Verlagen

Weetjes en tips voor onze auto.
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Verlagen

Bericht door speedster »

Ik heb van de week verlagingsveren besteld van Eibach. Wie heeft ervaring met het verlagen van een Speedster? Volgens mij is het vrij simpel om te doen, maar tips zijn altijd welkom. De schokbrekers los schroeven. Veren opspannen. Onderste ring om de zuiger van de schokbreker schuiven en veer van deschokbreker nemen en weer ontspannen en omgekeerd monteren. Daarna uitlijnen. 2uur werk denk ik. :)
jans
Giga lid Carbon

Re: Verlagen

Bericht door jans »

speedster schreef:Ik heb van de week verlagingsveren besteld van Eibach. Wie heeft ervaring met het verlagen van een Speedster? Volgens mij is het vrij simpel om te doen, maar tips zijn altijd welkom. De schokbrekers los schroeven. Veren opspannen. Onderste ring om de zuiger van de schokbreker schuiven en veer van deschokbreker nemen en weer ontspannen en omgekeerd monteren. Daarna uitlijnen. 2uur werk denk ik. :)
Hi Peter
Bijna goed,Je moet nl de auto ook weer uitlijnen,en je sporing veranderd
ook,dus ook die afstellen.En om er makkelijk bij te komen alle onderplaten eerst verwijderen.Alles bij elkaar een uurtje of 4!! zeker.

sucses jans
speedster

Bericht door speedster »

Hoi Jans,

ik weet niet of er veel verschil in zit in een 2.2 en een turbo. Zaterdag de remmen rondom vervangen en gelijk even gekeken, maar volgens mij hoef de onderplaat er niet af om de schokbrekers te de-monteren. Wel misschien voor de uitlijning, maar dat doe ik niet zelf. Ga naar S&G in Numansdorp die lijnen hem uit met infrarood. Moet een van de beste zijn!
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

speedster schreef:Hoi Jans,

ik weet niet of er veel verschil in zit in een 2.2 en een turbo. Zaterdag de remmen rondom vervangen en gelijk even gekeken, maar volgens mij hoef de onderplaat er niet af om de schokbrekers te de-monteren. Wel misschien voor de uitlijning, maar dat doe ik niet zelf. Ga naar S&G in Numansdorp die lijnen hem uit met infrarood. Moet een van de beste zijn!

het zijn alleen andere achterveren t.o.v. een turbo.Maar de methode is hetzelfde. om de veren te vervangen hoeft de onderplaat niet los.
Maar voor het uitlijnen wel, tenminste dan kun je er makkelijker bij.
Bij mij zijn alleen de voorwielen gebeurd,achter hoefde niet!!
Dus die achterste kl@$ plaat kon blijven zitten :wink:

jans
speedster

Bericht door speedster »

OK Jans bedankt voor de uitleg. :wink:
Nu wachten op de veren en dan lekker sleutelen. Ben de laatste tijd elke zaterdag bezig aan de auto. Autorijden is leuk, maar sleutelen en onderhoud is ook wel een leuke bezigheid.
speedster

Bericht door speedster »

De veren zijn van de week binnen gekomen. Volgende week zaterdag monteren en dan laten uitlijnen op maandag. Ben benieuwd hoe hij zal rijden.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik ben ook benieuwd. Na het zien van Jan zijn turbo in het echt ben ik helemaal verliefd op een lage speedster :wink: . 2 cm naar beneden staat helemaal top!
Peter, jij hebt de originele 2.2 velgen er toch nog onder? Als alles klaar is gelijk een foto'tje schieten he :wink: .

Succes met de montage!

Maikel
Afbeelding
speedster

Bericht door speedster »

Ik zal foto's ervoor en erna nemen en op de site zetten. Het wordt uitkijken met de .... drempels.
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

Hi, Speedster

Kun je mij vertellen waar je de verlagings veren hebt besteld, want als ik
andere velgen ga kopen wil ik hem ook in één keer verlagen :) .

Anders moet je twee keer uitlijnen etc,etc.

Gr, 8) Martin
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi,

met Lotus Lochem gesproken hierover.

Om hem te verlagen heb je ook speciale steunen nodig zegt hij (Wim Schouten als ik me niet vergis) dit omdat er ABS op zit.

Komt incl monteren en uitlijnen op € 1732,50 dan heb je nitron schokbrekers.(van alles instelbaar)

WOW erg prijzig.

Iedereen gebruikt die speciale steunen :?:
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Geeft leuke schade als je een verkeersdrempeltje over het hoofd ziet. En de verzekering zal wellicht ook niet uitkeren. Het staat wel stoer.
Lotus Elise S2
SteV6

Bericht door SteV6 »

Steunen is een beetje overdreven. Bij het Nitron-onderstel waar je nu over spreekt is een nieuw bracket (=steun) nodig om de ABS-unit op te monteren. Die steun is gewoon onderdeel van het hele pakket.

Zover ik weet zijn er geen aanpassingen nodig voor de Eibach verlagingsveren en die kosten ergens tussen de 240,- en 330,- excl. montage en uitlijnen. Verschil in prijs tussen de diverse aanbieders vond ik in ieder geval erg groot.

SteV6
S4 Avant
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

SteV6 schreef:Steunen is een beetje overdreven. Bij het Nitron-onderstel waar je nu over spreekt is een nieuw bracket (=steun) nodig om de ABS-unit op te monteren. Die steun is gewoon onderdeel van het hele pakket.

Zover ik weet zijn er geen aanpassingen nodig voor de Eibach verlagingsveren en die kosten ergens tussen de 240,- en 330,- excl. montage en uitlijnen. Verschil in prijs tussen de diverse aanbieders vond ik in ieder geval erg groot.

SteV6
Als je dan van de duurste EIBACH uit gaat kom je incl montage en uitlijnen op circa € 600,- klinkt stukken beter :lol:

Wacht even dan heb je het alleen over veren :?: naar ik ooit vernomen heb is het niet goed om alleen de veren te vervangen en de originele schokbrekers te behouden..................
speedster

Bericht door speedster »

De Speedster is verlaagd. Het is een makkelijk systeen van Opel ofwel Lotus. Hierbij even 2 foto's.
Bijlagen
Cola blikje is te hoog!!!
Cola blikje is te hoog!!!
HPIM0906.JPG (108.45 KiB) 2411 keer bekeken
Ga net achteruit het pad op
Ga net achteruit het pad op
HPIM0907.JPG (91.91 KiB) 2441 keer bekeken
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

SJIPS............

kun je nu nog fatsoenlijk rijden :?:
Hoeveel lager is hij nu :?:

Het lijkt wel erg laag..............je moet er niet aan denken je bumper kapot te rijden zeg...........

Foto zijkant van ervoor en erna :?:

Merk je veel verschil in rij comfort :?:
Plaats reactie