Ik ben Arno Griffioen en rij sinds 2001 een gele Lotus Elise S2 (standaard 122Pk Rover blokkie), waarmee ik regelmatig het circuit op zoek..
Wijzigingen aan de auto zijn vooral gericht om het circuit-gebruik te verbeteren. Daarom heb ik andere stoelen (Carbon Fiber) gemonteerd met gaten voor een 6-punts gordel (ook geinstalleerd) en heb ik de dempers en vering vervangen door een set Nitron dempers.
Natuurlijk de 'standaard' upgrades zoals een sport uitlaat (beetje afwijkend hier.. Ik heb een TubiStyle er onder..) en een luchtfilter (Hurricane). 'Doet' niet veel qua PK's, maar maakt in ieder geval het geluid wat meer 'sportwagen'

De remblokken heb ik vervangen door SBS ProTrack carbon-ceramic blokken en de schijven zijn nu een 2-delig type (los aluminium hartstuk)
Een aantal andere wijzigingen zijn vooral 'onderhuids' zoals een oiliekoeler, andere thermostaat, etc. om de zaak vooral heel te houden.
Mijn planning is om over een jaar of 2 de Rover motor te vervangen door een Honda K20A blok uit een Civic Type-R. Vrij populaire conversie voor de Elise.
Ik sleutel graag aan mijn auto en ik heb ook de technische documentatie ervan (en van de S1 elise).
Aangezien de Speedster nogal sterk een 'broertje' is kan ik wellicht hier en daar van dienst zijn met zaken die op de Elise in de afgelopen jaren (sinds 1996) aan het licht zijn gekomen of zijn verbeterd/veranderd.
Ik help ook nog wel eens mee met werk aan MarkV z'n speedster en zo te zien zijn er redelijk wat spullen die direct 'compatible' zijn tussen de Elise en de Speedster. Het loont daarom zeker ook de moeite als mensen voor onderdelen/upgrades ook de Elise hoek bekijken en niet alleen te wachten op specifieke Speedster onderdelen (die wellicht nog eens duurder uitpakken..)
Niet alles zal passen of toepasbaar zijn, maar een groot deel wel.
Stuur me maar een berichtje als je je afvraagt of iets uit het Elise onderdelen aanbod zou passen op een Speedster ja of nee. Dan kan ik waarschijnlijk samen met MarkV wel uitvissen of het daadwerkelijk zou kunnen.
Bye, Arno.
VVVVVV op zandvoort, richting scheivlak VVVVVV