Hoe zit jouw scangauge ingebouwd?

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Hoe zit jouw scangauge ingebouwd?

Bericht door Dennizz »

Zoals de titel zegt: hoe zit die van jouw ingebouwd en graag met foto :wink:

Ik ben er nog niet over uit waar ik hem wil hebben...
-Rechtsonder de verwarmingsknoppen vind ik het minst denk ik + dat er een beugeltje gemaakt moet worden
-Linksboven op het dashbord staat wel prima en levert geen zich in omdat je de bult van de wielkas toch ziet. Alleen staat die daar wel erg opvallend, zeker met het dak eraf. Iedere keer loskoppelen schiet ook niet op, dan reset die meteen alles wat je hebt ingeschakeld...
-Linksboven in het dashbord lijkt me wel wat. Dan zit die mooi op ooghoogte en kan je hem mooi wegwerken en laten zitten als die cabrio staat. Alleen moet er gezaagd gaan worden in het dashbord (boven je lichtknopjes)
-linksonder in het opbergvakje lijkt me ook wel wat. Dat past weer net niet en moet je het vakje en dus het paneel gaan slopen. Hij zit wel lekker onopvallend. Ervoor plakken is niets, want dan schop je hem eraf, hij moet er echt in...

Af en toe denk ik dat ik hem maar gewoon laat hangen met klittenband bij het interieur lampje. Plus een klittebandje nog verder naar achteren en onderen waar je hem op kunt zetten als je hem cabrio laat staan, zodat niemand hem ziet. Ik weet ook nog niet of ik hem altijd wel wil zien tijdens het rijden, nu is het leuk, straks kijk je er misschien nooit meer op....

Deel jullie ervaringen/meningen/foto`s
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
speedster385
Nieuw lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2007 15:37
Locatie: woensdrecht,Putte

Bericht door speedster385 »

boven je binnenspiegel kan het natuurlijk ook,
alleen het wegwerken van de kabel is misschien een probleem?? :roll:
Bijlagen
spiegelbevestiging scangauge2.jpg
spiegelbevestiging scangauge2.jpg (16.73 KiB) 7024 keer bekeken
spiegelbevestiging scangauge 2.jpg
spiegelbevestiging scangauge 2.jpg (21.55 KiB) 7028 keer bekeken
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

He Dennis,
weer een luxe probleem erbij, waar laat je hem ;-)
Ik heb hem dus wel net onder de verwarmingsknoppen zitten:
Afbeelding
Puur omdat je dan makkelijk zicht hebt op het schermpje. Als ik de auto ergens parkeer en wil het dak eraf laten, dan haal ik gewoon de scangauge eruit.
Standaard heb ik het schermpje op, huidige snelheid (deze kun je nl zelf gelijk zetten met je navigatiesnelheid), Voltage (weet ik dat de dynamo het doet) en huidig brandstof verbruik +- 7.8 per 100km.
De andere varieert, toch een beetje een speelding.
Je kunt er bijvoorbeeld ook in programmeren dat je koelvin aan/uit gaat, je hoeft dan niet te wachten tot de 107 graden bereikt wordt.
Zelf had ik hem ook graag in het dashboard zelf willen hebben, misschien ooit nog eens.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

knap interieur Martin
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Hoe zit jouw Scangauge ingebouwd

Bericht door S. Gonzales »

Bij mij zit hij net als bij MartinB, dus onder de verwarmingsknoppen. Zonder beugeltje o.i.d.. Heb hem ingesteld op Koelwatertemperatuur (kun je tijdens de opwarmfase alvast zien wat er gebeurt), brandstofverbruik, inlaatluchttemperatuur en... uuh nog iets;-)
Je zit dan iig ook vlak bij de OBD stekker en het kabeltje heb ik netjes weggewerkt/ opgebonden.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik zou hem niet aansluiten. Ik kreeg die tip van Dominique nadat ik had geklaagd dat de auto heel af en toe vreemd doet. Moeilijk uit te leggen, maar denk maar aan een hik. FF compleet niks. Scangauge losgekoppeld sindsdien nooit meer zoiets gehad. De theorie is dan onze ECU het allemaal niet meer kan bolwerken om al het gevraagde te doen waardoor hij achter gaat lopen.

