André R schreef:......
Ik heb de hele thread op het ZZ22SE gelezen en vind het machtig interessant allemaal. Ik ben net weer een paar weken terug uit Amerika. Had ik het maar geweten!
Komtie nu mee!!!
Wist ik eigenlijk wel, maar niet meer aan gedacht
Kleine vraagjes....
Wat doet de ECU op de 2.4 inlaat en wat is de invloed op de verbranding (ivm APK) en het benzineverbruik?
veranderingen zullen minimaal zijn denk ik, behalve hoog in toeren, maar daar wordt toch niet gemeten met APK
Wat ik bij de speedster nu mis is het vermogen (vooral het koppel) bij laag toerental. Met de 2.4 inlaat wordt dat zelfs nog ietsje minder als je naar de grafiek kijkt. In hoeverre zal dat merkbaar zijn?
Bij laag toerental? Ik vind dat juist best in orde bij de speedster. Door de relatief lange slag heb je redelijk wat vermogen in lagere toerentallen, vooral in het middengebied. Moet je maar eens in een 1.8je rijden met deze vermogens
Zal de gemodificeerde airbox afdoende zijn met deze inlaat, of moet er iets serieuzer aan gehangen worden? (welke?)
Wat is "gemodificeerd"? Met het extra gat in de inlaatkant?
Met een standaard airbox zal je al wel winst hebben, vooral als je alleen maar het spruitstuk vervangt door het 2.4 exemplaar. Misschien win je 3pk'tjes ofzo als je er een sjieke airbox voorhangt...
Mark vind de BMC carbon airbox goed werken, en gezien de resultaten die Mark er tot nu toe mee gehaald heeft lijkt mij dat ook een goede. Kost ongeveer 250euro.
Door ruimtegebrek moet de kunststof afschermkap van de dynamo worden verwijderd/gemodificeerd. Is deze ook niet voor de koeling? Wordt deze dan niet te warm?
Weet ik niet...
Met welke TB ga jij het nu eerst proberen als je inlaat binnenkomt Mark? Of heb je alleen die van de 2.2.?
Zal de 2.4 TB (na aanpassingen) uiteindelijk beter zijn icm. De 2.4 inlaat?
Als ik voor Mark mag praten

: hij begint met de 2.2 TB. De 2.4 gaat pas wat opleveren bij meerdere modificaties. Die van Vocky liep bijvoorbeeld bij lage toeren een beetje rot met de 2.4 TB, die heeft gewoon veel flow nodig om lekker te werken. Als je over de 200pk wilt gaan heb je hem denk ik wel nodig...
En de laatste vraag…… Wanneer is de group-buy!!!!!

Wanneer jij hem opstart?

De eerste heb je al gemist...