden!

We zijn beide 10 keer gestart met sessies van "3" keer. M`n vriendin heeft alles met ABS gereden. Eerste keer reed ik zonder, tweede keer met en door intreden van de ABS stond ik weer langs de baan (vergeten om te zetten). Laatste sessie ook met ABS gereden en wetende dat die aan stond en dan gaat het redelijk met droog weer.

Het opmerkelijkste was wel dat we de 2de en 3de tijd hadden die dag :D Er was 1 standaard lotus die boven ons eindigde. Die had ik wel kunnen hebben denk ik, ondanks het plastic waarop ik reed.

De laatste 3 keer reed ik:
1:02,79
59,70
58,66
De lotus man reed 1 seconden sneller, maar ik had voorgenomen om maar 10 keer te starten. Maar ik voelde dat die laatste sec er nog vrij gemakkelijk af te rijden was... Maarja, Kim moet ook nog 1,5 week rijden met banden zonder profiel :roll:

Al met al was het een erg leuke dag! Mart van der kooi reed ook nog met een Caterham S7 en was maar 3 sec sneller. Die zal wel problemen gehad hebben. Snelste tijd was van een lotus S1 met een tijd van 50.8.

Nu weet ik waarom ik nitron`s en verse banden wil hebben :lol:

Al met al was het een erg geslaagde dag :D Zeker voor m`n vriendin!

Op het forum kan ik over dit evenement weinig vinden? Het is echt iets voor auto`s zoals die wij hebben :!: Hieronder een linkje. Eerste rondje is Kim en tweede ben ik. Op de film ziet het er behoorlijk "flauw" uit, dat is het in werkelijkheid echt niet!

http://www.youtube.com/watch?v=vXLx9QP3ETY
Wel even in HQ kijken anders is het echt drama :wink:


Misschien iets voor mensen van hier?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

Best leuk.
Waar kan je vinden wanneer dit plaatsvind?
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

De link van de site :D
http://www.wimedo.nl/index.html

4 April is de volgende keer.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Aanstaande zaterdag is het weer en ben ik van de partij en nu met goed rubber eronder :D

Eens kijken of ik hem op 3 wielen krijg :lol:

Zijn er nog meer mensen die interesse hebben? Het kost je minimaal 20 euro en dan rijd je 3 rondjes. Daar kan je geen bult aan vallen, denk ik zo :wink: Kijken kan natuurlijk ook, dat is bijna net zo leuk :wink:

De snelheid ligt relatief laag (vorige keer alles in de 2de versnelling gereden) en dus minder kans op grote schades! Alleen achter op het circuit kan je er beter niet af gaan (dat zijn 1 of 2 bochten). Je rijdt "alleen" op de baan dus er duikt niemand achter bij je in.

Het mooiste is als het `s ochtends nat is en de baan opdroogt. Dan heb je eerst glibberen en glijden en daarna volle grip. Voor m`n vriendin heeft het erg veel geholpen met haar vertrouwen in de auto en het weten wat wegglijden nou werkelijk is en het redden van!

Je mag naast je vriendin/vrouw zitten om te "begeleiden". Dat moet je wel even melden. Jongens naast jongens hebben ze liever niet. Het is werkelijk de kart ervaring in je eigen auto.

Juist omdat je vloeiend moet rijden om een snelle tijd neer te zetten verkracht je je bak niet met schakelen en andere onderdelen en is de slijtage dus erg laag!
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Dennizz schreef:......

Juist omdat je vloeiend moet rijden om een snelle tijd neer te zetten verkracht je je bak niet met schakelen en andere onderdelen en is de slijtage dus erg laag!
Dat ligt toch maar net aan je rijstijl Dennis! :lol:
Wel leuk dat je het weer gaat doen. Ben benieuwd of je nog op het podium komt, maar meedoen is belangrijker dan winnen :wink:
Ga je nog eens mee een groot circuit op? 23 juni is weer een uitgelezen kans bv. De gummen.org club organiseert dan weer 2 uurtjes Zandvoort van 17:00-19:00u. Weinig mensen op de baan (reken op 30-35 deelnemers, dat is echt heel weinig voor op Zandvoort). En allemaal autoliefhebbers en geen ragkezen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Maik schreef:
Dennizz schreef:......

Juist omdat je vloeiend moet rijden om een snelle tijd neer te zetten verkracht je je bak niet met schakelen en andere onderdelen en is de slijtage dus erg laag!
Dat ligt toch maar net aan je rijstijl Dennis! :lol:
Wel leuk dat je het weer gaat doen. Ben benieuwd of je nog op het podium komt, maar meedoen is belangrijker dan winnen :wink:
Ga je nog eens mee een groot circuit op? 23 juni is weer een uitgelezen kans bv. De gummen.org club organiseert dan weer 2 uurtjes Zandvoort van 17:00-19:00u. Weinig mensen op de baan (reken op 30-35 deelnemers, dat is echt heel weinig voor op Zandvoort). En allemaal autoliefhebbers en geen ragkezen...
Groot circuit vind ik wat saai... Mijn speedstertje gaat niet zo snel en ik vind het dood eng in bochten op hoge snelheid. Er zit met die dweilvering totaal geen balans in op hoge snelheid. De Speedster zal ook wel drama zijn afgesteld, maar daar ga ik pas wat aan doen als ik nitron`s heb.

