intresse voor doe het zelf kompressor kit van HITEC

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Moet werken, anders had ik er graag bijgeweest zaterdag.

En bedoel je de charge koeler onder de voorste radiator plaatsen.

Gr.Pascal
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Voor mij zou het ook een herfst-winter-projektje zijn :wink:
Als we het met z'n 2-en tegelijk bestellen dan krijgen we misschien ook gelijk iets meer service ook (en wie weet een kleine korting, maar mijn hoop is klein...).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

We kunnen proberen elke extra is meegenomen.

Gr. Pascal
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Bij de Speedster dag voor dummy's zijn zowel ik als maarten er dan kunnen we aan het einde van de dag nog wel een ritje regelen.
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Komt goed Piet :P :P .

Gr. Pascal
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

De chargecooler-radiator komt dan verticaal onder de radiator te staan, net als bij Jans zijn turbo.

Maarten
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Voor minder ga ik natuurlijk niet Maarten 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

en dan de zelfde aangepaste vacuumklep die piet heeft. is iets minder 'agressief' op het gaspedaal, maar wel geleidelijker en daardoor beter te doseren als bij mij.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Inderdaad!
Ik hou nog een kleine slag om de arm of ik echt de compressorkit neem, ik wacht nog steeds op final info van de TB-set van Thorney (vermogenswinsten, toerentallen, kosten, en ervaringen), maar of die set op tijd wordt "vrijgegeven"? :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Ik heb ook nog steeds interesse. 8)


Heb van mijn andere contact(Treisch) nog steeds niets
vernomen, dus misschien gaat het toch een Hitec worden.

Ik kijk het nog even aan.

Groeten,

Paul
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Tsja Paul, vaag dat je daar helemaal niets meer over hoort.... Als hij er nu al een paar gedaan zou hebben, zou je toch wel al iets meer erover gehoort moeten hebben (ervaringen ook).
Hitec levert iig een probleemloze kit die al doorontwikkeld is (zie verhaal van Maarten), zolang de aarde-draadjes maar goed zijn verbonden :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Sterker nog als ze de kriptang maar goed vasthouden. Ze hebben schijnbaar de stekker dicht geknepen op verkeerde gedeelte waardoor het aarde draadje slecht contact ging maken.
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Helemaal probleemloos is de SC dus ook nog niet.
Piet heeft nu pech gehad met een koelwaterslang die niet goed vast gezet was, waardoor hij met de riem in aanraking kwam en was doorgesleten. En recent een massa probleempje? een aarde draad die niet goed was aangesloten.


Ik heb een probleem gehad, wat wel lang heeft geduurd voordat ik het had opgelost. De as waarop de poelie van mijn compressor zit was tever in de compressor gemonteerd (bij de eaton fabriek ! die ze aan GM levert), waardoor de wielen waarover de riem liep niet in een lijn lagen (4.5 mm off), daardoor werd de riem erg verkeerd belast en raakte die beschadigd. Toen heb ik een ander merk gemonteerd omdat ik de riem van CONTI tech niet kon bestellen bij de automatriaalzaken in de buurt (nu een gevonden die ze wel wil bestellen !). Die piepte.
Het probleem waarom niet gezien is dat de poelie verkeerd was gemonteerd, is omdat het een ingekocht deel is. Ik had het kunnen zien bij montage van de set op mijn auto, maar omdat je daar zelf niks fout mee kan doen, had ik daar niet opgelet. (montage is met paspennen, dus positie is erg nauwkeurig. Hitec had dit probleem ook nog niet eerder gezien en kon het ook niet geloven totdat ik het op foto had vastgelegd met vergelijk van die compressor van Piet. Toen was het probleem zo opgelost, maar ik had nog steeds geen riem (die ik overigens wel toegestuurd zou krijgen), dus maar weer de piepende riem terug gezet.
Afgelopen zaterdag kon ik voor ik naar Zandvoort reed een goede riem ophalen en die lag op zandvoort is in mijn kofferbak. De piepende riem was dus al zo slecht dat die het begaf en na montage van de conti tech riem (welke ook een gevulcaniseerde achterkant heeft) was het piepen ook opgelost.
De speedsters in duitsland rijden 50000 km met dezelfde riem, dus nu verwacht ik daar voorlopig ook geen problemen meer mee :D


Zo iedereen weer op de hoogte.

Maarten
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Als ik dat zo lees zijn het eigenlijk wel problemen, maar wel goed op te lossen, hieruit kan ik wel opmaken dat de montage van SC zeer nauwkeurig
moet gebeuren. dus alles dubbel kontroleren is geen overbodige luxe.

Gr. Pascal
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Projekt bij Treisch loopt nog steeds.

Ik heb via Duitse forum wat beperkte info ontvangen.

Hardware-matig schijnt alles nu zo'n beetje klaar te zijn.
Persoon die z'n Speedster beschikbaar heft gesteld, verwacht
hem binnenkort te kunnen ophalen.

Hij gaat dan eerst de komende anderhalve maand alles uittesten
in de praktijk en gaat dan z'n ervaringen doorgeven via het forum.

Vòòr half juni verwacht ik geen verder nieuws :?

Afwachten maar?!!

Groeten,

Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Plaats reactie