Seizoen 2007 -> 2008 (Vmax evo450...)

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik hoop dat hij snel weer de weg op kan Rik! En ook wat je nieuwe 1/4 mijl tijd gaat doen :)
Afbeelding
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Erg snel is het allemaal niet gelopen, maar vandaag heb ik eindelijk bericht van Vmax gehad... hij rijdt weer :!:
Ze hebben nog wel een paar dagen nodig om de nieuwe mapping te schrijven, maar zaterdag kan ik hem ophalen :twisted:
De afspraak voor de APK staat voor volgende week donderdag, ben zeer benieuwd :roll:
Tevens gaan dan de nieuwe remmen en ATS-jes met semi's er onder 8) Op 6 aug. gaat hij nog een dagje naar Lotus A'dam voor een lichte vermageringskuur en montage van de Nitron Track set :D Daarmee is de Speedster wel zo'n beetje af... :?:

Alleen het wachten nog op de bak van Drenth... :?
Maik

Bericht door Maik »

Redelijk goed nieuws, top! :)
Afbeelding
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Herman »

Deleted
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Vermageringskuurtje: Gel-accu en afneembaarstuurtje (minus alles wat bij de airbag hoort), zal maximaal zo'n 9kg schelen.

Andere remmen zijn de 2-delige schijven uit de groepsaankoop en Pagid RS14 blokken. Kan er niet meer van maken momenteel, ga binnenkort samenwonen :shock: .
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Vandaag na lang wachten eindelijk een update van Drenth... de rechtevertanding voor de F23 hoef ik niet voor eind van dit jaar te verwachten :cry: Door enorme vertragingen van de productie door verschillende redenen kunnen ze nog even geen tijd vrij maken voor mijn project, mede omdat het om een eenmalig project gaat en dus niet rendabel is (of de kosten voor mij zijn enorm). Echter was er goed nieuws... Momenteel is Drenth bezig een order binnen te halen voor meerdere F23 bakken (o.a. voor deze auto... klik) en als deze order door gaat kan een aparte set voor mijn bak te gelijker tijd geproduceerd worden wat enorm in de kosten scheelt :wink:

...maar hopen dus dat de originele F23 het lang genoeg volhoudt :roll:
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

km stand blijft wel lekker laag zo!
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Beetje lui, maar wat is ook alweer het voordeel van rechte vertanding? Dacht dat de krachten te groot werden, maar die Astra GTC heeft slechts 190 PK. Koppel is wel wat hoger, maar ook niet echt extreem...
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

@ Herman: Half augustus komt Drenth weer op het net, zal hem dan vragen wat de kosten zijn als er twee worden afgenomen...

@ Rotax: Zwakste schakel in de standaard bak is de synchronisatie, met rechtevertanding/klauwengeschakeld ben je hier vanaf. Inwendig is de rechtevertanding zoals Drenth hem maakt zeker sterk genoeg, zwakste schakel wordt dan het bakhuis en of dat het houdt :?: Heb echter nog nooit een bakhuis uit elkaar zien klappen...
Andere voordelen zijn dat de verhoudingen van de overbrenging worden afgestemd op de Speedster en zijn huidige vermogensopbouw en dat de aandrijfverliezen kleiner zijn t.o.v. schuinevertanding :!:
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

De bak uit de GT kan ruim 100 nm meer aan dan de F23 bak.
volgens mij moet 500 nm dan ook geen probleem zijn.
Maik

Bericht door Maik »

Wat ben je van plan te gaan wijzigen in je bakverhoudingen Rik? Welke versnellingen langer of korter?
Afbeelding
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

De M32 kan inderdaad meer hebben op papier, heb de bak echter gevoelt in de nieuwe OPC en vind hem bij meer toeren zwaar en traag schakelen... m.a.w. heb ook in die synchronisatie geen vertrouwen. Daarnaast moet e.e.a. worden aangepast voor die bak in de Speedster past en is de bak nog korter geschakeld dan de F23SRT.

De verhoudingen die ik zoek zijn: ~2.4, 1.75, 1.28, 0.93, 0.68 bij een eindvertraging van 3.63. Vooral de eerste versnelling dus een stuk langer :!:

p.s. De verhoudingen van de 3e, 4e en 5e versnelling zijn dan idd bijna gelijk aan die van de M32WR in de diesel variant...
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Rik'' merk weinig tot geen verschil in de overbrengingen, alleen de 5 é versnelling :shock: :? bij 140 op de teller nog maar 2700 toeren.
Plaats reactie