Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
OmlaagHerman schreef: Hoogte van de auto blijft "laag" maar de wielophanging (wishbones) gaat een beetje omhoog.

Met de Nitron uprights kunnen je wishbones weer terug naar 'horizontaal'. Net alsof hij op normale rijhoogte staat, maar dan (door de uprights) 25mm lager.
Nu zullen je wishbones omhoog wijzen. De auto/chassis is zeg maar omlaag gezakt en dat ga je hiermee corrigeren.
Let wel op.. Je moet misschien dan wel je schokbrekers of de ophangpunten aanpassen!
De huisige zijn nu gebouwd op het 'verlagen' door korte schokbrekers te gebruiken. De auto 'zakt' dan.
Met de Nitron uprights kan (en moet) je dus weer 'lange' schokbrekers hebben, of je moet de bovenste montage punten omlaag brengen.
Doe je dat niet, dan zou je de veren op een enorme voor-spanning moeten zetten om de rijhoogte boven de 100mm te houden of zo.. Maar dan heb je geen 'droop' meer in je ophanging en krijg je een soort clowns-auto qua weggedrag.
Tenzij je met de Nitron uprights natuurlijk een 60 a 80mm ride height aan wil houden, dat kan ook

(side-skirts er onder en een dikke diffuser tot op het weg-oppervlak

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
- Locatie: Noorderkempen (België)
Ik rij al 7 jaar (100k Km) met mijn Corsa 1.8 op 80 mm. bodemvrijheid. Dit is ook mijn dagelijkse auto woon-werk verkeer. Wel moet ik vermelden dat het hier om een auto gaat met korte overhang vooraan. Ik zit dus snel met de voorwielen op de drempel. Drempels volgens de voorschriften aanleggen kennen ze in België al evenmin.
De toestand van de Belgische wegen, zullen we maar niet vergelijken met die van Nederland zeker?
De toestand van de Belgische wegen, zullen we maar niet vergelijken met die van Nederland zeker?

Einfach nur ein nackter Sportler
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Spoorvorming op Belgische snelwegen en gaten in B-wegen zijn idd veelal dieper dan 80mm.sooike schreef:Ik rij al 7 jaar (100k Km) met mijn Corsa 1.8 op 80 mm. bodemvrijheid. Dit is ook mijn dagelijkse auto woon-werk verkeer. Wel moet ik vermelden dat het hier om een auto gaat met korte overhang vooraan. Ik zit dus snel met de voorwielen op de drempel. Drempels volgens de voorschriften aanleggen kennen ze in België al evenmin.
De toestand van de Belgische wegen, zullen we maar niet vergelijken met die van Nederland zeker?


- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Mooi plannen weer Herman. Ga je trouwens minder werken? Volgens mij heb je aan bovenstaande mods wel een part time baan
Die gewichtsreduktie is inderdaad indrukwekkend, ben benieuwd of je het echt gaat halen. Dan weer even een ritje naar Mark voor een goede weging
Ik heb laatst mijn radio eruit gehaald, dat scheelde ook weer een mooie 1,7kg... maar bij mij is het einde ook nog niet in zicht. Ik denk dat ik nu, zonder benzine, onder de 810kg zit. Doel is onder de 800 te komen, zonder al te gekke dingen te doen, of al te gekke bedragen ertegenaan te gooien. Alhoewel, ik zit nog wel te denken om eens een plons geld in de Reverie stoeltjes te gooien (jaja, nog steeds
), daar zit al bijna 10kg in dan... Daarnaast de balansassen eruit (-2kg ofzo?), en het lichtere vliegwiel (-4,2kg) en lichtere en kleinere dynamopulley (-1kg ofzo?). Dan zal waarschijnlijk de achterclam er weer af gaan en kan ik de motorruimte nog eens beter opruimen, ik denk dat daar nog een kilo of 1-2 aan staal uit kan (waaronder mijn veel te lompe catchtankje, en nog wat gekke brackets en motorhijsogen enzo).
Goed, genoeg jouw draadje vervuild, hou ons maar mooi op de hoogte van je vorderingen

Die gewichtsreduktie is inderdaad indrukwekkend, ben benieuwd of je het echt gaat halen. Dan weer even een ritje naar Mark voor een goede weging

Ik heb laatst mijn radio eruit gehaald, dat scheelde ook weer een mooie 1,7kg... maar bij mij is het einde ook nog niet in zicht. Ik denk dat ik nu, zonder benzine, onder de 810kg zit. Doel is onder de 800 te komen, zonder al te gekke dingen te doen, of al te gekke bedragen ertegenaan te gooien. Alhoewel, ik zit nog wel te denken om eens een plons geld in de Reverie stoeltjes te gooien (jaja, nog steeds

Goed, genoeg jouw draadje vervuild, hou ons maar mooi op de hoogte van je vorderingen


De turbo van garret kan een vermogen van 400pk leveren dus ben benieuwd of je die 460 haalt.
Ik zal persoonlijk denk ik voor de Garrett GT30/71R Turbocharger 500bhp
kan 500pk leveren.
http://www.youtube.com/watch?v=j8t0tud1Qh8
Lol zijn ventilator behuizing kan de g krachten van deze turbo niet aan
Ik zal persoonlijk denk ik voor de Garrett GT30/71R Turbocharger 500bhp
kan 500pk leveren.
http://www.youtube.com/watch?v=j8t0tud1Qh8
Lol zijn ventilator behuizing kan de g krachten van deze turbo niet aan
