Geloof dat we hier met een persoonlijke vete te maken hebben?

Ik heb zelf het idee dat de druk in het systeem niet hoog genoeg was om alle lucht naar het nippeltje te krijgen. Zou het hierbij ook helpen om het stationair toerental te verhogen?YvoTuk schreef:de snelheid waarmee de waterpomp de boel rond pomp. (zeker bij stationair toerental) Dat 'probleem' is heel eenvoudig op te lossen door de motor even verhoogd stationair te laten lopen.
Koelwater wat retour komt is kouder (als verwacht) ==> temperatuur sensor naar de ECU geeft paar graden lager door ==> ECU denkt dat de boel nog niet op temperatuur is en spuit nog even wat extra brandstof in.YvoTuk schreef:Als de thermostaat doet wat ie moet doen kan het geen kwaad om een grotere radiator te gebruiken, die regelt -net als bij een thermostaat kraan- de temperatuur van de koelvloeistof.
Gaat de temperatuur omhoog, dan gaat de thermostaat open en mengt die de koelere vloeistof uit het grote circuit van de radiator bij. Mocht de temperatuur in dat circuit zó laag zijn dat dit de motor zou onderkoelen, dan gaat de thermostaat weer dicht en zal de motor gebruik maken van het kleine, ongekoelde, circuit.
Dit klopt niet ben ik bang.Koelwater wat retour komt is kouder (als verwacht) ==> temperatuur sensor naar de ECU geeft paar graden lager door ==> ECU denkt dat de boel nog niet op temperatuur is en spuit nog even wat extra brandstof in.
Resultaat is een te rijk mengsel ==> slechte verbranding met alle gevolgen van dien.
Kortom, je kunt niet zondermeer een grotere radiator plaatsen.
Ik raak vreselijk verward van jouw adviezen.Elise schreef: Kortom, je kunt niet zondermeer een grotere radiator plaatsen.