matzwarts projekt
matzwarts projekt
Gisteren een begin gemaakt met slopen .
De bedoeling is groot onderhoud en zorgen dat de auto wat meet pit krijgt .
Ik heb besloten de auto n/a te houden omdat ik de auto niet komplexer en zwaarder wil maken .
Kwa onderhoud ga ik de koelvloeistof ,koelvloeistoftank, versnellingsbakolie ,brandstoffilter en koppeling vervangen .
De bougies en motorolie en filter zijn net gedaan .
De motor ga ik wat meer pit geven met een dbilas airbox,dbilas in en uitlaatspruitstuk en dbilas software,
de voorste kat verwijderen en een licht vliegwiel monteren.
er zit al een milltec uitlaat op.
Verder zijn er wat interieurdelen die opgeknapt moeten worden en mistlampen die gemonteerd moeten worden .
Leuk projekt, maar niet de makkelijkste auto om aan te werken
De bedoeling is groot onderhoud en zorgen dat de auto wat meet pit krijgt .
Ik heb besloten de auto n/a te houden omdat ik de auto niet komplexer en zwaarder wil maken .
Kwa onderhoud ga ik de koelvloeistof ,koelvloeistoftank, versnellingsbakolie ,brandstoffilter en koppeling vervangen .
De bougies en motorolie en filter zijn net gedaan .
De motor ga ik wat meer pit geven met een dbilas airbox,dbilas in en uitlaatspruitstuk en dbilas software,
de voorste kat verwijderen en een licht vliegwiel monteren.
er zit al een milltec uitlaat op.
Verder zijn er wat interieurdelen die opgeknapt moeten worden en mistlampen die gemonteerd moeten worden .
Leuk projekt, maar niet de makkelijkste auto om aan te werken
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: matzwarts projekt
Wellicht meteen het achter-subframe los halen en laten her-verzinken of poedercoaten nu je er goed bij kan.
Sowieso aan te raden om de shims/plaatjes tussen het alu chassis en het achter-subframe te controleren en evt. te vervangen. Daar ontstaat vaak fikse corrosie op de pasvlakken en dat kan het subframe verbuigen op de pasvlakken wanneer de corrosie de passing uiteen drukt.
'Gaz' op VX220 forum maakt vaak nieuwe, speciaal gecoate, shims die nieuwe corrosie voorkomen wanneer gemonteerd met o.a. Duralac: https://www.spitfireengineering.com/contact
En ja.. Werken aan deze auto's is soms passen en meten, maar aan de andere kant is het vaak wel heerlijk simpel en recht-door-zee vergeleken met veel huidige auto's.
Bye, Arno.
Sowieso aan te raden om de shims/plaatjes tussen het alu chassis en het achter-subframe te controleren en evt. te vervangen. Daar ontstaat vaak fikse corrosie op de pasvlakken en dat kan het subframe verbuigen op de pasvlakken wanneer de corrosie de passing uiteen drukt.
'Gaz' op VX220 forum maakt vaak nieuwe, speciaal gecoate, shims die nieuwe corrosie voorkomen wanneer gemonteerd met o.a. Duralac: https://www.spitfireengineering.com/contact
En ja.. Werken aan deze auto's is soms passen en meten, maar aan de andere kant is het vaak wel heerlijk simpel en recht-door-zee vergeleken met veel huidige auto's.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Re: matzwarts projekt
Thanks voor de tip arno, dat ga ik eens goed controleren
Vandaag aan het werk geweest , de bak eraf gehaald om het vliegwiel en de koppeling te vervangen .
Ik denk dat ik ook niet veel langer door had moeten rijden.
Het druk lager is kompleet verrot, hij draaid amper nog
De motorsteunen zijn ook kapot, links is kompleet afgescheurd en rechts lekt de olie uit.
Verder alles lekker schoon gemaakt voordat het weer terug ging, alles was echt smerig .
Fototje van de bak is na de schoonmaakbeurt.
Verder heb ik het benzinefilter vervangen (kwam er nu goed bij )en ik wou de thermostaat vervangen,
maar ik heb een 94graden besteld en kreeg een 82 graden
Vandaag aan het werk geweest , de bak eraf gehaald om het vliegwiel en de koppeling te vervangen .
Ik denk dat ik ook niet veel langer door had moeten rijden.
Het druk lager is kompleet verrot, hij draaid amper nog
De motorsteunen zijn ook kapot, links is kompleet afgescheurd en rechts lekt de olie uit.
Verder alles lekker schoon gemaakt voordat het weer terug ging, alles was echt smerig .
Fototje van de bak is na de schoonmaakbeurt.
Verder heb ik het benzinefilter vervangen (kwam er nu goed bij )en ik wou de thermostaat vervangen,
maar ik heb een 94graden besteld en kreeg een 82 graden
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: matzwarts projekt
Schoonmaken is altijd prima. Succes met je werk en straks genieten.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Re: matzwarts projekt
dit weekend weer verder gegaan, en aardig opgeschoten .
Het inlaatspruitstuk en de airbox zitten erop .
De motorcomputer is terug van dbilas en zit er ook weer op.
Ik had een 94 graden thermostaat besteld, maar kreeg een 82 graden .
Als ik de goeie had gekregen had ik hem af kunnen bouwen en kunnen starten, maar helaas
Het inlaatspruitstuk en de airbox zitten erop .
De motorcomputer is terug van dbilas en zit er ook weer op.
Ik had een 94 graden thermostaat besteld, maar kreeg een 82 graden .
