Spoorverbreders

Vragen over bekleding, velgen e.d.
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik heb er nu sinds enkele dagen nieuwe velgen op zitten. Maten die ik heb gebruikt:

voor: 7.0x16 et23 met 195/50 16
achter: 8.0x17 et30 met 225/45 17

bijna hetzelfde als de VXR.

Geen vreemde dingen kunnen merken. Stuurt iig prima.

Zaterdag uitlijnen, dus dan kan ik het pas echt goed beoordelen.

@Marcel,

Het verhogen van het stuurhuis doe je door de twee plaatjes waar de schroefgaten inzitten te vervangen door plaatjes waar de gaten hoger zitten. Plaatjes zijn te verkrijgen met 10 verschillende standen. Geloof dat er standaard 6 op zit en ik heb er nu 10 op zitten.

Mark
C30-94@0.55bar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

FOTO'S Mark! Welke velgen zijn het? Ook weer Compomotive's of Speedlines om misschien zelfs OZ :roll:

En over de aanpassingen voor de besturing moet op het Engelse forum een uitgebreid draadje lopen met fotohandleiding.

SteV6
S4 Avant
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

SteV6 schreef:FOTO'S Mark! Welke velgen zijn het? Ook weer Compomotive's of Speedlines om misschien zelfs OZ :roll:

En over de aanpassingen voor de besturing moet op het Engelse forum een uitgebreid draadje lopen met fotohandleiding.

SteV6
FOTO's MEE EENS !!!

Draadje ?? LINKJE ?? :P
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

Hi,

Ga deze weekend verlagingsveren bestellen bij Moto-concept (Eibach 2,5 cm)

Daarna na de velgenboer mijn velgen bestellen, en als ik het goed heb begrepen komen er spacers op van 15 - 20 mm per as.
Velgen rond om 7,5 17. voor 205 breed en achter 225.

Gr, 8) Martin
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Ik heb het gedaan :shock: :shock: :shock:
De 11e gaan ze eronder 8) 8)
Lotus Elise S2
René
Lid

Bericht door René »

@SteV6:

Duidelijk verhaal, maar gelijk ook een reden voor mijn ervaring voor het meer op 1 oor hangen van de auto: doordat er minder onderstuur optreedt -> hogere bochtsnelheden mogelijk dan voorheen -> daardoor meer krachten op het buitenste voorwiel. En da's denk ik hetgeen ik nu ervaar...

@HJ:

Ik denk dat Marcel gelijk heeft: je kan het beste mijn auto eens proberen voor een rondje op bekend terrein tegenover jouw eigen mobiel. Kunnen we bovenstaande gelijk op waarheid toetsen!

Overigens moet ik eerlijk bekennen nog niet zoveel rij-ervaring met deze auto te hebben opgedaan (Rijvaardigheidscursus gemist..... :cry: ), maar doordat de Speedy mijn fun (lees: afreageren) auto voor erbij is rij ik behoorlijk vaak op de grens en dat is onderstuur bij een te hoge aanvangsnelheid in bochten (in droogweer situaties b.t.w.). Hierdoor duwt de wagen zijn neus rechtdoor de bocht in en moet je gas losnemen om e.e.a. weer in 't gareel te krijgen.
Ben momenteel het volgende aan het proberen: ietsjes langzamer de bocht insturen, gas even liften waardoor de achterkant zich iets wil "zetten" en dan gas bijgeven. Geeft het gevoel dat de auto door de bochten "zweeft". :P

@Jans,

en dan ben je denk ik blij dat je geen Turbo hebt......vrees dat bij zo'n aktie de achterkant van de auto je plotsklaps voorbij komt zeilen!
Laatst gewijzigd door René op 23 jun 2005 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
..........Barchetta, Z3, Speedster...........
......................Moving up!!..................
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Rene,

Goed uitlijnen wil ook helpen. Ik hep mijn voorwielen op uitspoor laten zetten, hierdoor minder last van onderstuur, wel eerder overstuur en dat hebben we op Lelystad goed uit kunnen proberen.
Lotus Elise S2
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

René schreef:@SteV6:

Duidelijk verhaal, maar gelijk ook een reden voor mijn ervaring voor het meer op 1 oor hangen van de auto: doordat er minder onderstuur optreedt -> hogere bochtsnelheden mogelijk dan voorheen -> daardoor meer krachten op het buitenste voorwiel. En da's denk ik hetgeen ik nu ervaar...

@HJ:

Ik denk dat Marcel gelijk heeft: je kan het beste mijn auto eens proberen voor een rondje op bekend terrein tegenover jouw eigen mobiel. Kunnen we bovenstaande gelijk op waarheid toetsen!

