Radiateur
Geplaatst: 07 feb 2010 15:12
Wie weet welke radiateur nog in een speedster/lotus past. Heb hier ergens iets gelezen dat er een radiateur van een Ford in past.
gr.
paul
gr.
paul
Hier dat verhaal van die Ford radiateur.paulb schreef:Wie weet welke radiateur nog in een speedster/lotus past. Heb hier ergens iets gelezen dat er een radiateur van een Ford in past.
gr.
paul
Ja precies dat dacht ik ook...allen schreef:Paul, staat er niets betaalbaars voor je op de site van Yvo of Eliseparts?
Even off topic: heb je deze in plaats van de Speedster TurboIk wil in mijn Exige
Äls je een exige voor het circuit wilt denk ik gelijk aan de exige van Herman, die is helemaal klaar en het neusje van de zalm.paulb schreef:De exige wordt gemaakt enkel voor op het circuit.
Dus je zit al 18 maanden op een chassis te wachten?paulb schreef: Zal binenn kort wel eens wat foto's gaan plaatsen.
Ik hoop dat ik de Speedster dit jaar terug zie. Een "los" chassis is in elk geval geen regulier onderdeel.
Jarenlang loop je te verkondigen dat het standaard 32mm koelsysteem van de Elise/Speedster ruimschoots overbemeten is.YvoTuk schreef:Er is nogal wat erm... verwarring over radiators...
De originele radiator heeft een 32mm 'core' en kunstof eindkappen.
De core is dus het deel waardoor de lucht stroomt.
In den beginne hebben wij eveneens 32mm radiators aangeboden alleen vond ik het een tikje onzinnig om met zo'n grote hoeveelheid radiators te zitten, dus heb ik met de fabrikant een deal gemaakt: "jij geeft me een megadeal voor 42mm radiators als ik alles omzet op 42mm en geen 32mm radiators meer koop".
Dus wat wij aanbieden als eerste vol aluminium radiator is een 42mm core. Die is dus 10mm dikker dan de radiator die elders aangeboden wordt voor vrijwel hetzelfde geld.
De rest van dit marketing verhaal eruit geknipt.....
Link quote 2YvoTuk schreef:Hou er rekening mee dat het koelvloeistof circuit van de Elise varianten zwaar overbemeten is.
YvoTuk schreef:In principe hoef je beslist niet méér te koelen :!
De Elise/Speedster heeft een koelsysteem wat ruimschoots overbemeten is. Deze motorsport radiator vergroot die capaciteit nog meer wat bijvoorbeeld in de race Elise van Simon Scuffham (Honda K20A waarmee hij laatst nog een 24 uurs race gereden heeft) teveel is gebleken. Hij heeft op een bepaalt moment de radiator voor een deel afgedekt om de motor op temperatuur te laten komen!