Montage was iets lastiger als bij de Elise, aangezien je bij de Speedster de bovenste houder aan de bestuurderskant moet vervangen. Hier zit de ABS unit op vast geschroefd en daardoor kan je met de standaard houder de nieuwe demper er niet tussen krijgen. Maargoed, kost je iets van 15 minuten extra.
Na montage eerst de rijhoogte van de auto opgemeten. Die was dus iets te laag geworden (veren waren zonder voorspanning geplaatst). Daarna wat voorspanning op de veren gezet en na twee keer wijzigen uitgekomen op een rijhoogte rondom van 120mm.
Aangezien ik hardere veren heb genomen dan standaard wordt geleverd bij de Nitrons (standaard is 375 voor, 450 achter, ik heb nu 450 voor, 550 achter), kan ik de schokdempers een stuk zachter zetten. Met als resultaat dat het zaakje erg comfortabel rijdt (voor race dempers dan

Rijden is nu echt als een kart. Auto blijft vlakker in de bochten en geeft veel meer vertrouwen. Wel is het zo dat door de veel directere gewichtsverplaatsing je ook makkelijker de achterkant los kan krijgen. Maar dit gaat VEEEL rustiger dan bij de originele dempers. Het is nu een stuk meer vergelijkbaar met een kart

Gelijk ook nieuwe remblokjes geplaatst (OMP race blokjes). Lijken goed te werken. Ze moeten nog ingeremd worden, maar de vertraging tot nu toe lijkt prima. Enige nadeel is dat ze redelijk kunnen gillen bij lage snelheid en weinig remdruk. Maar dat vind ik zelf geen probleem. Ten opzichte van de orignele blokjes hebben deze waarschijnlijk een hardere samenstelling of is de rug niet voorzien van een zacht materiaal, want het rempedaal staat nu iets hoger en de reactie is een stukje directer. Ik vind dat persoonlijk wel prettig rijden, geeft meer gevoel in de remmen.
Op naar de volgende stap, maar is nog even wachten op de velgen helaas.
Mark