
Verlagen
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Verlagen
Ik heb van de week verlagingsveren besteld van Eibach. Wie heeft ervaring met het verlagen van een Speedster? Volgens mij is het vrij simpel om te doen, maar tips zijn altijd welkom. De schokbrekers los schroeven. Veren opspannen. Onderste ring om de zuiger van de schokbreker schuiven en veer van deschokbreker nemen en weer ontspannen en omgekeerd monteren. Daarna uitlijnen. 2uur werk denk ik. 

Re: Verlagen
Hi Peterspeedster schreef:Ik heb van de week verlagingsveren besteld van Eibach. Wie heeft ervaring met het verlagen van een Speedster? Volgens mij is het vrij simpel om te doen, maar tips zijn altijd welkom. De schokbrekers los schroeven. Veren opspannen. Onderste ring om de zuiger van de schokbreker schuiven en veer van deschokbreker nemen en weer ontspannen en omgekeerd monteren. Daarna uitlijnen. 2uur werk denk ik.
Bijna goed,Je moet nl de auto ook weer uitlijnen,en je sporing veranderd
ook,dus ook die afstellen.En om er makkelijk bij te komen alle onderplaten eerst verwijderen.Alles bij elkaar een uurtje of 4!! zeker.
sucses jans
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Hoi Jans,
ik weet niet of er veel verschil in zit in een 2.2 en een turbo. Zaterdag de remmen rondom vervangen en gelijk even gekeken, maar volgens mij hoef de onderplaat er niet af om de schokbrekers te de-monteren. Wel misschien voor de uitlijning, maar dat doe ik niet zelf. Ga naar S&G in Numansdorp die lijnen hem uit met infrarood. Moet een van de beste zijn!
ik weet niet of er veel verschil in zit in een 2.2 en een turbo. Zaterdag de remmen rondom vervangen en gelijk even gekeken, maar volgens mij hoef de onderplaat er niet af om de schokbrekers te de-monteren. Wel misschien voor de uitlijning, maar dat doe ik niet zelf. Ga naar S&G in Numansdorp die lijnen hem uit met infrarood. Moet een van de beste zijn!
speedster schreef:Hoi Jans,
ik weet niet of er veel verschil in zit in een 2.2 en een turbo. Zaterdag de remmen rondom vervangen en gelijk even gekeken, maar volgens mij hoef de onderplaat er niet af om de schokbrekers te de-monteren. Wel misschien voor de uitlijning, maar dat doe ik niet zelf. Ga naar S&G in Numansdorp die lijnen hem uit met infrarood. Moet een van de beste zijn!
het zijn alleen andere achterveren t.o.v. een turbo.Maar de methode is hetzelfde. om de veren te vervangen hoeft de onderplaat niet los.
Maar voor het uitlijnen wel, tenminste dan kun je er makkelijker bij.
Bij mij zijn alleen de voorwielen gebeurd,achter hoefde niet!!
Dus die achterste kl@$ plaat kon blijven zitten

jans
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Hoi,
met Lotus Lochem gesproken hierover.
Om hem te verlagen heb je ook speciale steunen nodig zegt hij (Wim Schouten als ik me niet vergis) dit omdat er ABS op zit.
Komt incl monteren en uitlijnen op € 1732,50 dan heb je nitron schokbrekers.(van alles instelbaar)
WOW erg prijzig.
Iedereen gebruikt die speciale steunen
met Lotus Lochem gesproken hierover.
Om hem te verlagen heb je ook speciale steunen nodig zegt hij (Wim Schouten als ik me niet vergis) dit omdat er ABS op zit.
Komt incl monteren en uitlijnen op € 1732,50 dan heb je nitron schokbrekers.(van alles instelbaar)
WOW erg prijzig.
Iedereen gebruikt die speciale steunen

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Steunen is een beetje overdreven. Bij het Nitron-onderstel waar je nu over spreekt is een nieuw bracket (=steun) nodig om de ABS-unit op te monteren. Die steun is gewoon onderdeel van het hele pakket.
Zover ik weet zijn er geen aanpassingen nodig voor de Eibach verlagingsveren en die kosten ergens tussen de 240,- en 330,- excl. montage en uitlijnen. Verschil in prijs tussen de diverse aanbieders vond ik in ieder geval erg groot.
SteV6
Zover ik weet zijn er geen aanpassingen nodig voor de Eibach verlagingsveren en die kosten ergens tussen de 240,- en 330,- excl. montage en uitlijnen. Verschil in prijs tussen de diverse aanbieders vond ik in ieder geval erg groot.
SteV6
S4 Avant
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Als je dan van de duurste EIBACH uit gaat kom je incl montage en uitlijnen op circa € 600,- klinkt stukken beterSteV6 schreef:Steunen is een beetje overdreven. Bij het Nitron-onderstel waar je nu over spreekt is een nieuw bracket (=steun) nodig om de ABS-unit op te monteren. Die steun is gewoon onderdeel van het hele pakket.
Zover ik weet zijn er geen aanpassingen nodig voor de Eibach verlagingsveren en die kosten ergens tussen de 240,- en 330,- excl. montage en uitlijnen. Verschil in prijs tussen de diverse aanbieders vond ik in ieder geval erg groot.
SteV6

Wacht even dan heb je het alleen over veren