Overigens moet ik eerlijk bekennen nog niet zoveel rij-ervaring met deze auto te hebben opgedaan (Rijvaardigheidscursus gemist..... :cry: ), maar doordat de Speedy mijn fun (lees: afreageren) auto voor erbij is rij ik behoorlijk vaak op de grens en dat is overstuur bij een te hoge aanvangsnelheid in bochten (in droogweer situaties b.t.w.). Hierdoor duwt de wagen zijn neus rechtdoor de bocht in en moet je gas losnemen om e.e.a. weer in 't gareel te krijgen.
Ben momenteel het volgende aan het proberen: ietsjes langzamer de bocht insturen, gas even liften waardoor de achterkant zich iets wil "zetten" en dan gas bijgeven. Geeft het gevoel dat de auto door de bochten "zweeft". :P

@Jans,

en dan ben je denk ik blij dat je geen Turbo hebt......vrees dat bij zo'n aktie de achterkant van de auto je plotsklaps voorbij komt zeilen!
Volgende maand zit de sper diff erop. dat wordt pas driften, zelfs op droog wegdek 8)

jans
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

SteV6 schreef:FOTO'S Mark! Welke velgen zijn het? Ook weer Compomotive's of Speedlines om misschien zelfs OZ :roll:
Zijn weer compomotives geworden. Mag dan wel niet de mega "design" velg zijn, maar ze zijn tenminste helemaal op maat. Hoef ik er ook geen spacer bij of andere bouten. Past helemaal perfect.

Foto's gaan komen. Had er genomen, maar die waren bewogen :(

Banden staan er trouwens ook netjes op. Is toch wel een groot voordeel vind ik van een beredere velg. Je hebt nu geen last dat de band met z'n wangen naar binnen staat. Overdreven gezien staat ie zelfs een beetje naar buiten. Scheelt weer in flex.
Yup. Geloof alleen dat die gast z'n plaatjes zelf had gemaakt. Beetje zonde, dacht dat ze 1.50 per stuk zijn ofzo.

Mark
C30-94@0.55bar
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef:Ik heb het gedaan :shock: :shock: :shock:
De 11e gaan ze eronder 8) 8)
Haha toch de stoute schoenen aangetrokken ;) hij zal er in ieder geval optisch heel veel op vooruit gaan, welke heb je genomen 30/30 ?
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

30/10 net als Rene. Ik vond de foto's erg mooi en ik heb nog even bij mijn auto staan meten.
Lotus Elise S2
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

Hi,

Vandaag nog even bij de velgenboer geweest kon nu ook voor het zelfde geld de Eibach verlagings veren leveren dus heb nu via hem de veren besteld. :lol: (was eerst 150 euro exl btw duurder).

Als ze binnen zijn ga ik ze zelf monteren, en als dit klaar is worden de velgen besteld.

Gr, 8) Martin
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

markv schreef: Wat ik wel zou aanraden is om je stuurhuis omhoog te zetten. Afgelopen weekend is die van mij omhoog gezet om te compenseren voor de lagere rijhoogte. Je merkt het verschil direct wanneer je over hobbels rijdt. De auto is dan veel minder nerveus (minder bumpsteer).

Mark
Mark, heb jij het laten doen ??
Bij een Opel dealer ?

Merk je veel verschil ?

Marcel.
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Marcel schreef: Mark, heb jij het laten doen ??
Bij een Opel dealer ?
Nee, samen met Arno gedaan.
Merk je veel verschil ?
Ik kon het zelf direct merken. Maarja, dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen het merkt. Zijn genoeg mensen die met compleet vage onderstel setups rijden en het niet merken.. Denk dat dat een beetje van de persoon afhangt.

Mark
C30-94@0.55bar
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

markv schreef: Nee, samen met Arno gedaan.

Ik kon het zelf direct merken. Maarja, dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen het merkt. Zijn genoeg mensen die met compleet vage onderstel setups rijden en het niet merken.. Denk dat dat een beetje van de persoon afhangt.
Mark
Hoi, had je erg speciaal gereedschap nodig ?
Hoe lang bezig ongeveer ?
Had je de plaatjes gewoon gekocht ?
Zit er een verhouding, dus de mijn is nu circa 2,5 cm lager, heb je dan bepaalde plaatjes nodig ?
Van wat voor plaatje naar wat voor plaatje ben je gegaan ?
(pfff veel vragen ;))

Dit heeft toch niet direct met vage besturing te maken, als ik het goed begreep is de reaktie in je stuur alleen veel minder heftig als je je bumpersteer hebt veranderd :!:

groet en bedankt weer,

Marcel.
Plaats reactie