Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1093
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Achterwielen staat nu inderdaad perfect, zoals het
hoort bij zo'n wagen :thumbup:

Top job Herman!

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
wielkast.jpg
wielkast.jpg (359.65 KiB) 2376 keer bekeken
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
Uprights Nitron.jpg
Uprights Nitron.jpg (67.2 KiB) 2280 keer bekeken
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Mooie plannen Herman.
Daarna ga je er gewoon een jaartje naar kijken.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7351
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Herman schreef: Maar als dat gedaan is waarschijnlijk geen budget meer voor track-days 2010/2011 :(
Of net als speedsterrent.nl Spexigerent.nl opzetten.
Leuk voor bruiloften en partijen. (zou alleen de turbodruk op zijn laagst zetten :wink: )
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Die trackdays komen wel goed Herman. Iets met bloed en kruipen. :wink:
Aan mijn kant wordt volgend jaar sowieso even rustig aan gedaan. Heb twee roadtrips in m'n hoofd die de nodige dagen in beslag nemen.
Caterham => Britse degelijkheid...
Joy
Nieuw lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2009 21:32

Bericht door Joy »

Mooie plannen Herman. Alleen al de techniek is straks mooi om naar te kijken. Die Nitron coolducts :thumbup:
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Herman schreef: • Nitron rear Race upright 1.8 kg
• Standard Lotus rear upright 2.9 kg
Ik had gehoopt op een besparing van 2kg per wiel. Dat gaan we niet halen, tenzijn ik ook voor de Dymag Carbon/Magnesium velgen kies, maar ja, de kosten lopen dan (helemaal) de pan uit :roll:
Dat is op zich niet zo vreemd.

De Speedster en S2 Elise stalen uprights waren een research project van 'The American Steel Institute' tezamen met Lotus Engineering, waarbij de toepassing door Lotus Cars een 'praktisch voorbeeld' van de nieuwe techniek is.

Ooit was de PDF van het onderzoeks rapport gewoon te downloaden, maar is helaas niet meer te vinden.

Er zijn bij de uprights een aantal nieuwe technieken in toegepast wat betreft ontwerp, sterkte-berekening en materiaal (aangepaste legering van het staal).

Uiteindelijk is de upright van de S2/Speedster ongeveer tussen het gewicht van de orginele alu S1 en stalen uprights in.

Dus iets zwaarder als de alu versies, maar lichter als de traditionelere S1 stalen (achter) uprights.

Groot deel van het uiteindelijke totaal gewicht zit natuurlijk ook in het lager/naaf pakket.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Ah.. Had 'm nog ergens staan :)

Leesvoer ;)

Rapport PDF File

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Herman schreef:• Standard Lotus rear upright 2.9 kg
Ik had gehoopt op een besparing van 2kg per wiel. Dat gaan we niet halen, tenzijn ik ook voor de Dymag Carbon/Magnesium velgen kies, maar ja, de kosten lopen dan (helemaal) de pan uit :roll:
Morgen is het Sint Maarten, 5 december Sinterklaas en dan hebben we nog kerstmis. Een beetje braaf mannetje moet in die 3 gebeurtenissen toch wel Carbon Magnesium wielen kunnen regelen? :lol:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

allen schreef:
Morgen is het Sint Maarten, 5 december Sinterklaas en dan hebben we nog kerstmis. Een beetje braaf mannetje moet in die 3 gebeurtenissen toch wel Carbon Magnesium wielen kunnen regelen? :lol:
Bij ons in België heb je dan nog 28 december erbij. :lol:
Zou het helemaal goed komen. :wink:
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Herman schreef:• Standard Lotus front upright ??? kg Iemand enig idee wat deze wegen?
Ik heb er eentje van een Elise S1 voor je gewogen : 3,4 KG
(= Alu hub voorzijde, incl. lager en stalen flens)

Vraag me serieus af of je er wel verstandig aan doet om van je bestaande hubs af te stappen.
Je draagarmen zijn op maat gemaakt en die Nitron hubs zijn een 25mm verlaging, dus zou het zo kunnen zijn dat dat niet lekker gaat icm je draagarmen.
Verlagen is natuurlijk wel grappig, maar je moet natuurlijk wel de drempels over kunnen komen...
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Herman schreef:Toch wel jammer dat voor 30 pond besparing men weer naar staal is gegaan.
Hadden ze beter 30 pond meer uit kunnen geven en naar titanium overstappen (en dat geldt voor meer onderdelen).
Lotus mag dan de naam hebben voor het ontwikkelen van lightweight auto's, het zijn ook een stelletje kruideniers :bag:
Plaats reactie