Met de motor kom je met 170/200 km/h de bocht uit voor het rechte eind en tik je de 250/270 km/h aan op het rechte stuk. Ik ga mij dood vervelen in dat auto-tje van mij :oops:

Het contrast is veel te groot tussen mijn motor-tje en mijn auto-tje. Die kick en spanning die je met de motor hebt, haal je bij lange niet met de auto zoals ik die nu heb.
Terwijl ik dit type voel ik m`n hartslag alweer omhoog gaan. Ik zie me in de bocht hangen terwijl ik het gas open draai voel ik de vering werken en de band smeren. Je ziet een lichtje knipperen in je ooghoek, dan schakel je naar de volgende versnelling op dat moment geeft de toerenteller 15.000 toeren aan en kom je bos uit met 180 km/h. Je zet de motor recht op en klim achter je ruitje, start/finish komt in beeld, je doet een blik op je teller en ziet 265 km/h.
In je hoofd roepen 4 stemmen REMMEN en daar luister je naar. De druk op je armen neemt toe, je voelt je Superman die een vrachtwagen optilt, je spant je beenspieren, je hart slaat een keer over. Het achterwiel komt even los en komt een stukje verder naar links weer op het asfalt. Je kijkt alvast naar rechts terwijl je gaat verzitten heb je al 3x terug geschakeld en stuurt in. Tijdens de Tarzan bocht kom je weer even op adem en halverwege schroef je het gas weer open...

Met de speedy:
kom, kom, kom versnel dan, versnel dan. Ojee, als ik de 200 maar haal op het rechte eind... Hey, de Tarzan bocht even remmen en insturen maar....

Hetzelfde geldt om op een buiten kartbaan waar normaal wordt gereden met Rotex karts te gaan rijden met een indoor kart. Alle lol is er direct af als je een kart gewend bent die 120 km/h rijdt. Tenminste als ik voor m`n zelf spreek :oops:

Met een slalom race doe ik dingen met de Speedy die ik met de motor gewoon niet kan en het voelt "enorm" snel aan. Net als indoor karten, dat gaat maar 50 maar je bent wel lekker bezig.

Maar Maik, ik had al stiekem gekeken bij gummen.org :wink: Stiekem wil ik eigenlijk wel. Zeker omdat er geen gestoorde gekken rondrijden die mij op het rechte eind even stoer willen inhalen binnendoor en vervolgens in de Tarzanbocht de bocht niet halen en mij eruit beuken... Maar zaterdag Wimedo, dan een week Tirol. Ik ben eigenlijk voor Nitron`s aan het sparen :oops:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Zaterdag a.s.

Bericht door Super7 »

Ik ga zaterdag eens kijken denk ik.. zijn er nog meer mensen met positieve ervaringen op Lelystad met een Speedster?

Met mijn Super 7 was het erg leuk altijd, maar die is lichter en wendbaarder.. Is een Speedster niet te zwaar voor daar? Of is het te vergelijken met EPMA??

Weet er iemand tot hoe laat het ongeveer duurt?
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Een uurtje of 10:30 de start (daarvoor kun je je alvast inschrijven/baan verkennen) en om 17:00 gaat de baan dicht, daartussen kun je je tijd neerzetten.

In de eerste post staat een filmpje. Die dag reden er ook behoorlijk wat BMW`s mee en subaru`s. Die gingen ook belachelijk hard! De Speedster kan dus prima daarzo! Het beste is natuurlijk een S1, maar je hebt gelukkig verschillende klassen waarin je wordt ingedeeld.

Misschien spreken we elkaar zaterdag wel :) Hoe meer mensen er komen hoe leuker de strijd tussen de Speedsters... Je moet wel even een zeiltje meenemen, waarop je je auto zet als je gereden hebt, onder de motor. Verder een helm. Meer was niet nodig bij mij de vorige keer. Accu polen hoefde ik niet af te tapen, omdat er op de plus al een kapje zat.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Het was weer een mooie dag met wat probleempjes met de tijdwaarneming. Super7 was er ook :D Er waren nog 5 elise`s waarvan er 3 mee reden en nog wat ander spul van lotus (3x Caterham)

Ik wilde toch eigenlijk ook wel dezelfde tijd rijden als Super7. Hij zat wel in een andere klasse, aangezien de Speedster verreweg van standaard is. Je moet een doel hebben he :wink:

Het rijden viel wat tegen voor me. Ik had verwacht om makkelijker snel te rijden, maar moest echt m`n best doen voor een goede tijd.
Na een aantal rondjes heb ik toch m`n bandenspanning eens verlaagd. Ik had alleen maar onderstuur... Terwijl m`n spoorbreedte verhouding minder is geworden t.o.v. standaard set-up en voor met 2x 205 rubber...
Ik mocht een metertje lenen van m`n concurrent :lol: Die reed in een S1.

