Hallo Mark
Een vraag over de schakelweg verkorting. Op het duitse forum hebben
ze het over de schakelweg verkorting waar je uiteindelijk langzamer mee schakeld Hoe zit dat????
jans schreef:Hallo Mark
ze het over de schakelweg verkorting waar je uiteindelijk langzamer mee schakeld Hoe zit dat????
Ik weet niet of en hoeveel tijd het scheelt. Ik weet dat het heel veel scheelt in gevoel. Ik vind het een stuk prettiger schakelen doordat je meer gevoel met de bak hebt.
Overigens heb ik alleen maar een voor-achter verkorting, niet links-rechts. Er zijn ook kits die links-rechts doen, maar dat lijkt me HEEL irritant.
jans schreef:Hallo Mark
Ik weet niet of en hoeveel tijd het scheelt. Ik weet dat het heel veel scheelt in gevoel. Ik vind het een stuk prettiger schakelen doordat je meer gevoel met de bak hebt.
Overigens heb ik alleen maar een voor-achter verkorting, niet links-rechts. Er zijn ook kits die links-rechts doen, maar dat lijkt me HEEL irritant.
Als je hem een keer wilt proberen ben je welkom.
Mark
Hi Mark
Snappen kan ik het niet helemaal, want korter schakelen is M.I. sneller.
En ik bedoel wel die jij er op hebt zitten, dus alleen een verkorting van voor naar achter.Heb al eerder aangegeven dat ik hem besteld had
ongeveer 3 maand geleden, maar 3 weken geleden gewoon weer besteld
79 euro+ kosten maar nog steeds niks
Heb jij toevallig ook gelezen op het duitse forum over de schakelweg verk?
Groetjes jans
Het ligt eraan of het sneller is afhankelijk van de weerstand
Je verkort de schakelweg, maar daarmee verklein je ook de hevel. Oftewel, je moet meer kracht zetten. Daardoor kan ik me voorstellen dat mensen er misschien langzamer mee schakelen als ze dezelfde kracht blijven zetten.
Ik volg het duitse forum niet echt, mijn duits is beetje erg slecht
Ik denk dat het niet goed is voor je synchromescheringen. Als je meer kracht moet zetten en de schakelweg is korter dus bij de versnellingsbak ga het schakelen sneller met meer kracht.
speedster schreef:Ik denk dat het niet goed is voor je synchromescheringen. Als je meer kracht moet zetten en de schakelweg is korter dus bij de versnellingsbak ga het schakelen sneller met meer kracht.
Nope. De kracht bij de versnelingsbak blijft hetzelfde, de hefboom wordt alleen kleiner waardoor je aan de kant van de pook meer kracht moet zetten.
Het inkorten van de pook staat niet in verhouding tot het plaatsen van de shortshifter. Ik heb na het plaatsen van de shortshifter ook een andere pookknop geplaatst die ook gelijk valt met de pookhoes. Het scheelt iets, maar ik vind het niet merkbaar.
Moet overigens zeggen dat ik er weinig last van heb dat hij nu iets lager is. Weegt niet op tegen het betere gevoel wat een ronde pookknop geeft tov de standaard versie.
Vanmorgen de schakelweg verkorting gemonteerd.En het viel achteraf
heel erg mee,n.l. 45 min werk
Schakeld inderdaad een stuk korter,maar ook niet geheel onbelangrijk
vind hem niet!! zwaarder schakelen.Kan dit iedereen aan bevelen
Groetjes jans