SpeedsterWimpie schreef:Hoi,
Daar ik de kachel radiateur moet gaan vervangen makkelijk om gelijk mee te nemen en hopelijk minder warmte binnen in de zomer.
Je kunt een '4 weg' klep monteren zoals toegepast op een aantal Ford modellen en zo. Deze kan de (hete) koelvloeistof dan of via de verwarming sturen of meteen de inlaat weer aan de uitlaat knopen:
Heb je ook in kabel-bediende versies:
Voordeel is idd. dat je bijv. in de zomer ervoor kunt zorgen dat de koelvloeistof niet meer constant door de verwarming stroomt en je meer 'buiten temperatuur' lucht door de ventilatie krijgt.
Iemand nog eeen tip voor een goede aftermarkt kachel radiateur, zag bij Elise-Shop een met extra capaciteit, dat is nooit weg in de winter.
Die bestaan niet zomaar voor de Speedster tenzij je een geheel andere unit monteert zoals deze:
https://www.t7design.co.uk/vx220-s2-eli ... r-kit.html
Deze regelt sowieso de verwarming met zo'n 4-weg klep en niet meer met een lucht-klep.
De verwarming-unit zoals in de Speedster en vroege S2 Elises zit is niet gebouwd om een andere radiator in te zetten en de wijze waarop hij is gebouwd is ook dermate rottig dat er ook niet al te veel mee valt te doen.
Daarnaast is het plastic gevoelig voor veroudering en de meeste zijn nu zeer bros en breekbaar geworden waardoor ze zelfs het verwijderen vaak al niet meer overleven.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..