Eigenlijk niet anders dan een Harrop er op zetten. Enige verschil is Harrop wordt Rotrex en pk's gaan iets omhoog, hopelijk. Maar in de B207 threads is iets als overgaan van 5 naar 6 ribs niet te vinden. Over die benzinepomp weer wel, maar daar komt Mr. Spitfire steeds tussen met zijn oplossingen. Maar wat moet gebeuren:
- Brandstof traject, van pomp tot aan injectoren. Ben daar geloof ik voor het grootste deel wel uit. Heb al AN slangaansluitingen. Een ASNU of AEM pomp, omdat je bij rond de 400 pk en 2 bar boost op zo'n modelletje uitkomt. Jammer dat die dingen constant een ampere of 12 staan te stoken. Waarom is die pomp niet gemoduleerd trouwens? En Siemens Deka 860 cc injectoren, omdat die standaard in OBDTuner staan. En ik heb nog nooit last gehad van te weinig brandstof in bochten. Zal wel niet hard genoeg gaan
- Inlaat traject, van luchtfilter via Rotrex en chargecooler tot manifold. En de wastegate. Luchtfilter zal wel KN worden, maar nu in een behuizing, niet meer zoals ik het had, vrijhangende bij een zijrooster. Teveel vuil. 76mm inlaat naar Rotrex, dan 60 verder onder druk naar de 6" of 5" PWR chargecooler en vandaar via de 68 mm gasklep en een adapter de manifold in. Dat is dus wel wat anders dan de Harrop
- Uitlaat. Onderdelen voor de downpipe heb ik, maar komt als laatste. Plan is de einddemper uit onderdelen samen te stellen. Eigen ontwerp met kamers
- Oliekoeling. Met die adapterplaat van Saab. Heb ik aangepast zodat naast de OEM sensor ook m'n oliedruk en temperatuur sensoren erin passen. Moet nog schroefdraad voor de leidingen naar de koeler in getapt worden. Weet nog niet wat dat wordt, afhankelijk van of ik de OEM leidingen (BSP) kan gebruiken of niet. Oliekoeler Mocal laminova de midden of toch de grote versie. Moet nog kijken wat ik kwijt kan
- Carteronluchting via het nokkenasdeksel (opgeboord) naar een Provent 200. Uitlaat Provent naar luchtinlaat, oliereturn eerst even kijken wat daar uitkomt. Als dat redelijk is via olieterugvoer van de turbo naar het carter. Zou leuk zijn, maar denk eerlijk gezegd niet dat dat gaat gebeuren. Anders via een catchtank met een kraantje
- Motorkoeling met Z22SE thermostaathuis en buis. Nieuwe o-ringen al besteld. Oliekoeler komt op de plaats van de OEM koeler met wat aanpassingen van de slangenloop (en als ik dat ^&%$££ OEM ding ooit van die slang krijg)
- Vacuum voor de rembooster van de nokkenas aangedreven pomp. Is dat gat ook gelijk dicht
- Moet Peter nog naar een TMAP (of aparte MAP en T sensor) vragen. De Bosch 3 bar is te weinig
- Vliegwiel en koppeling heb ik liggen. Alleen de M7x22 boutjes moet ik nog even bij een Opel dealer halen
Dus het valt eigenlijk wel mee

Hopelijk dit weekeinde de motor er uit en dan kan het echte werk beginnen