Spoorverbreders
Ik heb er nu sinds enkele dagen nieuwe velgen op zitten. Maten die ik heb gebruikt:
voor: 7.0x16 et23 met 195/50 16
achter: 8.0x17 et30 met 225/45 17
bijna hetzelfde als de VXR.
Geen vreemde dingen kunnen merken. Stuurt iig prima.
Zaterdag uitlijnen, dus dan kan ik het pas echt goed beoordelen.
@Marcel,
Het verhogen van het stuurhuis doe je door de twee plaatjes waar de schroefgaten inzitten te vervangen door plaatjes waar de gaten hoger zitten. Plaatjes zijn te verkrijgen met 10 verschillende standen. Geloof dat er standaard 6 op zit en ik heb er nu 10 op zitten.
Mark
voor: 7.0x16 et23 met 195/50 16
achter: 8.0x17 et30 met 225/45 17
bijna hetzelfde als de VXR.
Geen vreemde dingen kunnen merken. Stuurt iig prima.
Zaterdag uitlijnen, dus dan kan ik het pas echt goed beoordelen.
@Marcel,
Het verhogen van het stuurhuis doe je door de twee plaatjes waar de schroefgaten inzitten te vervangen door plaatjes waar de gaten hoger zitten. Plaatjes zijn te verkrijgen met 10 verschillende standen. Geloof dat er standaard 6 op zit en ik heb er nu 10 op zitten.
Mark
C30-94@0.55bar
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
@SteV6:
Duidelijk verhaal, maar gelijk ook een reden voor mijn ervaring voor het meer op 1 oor hangen van de auto: doordat er minder onderstuur optreedt -> hogere bochtsnelheden mogelijk dan voorheen -> daardoor meer krachten op het buitenste voorwiel. En da's denk ik hetgeen ik nu ervaar...
@HJ:
Ik denk dat Marcel gelijk heeft: je kan het beste mijn auto eens proberen voor een rondje op bekend terrein tegenover jouw eigen mobiel. Kunnen we bovenstaande gelijk op waarheid toetsen!
Overigens moet ik eerlijk bekennen nog niet zoveel rij-ervaring met deze auto te hebben opgedaan (Rijvaardigheidscursus gemist.....
), maar doordat de Speedy mijn fun (lees: afreageren) auto voor erbij is rij ik behoorlijk vaak op de grens en dat is onderstuur bij een te hoge aanvangsnelheid in bochten (in droogweer situaties b.t.w.). Hierdoor duwt de wagen zijn neus rechtdoor de bocht in en moet je gas losnemen om e.e.a. weer in 't gareel te krijgen.
Ben momenteel het volgende aan het proberen: ietsjes langzamer de bocht insturen, gas even liften waardoor de achterkant zich iets wil "zetten" en dan gas bijgeven. Geeft het gevoel dat de auto door de bochten "zweeft".
@Jans,
en dan ben je denk ik blij dat je geen Turbo hebt......vrees dat bij zo'n aktie de achterkant van de auto je plotsklaps voorbij komt zeilen!
Duidelijk verhaal, maar gelijk ook een reden voor mijn ervaring voor het meer op 1 oor hangen van de auto: doordat er minder onderstuur optreedt -> hogere bochtsnelheden mogelijk dan voorheen -> daardoor meer krachten op het buitenste voorwiel. En da's denk ik hetgeen ik nu ervaar...
@HJ:
Ik denk dat Marcel gelijk heeft: je kan het beste mijn auto eens proberen voor een rondje op bekend terrein tegenover jouw eigen mobiel. Kunnen we bovenstaande gelijk op waarheid toetsen!
Overigens moet ik eerlijk bekennen nog niet zoveel rij-ervaring met deze auto te hebben opgedaan (Rijvaardigheidscursus gemist.....

Ben momenteel het volgende aan het proberen: ietsjes langzamer de bocht insturen, gas even liften waardoor de achterkant zich iets wil "zetten" en dan gas bijgeven. Geeft het gevoel dat de auto door de bochten "zweeft".

