Kachel

Weetjes en tips voor onze auto.
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

De verwarmingsknop bij mij op de kachel draait gewoon zot heb ik laatste ontdekt, ik heb nog nooit de verwarming nodig gehad ik heb het altijd zo al warm genoeg in de speedster :wink:. Maar het is simpel op te lossen je trekt die plastieken knop er gewoon vanaf en draait aan het alu knopje zelf, problem solved :)
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

kachel

Bericht door Pipo »

Plastieken knop :shock: Bij mij zijn het 3 aluminium draaiknoppen :?
A thing of beauty is a joy forever!
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

Inderdaad pipo ik was wat in de war omdat de omhulzing rond de kachel plastiek is maar in ieder geval dan draait de de aluminium knop zot, dus trek is die er eventjes af als ik er aan wil draaien
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

In mijn gerammel en gefix heb ik nu dat de knop niet meer naar z'n koudst kan en ver over het warmst gaat. Maw, gewoon verschoven? Is dat nog aan te passen? Vind het geen gezicht zo...
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

@Allen dan heb jij dus aan de hand wat ik bedoel, je knop zit er niet meer vast op dus draait hij zot. Dus gewoon even de ALUMINIUM :wink: omhulzing er van af trekken en rechtstreeks draaien aan het knopje wat dan te voorschijn komt, naderhand je omhulzing met het streepje op de juiste plaats er terug opsteken.Dus even volledig naar links draaien op het koudst en dan zie je wel hoe je streepje moet staan :).
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Oh ghehe, top! Ga ik morgenochtend gelijk rechtzetten.
Exmantaa

Bericht door Exmantaa »

Als het niet teveel moeite is kan je natuurlijk ook gewoon de aluminium sierknop even, in de juiste positie uiteraard, vastlijmen over dat plastic hulsje...

een 5-minuten epoxy werkt prima hiervoor.
jan
Actief lid

Bericht door jan »

Net als zo ongeveer elke speedster was bij mij de verwarmings buis ook helemaal stuk. Een stuk in elkaar geduwd alu kreukelbuis met ladingen ducttape.

En omdat ik hoorde dat de afmeting eigenlijk wat te groot is waardoor de stroom snelheid nogal laag werd heb ik gister bij de bouwmarkt een stukje 70mm regenpijp een 45graden bocht en een 90 graden bocht gehaald.

Vanaf de radiator gaat de buis nu direct 45 graden de hoek om richting het midden, dan ongeveer 16cm schuin naar boven, en dan via de 90 grden hoek richting t dashboard. daar zit nog 8cm buis tussen.

Alles voorzien van een laagje zwarte ducttape en dr komt nu daadwerkelijk warme lucht uit t dashboard, en niet zon laf zuchtje maar gewoon een normale stroom. Zelfs de controlls op het dashboard geven merkbaar resultaat, harder is harder, zachter is zachter :)

Mn eerste fix is gelukt dus :P
the-duke
Mega lid

Bericht door the-duke »

wat fotootjes zou leuk zijn :wink:

gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
jan
Actief lid

Bericht door jan »

Zal dr vanavond eens een paar schieten, zowiezo moet de auto binnenkort maar eens netjes in de wie-is-wie getoond worden :P
schummy81
Nieuw lid

Bericht door schummy81 »

Exmantaa schreef:Als het niet teveel moeite is kan je natuurlijk ook gewoon de aluminium sierknop even, in de juiste positie uiteraard, vastlijmen over dat plastic hulsje...

een 5-minuten epoxy werkt prima hiervoor.
bij mij vliegt de alu knop eraf bij het optrekken en als ik het op warm wil zetten gaat dit niet,zwarte plastieke draaiknop zit vast, iemand een idee?
Afbeelding
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Ride-aholic schreef:Hi,
hier de foto:
Afbeelding

Dit zie je dus als je de aluminium slang losmaakt, het spul zit eronder verstopt. De rode pijl wijst naar de arm van de kachel-klep, de blauwe pijl wijst naar het clipje. Het clipje maakte ik als volgt los:

1- Steek een zaklantaarn in je mond
2- Leg 2 vingers op linkerbovenkant van de clip (bij pt 3 iets aandrukken)
3- Links onder het zilverkleurige beugeltje kun je nu de clip uit de vergrendeling wrikken.

De klep heb ik vervolgens zover mogelijk naar boven gezet, dus tegen de klok in.
Daarna het clipje vastzetten, en klaar is Kees. Stofzuigerslang :P weer vastzetten, en je kunt van een warme winterrit gaan genieten.

Greetingz, Peter
Ik kan de kachel ook maar 3/4de verplaatsen. Waar bevind zich dit, diep onder de frontcover of onder het dashboard? Ik ben compleet atechnisch als het op auto's aankomt maar met de nodige instructies zou ik het wel kunnen fixen. Ik weet alleen niet waar ik dit kan terugvinden...
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Op een afstandje:
Afbeelding

De kabel komt binnen in de ruimte, in de buurt van het slotmechanisme.
Vanaf daar de draad volgen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Smiley schreef:Op een afstandje:
Afbeelding

De kabel komt binnen in de ruimte, in de buurt van het slotmechanisme.
Vanaf daar de draad volgen.
Ik durf het bijna niet te vragen... waar bevind zich het slotmechanisme? Is dat rechtsonder de bedrading van een koplamp?
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Het slot van de voorklep van je auto.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie