Ik wil een speedster!!!

Algemene zaken omtrent onze auto.
blinky
Lid

Ik wil een speedster!!!

Bericht door blinky »

Hallo,

Heb gisteren mijn motor verkocht (ducati 996s) en ben eigelijk op volop op zoek naar een speedster ;-)
Gisteren naar 3 wagens gaan kijken en ééntje ervan was echt wel naar mijn zin!
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=156386321

Nu hoop ik eigelijk of jullie me kunnen helpen en zeggen of dit eventueel een goede koop kan zijn. De prijs kan volgens mij nog over gepraat worden maar moet ook geen wonderen verwachten denk ik.
De wagen heeft het nummer 1092 en vroeg me af of het mogelijk is met deze info iets meer over zijn verleden te weten te komen.
Kwa garantie zit het wel goed denk ik want hij staat bij een opel dealer die er een garantie van 12 maanden verplicht moet opgeven.
Kan echt alle raad gebruiken voor het aankopen van deze wagen dus graag jullie mening hierover?
Ook heb ik nog nooit met een speedster gereden (dinsdag testrit) en weet totaal niet wat ik mag verwachten maar verwacht er heeeeeeel veel van en kan nauwelijks wachten. De keuze om mijn motor weg te doen is gewoon omdat ik ervan overtuigd ben dat je hiervan veel meer plezier kan hebben, zelfs in de wintermaanden kan je hier perfect mee rijden!

Zoals ik al zei hoop ik dat jullie me alle nodige raad kunnen geven die jullie zelf hebben ondervonden door al jullie ervaringen.

Alvast bedankt voor al jullie feedback!!!

Greetz Blinky
Elise
Mega lid

Re: Ik wil een speedster!!!

Bericht door Elise »

blinky schreef:Kwa garantie zit het wel goed denk ik want hij staat bij een opel dealer die er een garantie van 12 maanden verplicht moet opgeven.
Zijn alle terugroep acties uitgevoerd?
Garantie en service is helemaal geen vanzelfsprekend iets, lees het verhaal van Racerke maar eens.

Kijk ook eens naar de Speedsters die hier op het forum worden aangeboden, zijn wel auto's waarvan de historie bekend is.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Veel meer plezier dan met een dikke Duc? Ik weet het niet... :wink:
Een speedster is wel veel praktischer en ruimer inzetbaar natuurlijk.

Hier staat het nummer van de speedster die je op het oog hebt niet tussen, maar wie weet een andere die nog eens gaat bekijken wel (geen grote kans denk ik, hier staan voornamelijk NL speedsters...):

http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... &start=105
Afbeelding
blinky
Lid

Bericht door blinky »

Alvast bedankt voor de info!
Hoe kom ik het beste te weten dat de terugroepacties zijn uitgevoerd? Wordt dit in het onderhoudsboekje genoteerd ofzo?
Maik

Bericht door Maik »

Dit wordt centraal door opel geregistreerd. Dus je opel dealer moet het gewoon in hun/importeursysteem terug kunnen vinden. Maar je hoort op dit forum weleens vage verhalen in Belgie hieromtrent. In Nederland gaat dit altijd heel gemakkelijk.
Afbeelding
blinky
Lid

Bericht door blinky »

Maar dit staat nergens op papier ofzo?
Dus eigenlijk heb je daar niet echt controle over. Ze kunnen je wijs maken wat ze willen?
Maik

Bericht door Maik »

Nou, niet helemaal. Ik weet niet zeker of het voor alle terugroepakties geldt, maar er worden gekleurde verfstippen geplaatst bij in ieder geval een paar volbrachte recalls. Als je bv een nieuwe ABS regelunit hebt, dan moet daar een witte stip op staan.
De nieuwe sterkere achtervelgen kan je ook gewoon met het oog checken, daar moet de code "HT" in staan.
Misschien dat andere hier nog wat kunnen melden over de distributieketting (smering dacht ik) recall en de vacuumslang voor de rembekrachtiging (volgens mij kreeg je daar ergens een groene verfstip voor?
Maar je moet bij een beetje normale dealer ook wel mee kunnen kijken op hun scherm zodat ze alles kunnen laten zien. Dit lijkt mij redelijk waterdicht...
Afbeelding
blinky
Lid

Bericht door blinky »

ok merci!
Wat vind jezelf van de prijs? Hag gedacht van hiervoor 17000 euro voor te geven en dat lijkt me haalbaar maar is dit niet teveel
Spider
Mega lid

Bericht door Spider »

de advertentie is verwijderd :?
¨speed is life, but control is everything...¨
Racerke
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Racerke »

Ideaal weer nu voor de Speedster bij Gman eens voor een testritje uit te nemen 8)
Passeert ge maar eens langs merksem (woon der toch achter den hoek :lol: )

Grtz
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
blinky
Lid

Bericht door blinky »

Yeahhhhhhhhhhaaaaaaaaaa :lol: :o
Vandaag gaan tekenen voor mijn speedster!!!
Het is een zilveren geworden met rood interieur.
Bouwjaar 5/2002 met 33000 km. In de opel garage gekocht met garantie (voor wat dat waard is natuurlijk). Alle papieren waren perfect in orde en het onderhoudboekje netjes ingevuld. Als je een occassie koopt loopt je altijd risico maar hopelijk valt het allemaal goed mee.
Het enige wat er niet bij is zijn voetmatten en deze zijn ook niet meer verkrijgbaar (zeggen ze bij opel :? )
Weet er iemand mss waar je deze nog kan krijgen of bestellen?
Ook zou ik graag racerke bedanken om de gastvrijheid en het advies! Hij was deze week zo vriendelijk om me mee te nemen voor een kort proefritje bedankt!!!
Foto's volgen!
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stefan »

proficiat met je aankoop

en vele veilige kilometers

grt stefan & monia
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Co'tje »

Heel veel plezier met je Speedy!!!!
Racerke
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Racerke »

Hehe, proficiat.
Passeert ge maar eens :wink:

Grtz
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Mooi! En nu nog wel even de reputatie van 2.2 rijders in ere houden. Veel rijden, niet poetsen!
Plaats reactie