Hoe zit jouw scangauge ingebouwd?
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Hoe zit jouw scangauge ingebouwd?
Zoals de titel zegt: hoe zit die van jouw ingebouwd en graag met foto
Ik ben er nog niet over uit waar ik hem wil hebben...
-Rechtsonder de verwarmingsknoppen vind ik het minst denk ik + dat er een beugeltje gemaakt moet worden
-Linksboven op het dashbord staat wel prima en levert geen zich in omdat je de bult van de wielkas toch ziet. Alleen staat die daar wel erg opvallend, zeker met het dak eraf. Iedere keer loskoppelen schiet ook niet op, dan reset die meteen alles wat je hebt ingeschakeld...
-Linksboven in het dashbord lijkt me wel wat. Dan zit die mooi op ooghoogte en kan je hem mooi wegwerken en laten zitten als die cabrio staat. Alleen moet er gezaagd gaan worden in het dashbord (boven je lichtknopjes)
-linksonder in het opbergvakje lijkt me ook wel wat. Dat past weer net niet en moet je het vakje en dus het paneel gaan slopen. Hij zit wel lekker onopvallend. Ervoor plakken is niets, want dan schop je hem eraf, hij moet er echt in...
Af en toe denk ik dat ik hem maar gewoon laat hangen met klittenband bij het interieur lampje. Plus een klittebandje nog verder naar achteren en onderen waar je hem op kunt zetten als je hem cabrio laat staan, zodat niemand hem ziet. Ik weet ook nog niet of ik hem altijd wel wil zien tijdens het rijden, nu is het leuk, straks kijk je er misschien nooit meer op....
Deel jullie ervaringen/meningen/foto`s
Ik ben er nog niet over uit waar ik hem wil hebben...
-Rechtsonder de verwarmingsknoppen vind ik het minst denk ik + dat er een beugeltje gemaakt moet worden
-Linksboven op het dashbord staat wel prima en levert geen zich in omdat je de bult van de wielkas toch ziet. Alleen staat die daar wel erg opvallend, zeker met het dak eraf. Iedere keer loskoppelen schiet ook niet op, dan reset die meteen alles wat je hebt ingeschakeld...
-Linksboven in het dashbord lijkt me wel wat. Dan zit die mooi op ooghoogte en kan je hem mooi wegwerken en laten zitten als die cabrio staat. Alleen moet er gezaagd gaan worden in het dashbord (boven je lichtknopjes)
-linksonder in het opbergvakje lijkt me ook wel wat. Dat past weer net niet en moet je het vakje en dus het paneel gaan slopen. Hij zit wel lekker onopvallend. Ervoor plakken is niets, want dan schop je hem eraf, hij moet er echt in...
Af en toe denk ik dat ik hem maar gewoon laat hangen met klittenband bij het interieur lampje. Plus een klittebandje nog verder naar achteren en onderen waar je hem op kunt zetten als je hem cabrio laat staan, zodat niemand hem ziet. Ik weet ook nog niet of ik hem altijd wel wil zien tijdens het rijden, nu is het leuk, straks kijk je er misschien nooit meer op....
Deel jullie ervaringen/meningen/foto`s
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
-
- Nieuw lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 27 jun 2007 15:37
- Locatie: woensdrecht,Putte
He Dennis,
weer een luxe probleem erbij, waar laat je hem
Ik heb hem dus wel net onder de verwarmingsknoppen zitten:
Puur omdat je dan makkelijk zicht hebt op het schermpje. Als ik de auto ergens parkeer en wil het dak eraf laten, dan haal ik gewoon de scangauge eruit.
Standaard heb ik het schermpje op, huidige snelheid (deze kun je nl zelf gelijk zetten met je navigatiesnelheid), Voltage (weet ik dat de dynamo het doet) en huidig brandstof verbruik +- 7.8 per 100km.
De andere varieert, toch een beetje een speelding.
Je kunt er bijvoorbeeld ook in programmeren dat je koelvin aan/uit gaat, je hoeft dan niet te wachten tot de 107 graden bereikt wordt.
Zelf had ik hem ook graag in het dashboard zelf willen hebben, misschien ooit nog eens.
weer een luxe probleem erbij, waar laat je hem
Ik heb hem dus wel net onder de verwarmingsknoppen zitten:
Puur omdat je dan makkelijk zicht hebt op het schermpje. Als ik de auto ergens parkeer en wil het dak eraf laten, dan haal ik gewoon de scangauge eruit.
Standaard heb ik het schermpje op, huidige snelheid (deze kun je nl zelf gelijk zetten met je navigatiesnelheid), Voltage (weet ik dat de dynamo het doet) en huidig brandstof verbruik +- 7.8 per 100km.
De andere varieert, toch een beetje een speelding.
Je kunt er bijvoorbeeld ook in programmeren dat je koelvin aan/uit gaat, je hoeft dan niet te wachten tot de 107 graden bereikt wordt.
Zelf had ik hem ook graag in het dashboard zelf willen hebben, misschien ooit nog eens.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
- Contacteer:
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Hoe zit jouw Scangauge ingebouwd
Bij mij zit hij net als bij MartinB, dus onder de verwarmingsknoppen. Zonder beugeltje o.i.d.. Heb hem ingesteld op Koelwatertemperatuur (kun je tijdens de opwarmfase alvast zien wat er gebeurt), brandstofverbruik, inlaatluchttemperatuur en... uuh nog iets;-)
Je zit dan iig ook vlak bij de OBD stekker en het kabeltje heb ik netjes weggewerkt/ opgebonden.
Je zit dan iig ook vlak bij de OBD stekker en het kabeltje heb ik netjes weggewerkt/ opgebonden.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Ik zou hem niet aansluiten. Ik kreeg die tip van Dominique nadat ik had geklaagd dat de auto heel af en toe vreemd doet. Moeilijk uit te leggen, maar denk maar aan een hik. FF compleet niks. Scangauge losgekoppeld sindsdien nooit meer zoiets gehad. De theorie is dan onze ECU het allemaal niet meer kan bolwerken om al het gevraagde te doen waardoor hij achter gaat lopen.
Bij mij zit die wel in de auto maar is die niet aangesloten. Mocht er een probleem voordoen dan zit het kabeltje er zo in.
Bij mij zit die wel in de auto maar is die niet aangesloten. Mocht er een probleem voordoen dan zit het kabeltje er zo in.
@Piet,
daar heb je gelijk in. Het kan soms een hikje geven.
Zie ook de pagina van Mark:
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html
Zelf heb ik 3 maal een hikje gehad toen ik naar Bitburg ging samen met Gonzales. Daarna eigenlijk niet meer. Eerst wist ik niet wat het was, nu weet ik dat de scangauge waarschijnlijk de oorzaak was.
Op dit moment heb ik er eigenlijk geen problemen meer mee ondervonden, misschien hangt het af welke settings je laat zien?
daar heb je gelijk in. Het kan soms een hikje geven.
Zie ook de pagina van Mark:
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html
Zelf heb ik 3 maal een hikje gehad toen ik naar Bitburg ging samen met Gonzales. Daarna eigenlijk niet meer. Eerst wist ik niet wat het was, nu weet ik dat de scangauge waarschijnlijk de oorzaak was.
Op dit moment heb ik er eigenlijk geen problemen meer mee ondervonden, misschien hangt het af welke settings je laat zien?
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Voor wat betreft die hikjes, dat schijnt inderdaad te kloppen. Ik kreeg de tip (ik dacht van Peter), om niet 4 verschillende waardes te laten zien op het display, maar 3 en dus twee keer dezelfde.
Ik heb altijd watertemperatuur, inlaatluchttemperatuur en snelheid (die laatste nu dubbel) in het display. Nu heb ik geen hikjes meer gehad, maar ook nog niet heel veel km's zo gereden.... De snelheid kan je corrigeren, en dat heb ik gedaan zodat hij precies de gps snelheid laat zien, makkelijk bij de (trajekt)controles, vooral omdat ik de bovenste helft van mijn km-teller niet kan zien
Ik heb altijd watertemperatuur, inlaatluchttemperatuur en snelheid (die laatste nu dubbel) in het display. Nu heb ik geen hikjes meer gehad, maar ook nog niet heel veel km's zo gereden.... De snelheid kan je corrigeren, en dat heb ik gedaan zodat hij precies de gps snelheid laat zien, makkelijk bij de (trajekt)controles, vooral omdat ik de bovenste helft van mijn km-teller niet kan zien
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
En wat op Mark zijn pagina ook staat, als je veel eist van je auto. Dat hoeft niet altijd hard rijden te betekenen, heb ik gemerkt. Heb het namelijk ook eens gehad in een bocht in de Bergen.martinb schreef:@Piet,
daar heb je gelijk in. Het kan soms een hikje geven.
Zie ook de pagina van Mark:
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html
Zelf heb ik 3 maal een hikje gehad toen ik naar Bitburg ging samen met Gonzales. Daarna eigenlijk niet meer. Eerst wist ik niet wat het was, nu weet ik dat de scangauge waarschijnlijk de oorzaak was.
Op dit moment heb ik er eigenlijk geen problemen meer mee ondervonden, misschien hangt het af welke settings je laat zien?
Overigens kon bij mij er ook wel duizenden km tussen een hik zitten. Ben tenslotte een poetser.
Die tip van Maik schijnt ook goed te werken. Maar ik zat toch al niet op dat ding te kijken. Dus in mijn geval was ontkoppelen het beste.
De hikjes hebben vooral te maken met hoeveel gegevens je uit de ECU aan het halen bent, oftewel hoe druk de OBD interface is. Dus veel commando's sturen die veel output geven verhogen de kans dat je de fout in de ECU tegenkomt. Effect lijkt vooral te zijn dat de ECU zichzelf een soort reset en weer verder gaat. Dat gaat heel erg snel, maar kan soms best heftig zijn (bij vol acceleren is het alsof je in een toerenbegrenzer gaat). In een bocht kan het best naar zijn.
Mark
Mark
C30-94@0.55bar