intresse voor doe het zelf kompressor kit van HITEC
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Tsja Paul, vaag dat je daar helemaal niets meer over hoort.... Als hij er nu al een paar gedaan zou hebben, zou je toch wel al iets meer erover gehoort moeten hebben (ervaringen ook).
Hitec levert iig een probleemloze kit die al doorontwikkeld is (zie verhaal van Maarten), zolang de aarde-draadjes maar goed zijn verbonden
Hitec levert iig een probleemloze kit die al doorontwikkeld is (zie verhaal van Maarten), zolang de aarde-draadjes maar goed zijn verbonden


- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Helemaal probleemloos is de SC dus ook nog niet.
Piet heeft nu pech gehad met een koelwaterslang die niet goed vast gezet was, waardoor hij met de riem in aanraking kwam en was doorgesleten. En recent een massa probleempje? een aarde draad die niet goed was aangesloten.
Ik heb een probleem gehad, wat wel lang heeft geduurd voordat ik het had opgelost. De as waarop de poelie van mijn compressor zit was tever in de compressor gemonteerd (bij de eaton fabriek ! die ze aan GM levert), waardoor de wielen waarover de riem liep niet in een lijn lagen (4.5 mm off), daardoor werd de riem erg verkeerd belast en raakte die beschadigd. Toen heb ik een ander merk gemonteerd omdat ik de riem van CONTI tech niet kon bestellen bij de automatriaalzaken in de buurt (nu een gevonden die ze wel wil bestellen !). Die piepte.
Het probleem waarom niet gezien is dat de poelie verkeerd was gemonteerd, is omdat het een ingekocht deel is. Ik had het kunnen zien bij montage van de set op mijn auto, maar omdat je daar zelf niks fout mee kan doen, had ik daar niet opgelet. (montage is met paspennen, dus positie is erg nauwkeurig. Hitec had dit probleem ook nog niet eerder gezien en kon het ook niet geloven totdat ik het op foto had vastgelegd met vergelijk van die compressor van Piet. Toen was het probleem zo opgelost, maar ik had nog steeds geen riem (die ik overigens wel toegestuurd zou krijgen), dus maar weer de piepende riem terug gezet.
Afgelopen zaterdag kon ik voor ik naar Zandvoort reed een goede riem ophalen en die lag op zandvoort is in mijn kofferbak. De piepende riem was dus al zo slecht dat die het begaf en na montage van de conti tech riem (welke ook een gevulcaniseerde achterkant heeft) was het piepen ook opgelost.
De speedsters in duitsland rijden 50000 km met dezelfde riem, dus nu verwacht ik daar voorlopig ook geen problemen meer mee
Zo iedereen weer op de hoogte.
Maarten
Piet heeft nu pech gehad met een koelwaterslang die niet goed vast gezet was, waardoor hij met de riem in aanraking kwam en was doorgesleten. En recent een massa probleempje? een aarde draad die niet goed was aangesloten.
Ik heb een probleem gehad, wat wel lang heeft geduurd voordat ik het had opgelost. De as waarop de poelie van mijn compressor zit was tever in de compressor gemonteerd (bij de eaton fabriek ! die ze aan GM levert), waardoor de wielen waarover de riem liep niet in een lijn lagen (4.5 mm off), daardoor werd de riem erg verkeerd belast en raakte die beschadigd. Toen heb ik een ander merk gemonteerd omdat ik de riem van CONTI tech niet kon bestellen bij de automatriaalzaken in de buurt (nu een gevonden die ze wel wil bestellen !). Die piepte.
Het probleem waarom niet gezien is dat de poelie verkeerd was gemonteerd, is omdat het een ingekocht deel is. Ik had het kunnen zien bij montage van de set op mijn auto, maar omdat je daar zelf niks fout mee kan doen, had ik daar niet opgelet. (montage is met paspennen, dus positie is erg nauwkeurig. Hitec had dit probleem ook nog niet eerder gezien en kon het ook niet geloven totdat ik het op foto had vastgelegd met vergelijk van die compressor van Piet. Toen was het probleem zo opgelost, maar ik had nog steeds geen riem (die ik overigens wel toegestuurd zou krijgen), dus maar weer de piepende riem terug gezet.
Afgelopen zaterdag kon ik voor ik naar Zandvoort reed een goede riem ophalen en die lag op zandvoort is in mijn kofferbak. De piepende riem was dus al zo slecht dat die het begaf en na montage van de conti tech riem (welke ook een gevulcaniseerde achterkant heeft) was het piepen ook opgelost.
De speedsters in duitsland rijden 50000 km met dezelfde riem, dus nu verwacht ik daar voorlopig ook geen problemen meer mee

Zo iedereen weer op de hoogte.
Maarten
- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
- Locatie: Groningen
Projekt bij Treisch loopt nog steeds.
Ik heb via Duitse forum wat beperkte info ontvangen.
Hardware-matig schijnt alles nu zo'n beetje klaar te zijn.
Persoon die z'n Speedster beschikbaar heft gesteld, verwacht
hem binnenkort te kunnen ophalen.
Hij gaat dan eerst de komende anderhalve maand alles uittesten
in de praktijk en gaat dan z'n ervaringen doorgeven via het forum.
Vòòr half juni verwacht ik geen verder nieuws
Afwachten maar?!!
Groeten,
Paul.
Ik heb via Duitse forum wat beperkte info ontvangen.
Hardware-matig schijnt alles nu zo'n beetje klaar te zijn.
Persoon die z'n Speedster beschikbaar heft gesteld, verwacht
hem binnenkort te kunnen ophalen.
Hij gaat dan eerst de komende anderhalve maand alles uittesten
in de praktijk en gaat dan z'n ervaringen doorgeven via het forum.
Vòòr half juni verwacht ik geen verder nieuws

Afwachten maar?!!
Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.