Spanning stond voor en achter op 2.0 bar. Ik heb hem op 1.6 en 1.8 gezet. Zelf ging hij naar 1.3 en 1.5. De ABS heb ik toen ook uitgezet, het werkt echt niet op het circuit. Je remt niet hard af en als die eens in de ABS gaat, stuif je rechtdoor. Je kan dan beter te hard insturen dat geeft minder problemen...

Het was even wennen in deze set-up. Ik kon nu agressiever rijden i.p.v. het super vloeiend rijden. De laatste 3 ronden was er veel oponthoud waardoor je lang moest wachten en ik bij mijn laatste start dacht: Nu, ga ik die S1 eraf rijden en gaan met die schommelschuit.
Dat werkte behoorlijk en reed dezelfde tijd, echter had hij wat extra rondjes gekocht en had hij ook een uitschieter en reed 1 sec van zijn tijd af.

Volgens mij ben ik uiteindelijk 4de geworden. Twee Caterhem`s zaten ook in de standaard klasse. Maar die zijn echt niet bij te houden voor een standaard Speedster en de S1 Elise zat ook voor mij.

2x Caterham`s reden 1:08
S1 Elise 1:09,4
Ikke 1:10,5
Super7 1:08,9

Foto-tje van de voorband:
Afbeelding
Hij tekende met de lagere spanning meer. Maar echt de vellen hangen er nog niet aan. Dit was bij de S1 wel zo, die met 1.3 bar reed. Dat is natuurlijk een 185 band en ik dacht deze:
Afbeelding

De volgende keer dan maar eens laten zien aan die S1 hoe snel een Speedster is 8) Hoewel ik wel steeds meer ga denken dat die S1 echt niet bij te houden is voor de speedy :oops:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

Zo slecht was ik dus nog niet :)

Ik moest erg op tijd weg..

Waar staan de uitslagen?
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Nee hoor :wink:
Nouja, die zwarte S1 zat bij jouw in de klasse en die reed 1:03... Dat is wel een klasse apart die man/auto :lol: Die S1 heeft wel zo`n beetje dezelfde aanpassingen als jouw Speedster. Laten we maar zeggen dat het in die 200 kilo verschil zit :oops:

Uitslagen heb ik niet op gewacht. Ik ben om 17:30 weggereden. Eerdaags zullen ze wel on-line komen op de site.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Even een linkje gepikt bij de Lotus club :D De webmaster is snel daarzo!

http://www.lotusclubholland.nl/index.ph ... &Itemid=32

Volgend seizoen denk ik dat ik maar lid wordt, zodat ik ook mee kan doen in het klassement. Altijd leuk om mee te doen in een klassement. Omdat er rijders zijn die extra tijd krijgen vanwege technische aanpassingen is het een beetje eerlijker. Hoewel je bij een aantal nooit in de buurt komt :lol:

Als er dan wat speedy`s mee gaan doen :?: Want tegen die lotussen maak je weinig kans....

Super7 was het voor jouw voor herhaling vatbaar :?:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Niet gek met die langzame bak van je. :wink:
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Even m`n mailtje delen met jullie:

Beste lieden,

De zomervakantie is voorbij voor de meesten van ons...
We moeten weer werken tot we er bij neervallen.
Tijd dus om ons in het weekeinde wederom met elkander te meten in de strijd om het TWONK 2009

Gooi koffers, caravan of tent gerust aan de kant, graaf het competietievoertuig uit en kom goed geluimd naar Lelystad!
Slalom de vakantiestress uit je lijf en rij, rij, rij!

Het wordt alweer de zesde heat om het TWONK 2009 en de Team Wimedo Rijderscompetitie 2009!
Zondag 6 september vindt het allemaal plaats, op het bekende Midland circuit te Lelystad.
We zetten een leuke baan voor je uit, we schrijven je in en laten je rijden tot je erbij neervalt.

Komt allen en strijdt met open vizier om eer en bekers!
De gezelligheid nemen we op de koop toe, dus neem vriendjes en vriendinnetjes mede.
Vanaf ongeveer 10.30 kun je starten en vanaf 10.00 inschrijven.

Groeten en graag tot zondag!

Bestuur
Team Wimedo
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Zondag ben ik ook weer van de partij als het geen noodweer is, m`n vriendin gaat ook weer rijden :D

Kom eens kijken en vertel me wat ik beter moet doen en/of laat het even zien hoe het echt moet :wink:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Plaats reactie