
Seizoen 2007 -> 2008 (Vmax evo450...)
Erg snel is het allemaal niet gelopen, maar vandaag heb ik eindelijk bericht van Vmax gehad... hij rijdt weer 
Ze hebben nog wel een paar dagen nodig om de nieuwe mapping te schrijven, maar zaterdag kan ik hem ophalen
De afspraak voor de APK staat voor volgende week donderdag, ben zeer benieuwd
Tevens gaan dan de nieuwe remmen en ATS-jes met semi's er onder
Op 6 aug. gaat hij nog een dagje naar Lotus A'dam voor een lichte vermageringskuur en montage van de Nitron Track set
Daarmee is de Speedster wel zo'n beetje af...
Alleen het wachten nog op de bak van Drenth...

Ze hebben nog wel een paar dagen nodig om de nieuwe mapping te schrijven, maar zaterdag kan ik hem ophalen

De afspraak voor de APK staat voor volgende week donderdag, ben zeer benieuwd

Tevens gaan dan de nieuwe remmen en ATS-jes met semi's er onder



Alleen het wachten nog op de bak van Drenth...

Vandaag na lang wachten eindelijk een update van Drenth... de rechtevertanding voor de F23 hoef ik niet voor eind van dit jaar te verwachten
Door enorme vertragingen van de productie door verschillende redenen kunnen ze nog even geen tijd vrij maken voor mijn project, mede omdat het om een eenmalig project gaat en dus niet rendabel is (of de kosten voor mij zijn enorm). Echter was er goed nieuws... Momenteel is Drenth bezig een order binnen te halen voor meerdere F23 bakken (o.a. voor deze auto... klik) en als deze order door gaat kan een aparte set voor mijn bak te gelijker tijd geproduceerd worden wat enorm in de kosten scheelt
...maar hopen dus dat de originele F23 het lang genoeg volhoudt


...maar hopen dus dat de originele F23 het lang genoeg volhoudt

@ Herman: Half augustus komt Drenth weer op het net, zal hem dan vragen wat de kosten zijn als er twee worden afgenomen...
@ Rotax: Zwakste schakel in de standaard bak is de synchronisatie, met rechtevertanding/klauwengeschakeld ben je hier vanaf. Inwendig is de rechtevertanding zoals Drenth hem maakt zeker sterk genoeg, zwakste schakel wordt dan het bakhuis en of dat het houdt
Heb echter nog nooit een bakhuis uit elkaar zien klappen...
Andere voordelen zijn dat de verhoudingen van de overbrenging worden afgestemd op de Speedster en zijn huidige vermogensopbouw en dat de aandrijfverliezen kleiner zijn t.o.v. schuinevertanding
@ Rotax: Zwakste schakel in de standaard bak is de synchronisatie, met rechtevertanding/klauwengeschakeld ben je hier vanaf. Inwendig is de rechtevertanding zoals Drenth hem maakt zeker sterk genoeg, zwakste schakel wordt dan het bakhuis en of dat het houdt

Andere voordelen zijn dat de verhoudingen van de overbrenging worden afgestemd op de Speedster en zijn huidige vermogensopbouw en dat de aandrijfverliezen kleiner zijn t.o.v. schuinevertanding

De M32 kan inderdaad meer hebben op papier, heb de bak echter gevoelt in de nieuwe OPC en vind hem bij meer toeren zwaar en traag schakelen... m.a.w. heb ook in die synchronisatie geen vertrouwen. Daarnaast moet e.e.a. worden aangepast voor die bak in de Speedster past en is de bak nog korter geschakeld dan de F23SRT.
De verhoudingen die ik zoek zijn: ~2.4, 1.75, 1.28, 0.93, 0.68 bij een eindvertraging van 3.63. Vooral de eerste versnelling dus een stuk langer
p.s. De verhoudingen van de 3e, 4e en 5e versnelling zijn dan idd bijna gelijk aan die van de M32WR in de diesel variant...
De verhoudingen die ik zoek zijn: ~2.4, 1.75, 1.28, 0.93, 0.68 bij een eindvertraging van 3.63. Vooral de eerste versnelling dus een stuk langer

p.s. De verhoudingen van de 3e, 4e en 5e versnelling zijn dan idd bijna gelijk aan die van de M32WR in de diesel variant...