Herman schreef:Ja hoor, volgende klusjes al weer op stapel:
Klus 1.
Op Donington teveel geluid (induction noise) waarschijnlijk de blow-off valve en dus gaan we deze eens proberen: http://www.gofastbits.com/index.php?par ... ceptor_pro
Blijft een kwestie van smaak of je het wel of niet wil horen. Persoonlijk vind ik het wel een lekker geluid maar op het circuit denken ze anders.
Zoals Arno al zei, is het niet simpeler/werkzamer je blow-off gewoon weer geloten terug te voeren naar je turbine inlaat? (zoals de Z20LET standaard ook werkt.)
Het is al een gemeten luchtvolume, dus qua mapping zou dat weinig problemen moeten geven...
Exmantaa schreef:Zoals Arno al zei, is het niet simpeler/werkzamer je blow-off gewoon weer geloten terug te voeren naar je turbine inlaat? (zoals de Z20LET standaard ook werkt.)
Standaard heeft de z20let geen blow-off, denk dat deze hier verwart wordt met de interne wastegate in de turbo. Ik rij zelf ook met een blow-off die gesloten afblaast op het compressorwiel van de turbo! Dit echter niet voor het geluid, maar puur om het turbogat na overschakelen verder te reduceren
Herman schreef:Goeie tip! Welk stukje buis of T-stuk heb je gebruikt?
Heb de aanzuigbuis vanaf het luchtfilter van aluminium laten maken en in de 90º bocht naar de turbo een aansluiting voor de luchtslang vanaf de blow-off laten lassen. Zal er binnenkort een foto van plaatsen
Herman, ben je volgende week zondag aanwezig bij de jumbo exclusief show en/of tourrit? Zou graag weer wat foto'tjes maken! prachtig hoe je ermee bezig blijft!
Exmantaa schreef:Zoals Arno al zei, is het niet simpeler/werkzamer je blow-off gewoon weer geloten terug te voeren naar je turbine inlaat? (zoals de Z20LET standaard ook werkt.)
Standaard heeft de z20let geen blow-off, denk dat deze hier verwart wordt met de interne wastegate in de turbo. Ik rij zelf ook met een blow-off die gesloten afblaast op het compressorwiel van de turbo! Dit echter niet voor het geluid, maar puur om het turbogat na overschakelen verder te reduceren
Ik weet niet wat de exacte benaming is, maar inderdaad de standaard omloopklep van een Z(ofC)20LET die de gecomprimeerde lucht weer terugvoert naar de compressor inlaat en wordt gestuurd door vacuum voor de gasklep. (Een "interne wastegate" is het ook niet, want die zit aan de turbine kant )
Zat even net naar die elektronische blow-off te kijken, maar het lijkt erop dat je hiermee alleen de afblaas hoeveelheid varieert. Ik zou dus gewoon voor de Rikster optie, intern terugvoeren, kiezen.