Bij mij zit die wel in de auto maar is die niet aangesloten. Mocht er een probleem voordoen dan zit het kabeltje er zo in.
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

@Piet,
daar heb je gelijk in. Het kan soms een hikje geven.
Zie ook de pagina van Mark:
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html

Zelf heb ik 3 maal een hikje gehad toen ik naar Bitburg ging samen met Gonzales. Daarna eigenlijk niet meer. Eerst wist ik niet wat het was, nu weet ik dat de scangauge waarschijnlijk de oorzaak was.
Op dit moment heb ik er eigenlijk geen problemen meer mee ondervonden, misschien hangt het af welke settings je laat zien?
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

links naast het stuur, op een klein steuntje gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Voor wat betreft die hikjes, dat schijnt inderdaad te kloppen. Ik kreeg de tip (ik dacht van Peter), om niet 4 verschillende waardes te laten zien op het display, maar 3 en dus twee keer dezelfde.
Ik heb altijd watertemperatuur, inlaatluchttemperatuur en snelheid (die laatste nu dubbel) in het display. Nu heb ik geen hikjes meer gehad, maar ook nog niet heel veel km's zo gereden.... De snelheid kan je corrigeren, en dat heb ik gedaan zodat hij precies de gps snelheid laat zien, makkelijk bij de (trajekt)controles, vooral omdat ik de bovenste helft van mijn km-teller niet kan zien :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

martinb schreef:@Piet,
daar heb je gelijk in. Het kan soms een hikje geven.
Zie ook de pagina van Mark:
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html

Zelf heb ik 3 maal een hikje gehad toen ik naar Bitburg ging samen met Gonzales. Daarna eigenlijk niet meer. Eerst wist ik niet wat het was, nu weet ik dat de scangauge waarschijnlijk de oorzaak was.
Op dit moment heb ik er eigenlijk geen problemen meer mee ondervonden, misschien hangt het af welke settings je laat zien?
En wat op Mark zijn pagina ook staat, als je veel eist van je auto. Dat hoeft niet altijd hard rijden te betekenen, heb ik gemerkt. Heb het namelijk ook eens gehad in een bocht in de Bergen.
Overigens kon bij mij er ook wel duizenden km tussen een hik zitten. Ben tenslotte een poetser. :wink:

Die tip van Maik schijnt ook goed te werken. Maar ik zat toch al niet op dat ding te kijken. Dus in mijn geval was ontkoppelen het beste.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

De hikjes hebben vooral te maken met hoeveel gegevens je uit de ECU aan het halen bent, oftewel hoe druk de OBD interface is. Dus veel commando's sturen die veel output geven verhogen de kans dat je de fout in de ECU tegenkomt. Effect lijkt vooral te zijn dat de ECU zichzelf een soort reset en weer verder gaat. Dat gaat heel erg snel, maar kan soms best heftig zijn (bij vol acceleren is het alsof je in een toerenbegrenzer gaat). In een bocht kan het best naar zijn.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Ik had ook hikjes met de scangauge aangesloten. Uiteindelijk dus gewoon los in de kofferbak mee. Vond het ook niet zo spannend om allemaal te zien.
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Een andere oplossing is de refresh rate verlagen....
net als 3 (ipv 4) waarden instellen, komt dit neer op zoals Mark stelt, de hoeveelheid benodigde gegevens drukken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

klein bakje gemaakt van aluminium (vast met dubbelzijdig foamtape) en een nieuw korter ODB2 kabelje.
Ook ik heb twee keer op de snelweg een hik gevoeld bij snel doortrekken(leek alsof de onsteking heel kort wegviel).

Afbeelding
"A je to !" #0047
Plaats reactie