Als ik de goeie had gekregen had ik hem af kunnen bouwen en kunnen starten, maar helaas
Re: matzwarts projekt
Het leek soms of ik een wiellager hoorde, die ook maar gelijk vervangen,
en de remschijven hadden ook een slijtrand,
Die ook maar gelijk meegepakt .
En de mistlampen die al maanden klaar lagen voor montage eindelijk gemonteerd
De kunststof busjes ook vervangen van het schakelmechaniek op de bak , geen speling meer
en de remschijven hadden ook een slijtrand,
Die ook maar gelijk meegepakt .
En de mistlampen die al maanden klaar lagen voor montage eindelijk gemonteerd
De kunststof busjes ook vervangen van het schakelmechaniek op de bak , geen speling meer
Re: matzwarts projekt
Gister avond voor het eerst gestart, en het enige waar ik me zorgen om maakte was het oliefilter.
In eerste instantie starte hij helemaal niet , maar toen schoot me iets te binnen .
Links achterin zaten een paar belangrijke relais, die moet ik even terug steken om te starten
Ik heb het olie filter vervangen en de sandwitch plate is toen losgekomen .
En met starten gister lekte die natuurlijk
De motor heeft niet lang genoeg gelopen om er echt wat over te zeggen verder, maar het gaat de goede kant op.
Ik heb al kontakt met iemand van vx220.org om een paar setjes ringen te bestellen.
In eerste instantie starte hij helemaal niet , maar toen schoot me iets te binnen .
Links achterin zaten een paar belangrijke relais, die moet ik even terug steken om te starten
Ik heb het olie filter vervangen en de sandwitch plate is toen losgekomen .
En met starten gister lekte die natuurlijk
De motor heeft niet lang genoeg gelopen om er echt wat over te zeggen verder, maar het gaat de goede kant op.
Ik heb al kontakt met iemand van vx220.org om een paar setjes ringen te bestellen.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: matzwarts projekt
Dat is ook een van de reden waarom je de O ring telkens vernieuwd bij iedere oliefilter wissel.
Die blijft dan zacht en soepel! En uiteraard NIET te vast zetten, 20Nm max. Denk daar aan nadat je nieuwe sandwichringen gemonteerd zijn.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Re: matzwarts projekt
De o ring was keihard, die was al een paar jaar niet vervangen
Is er een stukje speciaal gereedschap om de sandwitch plate vast te zetten?
Is er een stukje speciaal gereedschap om de sandwitch plate vast te zetten?
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7345
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: matzwarts projekt
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: matzwarts projekt
Bedankt voor de tip, ik heb hem besteld
Re: matzwarts projekt
Mijn auto staat weer in elkaar, en de eerste korte testrit heb ik al gemaakt .
En hij rijd erg leuk .
Waar ik me vooral aan stoorde was het traag en lui reageren op het gas , en dat is helemaal weg.
Ik denk dat dat vooral door het lichtere vliegwiel komt.
Hij loopt nu mooier door in toeren, en ik kan hem nu ook verder door trekken, tot 7000toeren.
Bij normaal gebruik klinkt hij hetzelfde als voorheen, alleen bij flink gasgeven geeft hij meer inlaat geluid dan ervoor.
Ik heb nog te weinig gereden om echt te beoordelen of hij sneller is geworden.
Ik heb ook de plastick geleideblokjes van de portierruiten vervangen, dat gerammel van de ruiten is ook weg.
Volgende week word hij uitgelijnd ivm de spoorstangen achter die ik vervangen heb,
en de midden console en de platen in de deurpanelen liggen bij een bekleder.
Het enige wat ik jammer vind is dat ik het kleppendeksel had moeten spuiten.
Het kan nu ook nog wel, maar toen de kont er af was kon ik overal wat makkelijker bij .
En hij rijd erg leuk .
Waar ik me vooral aan stoorde was het traag en lui reageren op het gas , en dat is helemaal weg.
Ik denk dat dat vooral door het lichtere vliegwiel komt.
Hij loopt nu mooier door in toeren, en ik kan hem nu ook verder door trekken, tot 7000toeren.
Bij normaal gebruik klinkt hij hetzelfde als voorheen, alleen bij flink gasgeven geeft hij meer inlaat geluid dan ervoor.
Ik heb nog te weinig gereden om echt te beoordelen of hij sneller is geworden.
Ik heb ook de plastick geleideblokjes van de portierruiten vervangen, dat gerammel van de ruiten is ook weg.
Volgende week word hij uitgelijnd ivm de spoorstangen achter die ik vervangen heb,
en de midden console en de platen in de deurpanelen liggen bij een bekleder.
Het enige wat ik jammer vind is dat ik het kleppendeksel had moeten spuiten.
Het kan nu ook nog wel, maar toen de kont er af was kon ik overal wat makkelijker bij .
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: matzwarts projekt
Kunststof kleppendeksel er op zetten. Mooi zwart en scheelt bijna een kilo geloof ik.
Goed om te lezen dat ie weer de weg op kan
Goed om te lezen dat ie weer de weg op kan
Opel Speedster 2.2 Turbo
Re: matzwarts projekt
oh zijn er ook kunststof kleppendeksels voor?
Zijn die door opel zelf gemaakt?
(edit) ik heb hem gevonden, goed idee thanks voor de tip
Zijn die door opel zelf gemaakt?
(edit) ik heb hem gevonden, goed idee thanks voor de tip
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: matzwarts projekt
Was bij het plastic kleppendeksel de olie scheiding niet anders dan bij het alu deksel?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.