@Jans,
en dan ben je denk ik blij dat je geen Turbo hebt......vrees dat bij zo'n aktie de achterkant van de auto je plotsklaps voorbij komt zeilen!
Laatst gewijzigd door René op 23 jun 2005 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
..........Barchetta, Z3, Speedster...........
......................Moving up!!..................
......................Moving up!!..................
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Volgende maand zit de sper diff erop. dat wordt pas driften, zelfs op droog wegdekRené schreef:@SteV6:
Duidelijk verhaal, maar gelijk ook een reden voor mijn ervaring voor het meer op 1 oor hangen van de auto: doordat er minder onderstuur optreedt -> hogere bochtsnelheden mogelijk dan voorheen -> daardoor meer krachten op het buitenste voorwiel. En da's denk ik hetgeen ik nu ervaar...
@HJ:
Ik denk dat Marcel gelijk heeft: je kan het beste mijn auto eens proberen voor een rondje op bekend terrein tegenover jouw eigen mobiel. Kunnen we bovenstaande gelijk op waarheid toetsen!
Overigens moet ik eerlijk bekennen nog niet zoveel rij-ervaring met deze auto te hebben opgedaan (Rijvaardigheidscursus gemist.....), maar doordat de Speedy mijn fun (lees: afreageren) auto voor erbij is rij ik behoorlijk vaak op de grens en dat is overstuur bij een te hoge aanvangsnelheid in bochten (in droogweer situaties b.t.w.). Hierdoor duwt de wagen zijn neus rechtdoor de bocht in en moet je gas losnemen om e.e.a. weer in 't gareel te krijgen.
Ben momenteel het volgende aan het proberen: ietsjes langzamer de bocht insturen, gas even liften waardoor de achterkant zich iets wil "zetten" en dan gas bijgeven. Geeft het gevoel dat de auto door de bochten "zweeft".![]()
@Jans,
en dan ben je denk ik blij dat je geen Turbo hebt......vrees dat bij zo'n aktie de achterkant van de auto je plotsklaps voorbij komt zeilen!

jans
Zijn weer compomotives geworden. Mag dan wel niet de mega "design" velg zijn, maar ze zijn tenminste helemaal op maat. Hoef ik er ook geen spacer bij of andere bouten. Past helemaal perfect.SteV6 schreef:FOTO'S Mark! Welke velgen zijn het? Ook weer Compomotive's of Speedlines om misschien zelfs OZ![]()
Foto's gaan komen. Had er genomen, maar die waren bewogen

Banden staan er trouwens ook netjes op. Is toch wel een groot voordeel vind ik van een beredere velg. Je hebt nu geen last dat de band met z'n wangen naar binnen staat. Overdreven gezien staat ie zelfs een beetje naar buiten. Scheelt weer in flex.
Yup. Geloof alleen dat die gast z'n plaatjes zelf had gemaakt. Beetje zonde, dacht dat ze 1.50 per stuk zijn ofzo.En over de aanpassingen voor de besturing moet op het Engelse forum een uitgebreid draadje lopen met fotohandleiding.
Mark
C30-94@0.55bar
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Mark, heb jij het laten doen ??markv schreef: Wat ik wel zou aanraden is om je stuurhuis omhoog te zetten. Afgelopen weekend is die van mij omhoog gezet om te compenseren voor de lagere rijhoogte. Je merkt het verschil direct wanneer je over hobbels rijdt. De auto is dan veel minder nerveus (minder bumpsteer).
Mark
Bij een Opel dealer ?
Merk je veel verschil ?
Marcel.
Nee, samen met Arno gedaan.Marcel schreef: Mark, heb jij het laten doen ??
Bij een Opel dealer ?
Ik kon het zelf direct merken. Maarja, dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen het merkt. Zijn genoeg mensen die met compleet vage onderstel setups rijden en het niet merken.. Denk dat dat een beetje van de persoon afhangt.Merk je veel verschil ?
Mark
C30-94@0.55bar
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Hoi, had je erg speciaal gereedschap nodig ?markv schreef: Nee, samen met Arno gedaan.
Ik kon het zelf direct merken. Maarja, dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen het merkt. Zijn genoeg mensen die met compleet vage onderstel setups rijden en het niet merken.. Denk dat dat een beetje van de persoon afhangt.
Mark
Hoe lang bezig ongeveer ?
Had je de plaatjes gewoon gekocht ?
Zit er een verhouding, dus de mijn is nu circa 2,5 cm lager, heb je dan bepaalde plaatjes nodig ?
Van wat voor plaatje naar wat voor plaatje ben je gegaan ?
(pfff veel vragen

Dit heeft toch niet direct met vage besturing te maken, als ik het goed begreep is de reaktie in je stuur alleen veel minder heftig als je je bumpersteer hebt veranderd

groet en bedankt weer,
Marcel.