Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door Arno »

Herman schreef: Hoogte van de auto blijft "laag" maar de wielophanging (wishbones) gaat een beetje omhoog.
Omlaag ;)

Met de Nitron uprights kunnen je wishbones weer terug naar 'horizontaal'. Net alsof hij op normale rijhoogte staat, maar dan (door de uprights) 25mm lager.

Nu zullen je wishbones omhoog wijzen. De auto/chassis is zeg maar omlaag gezakt en dat ga je hiermee corrigeren.

Let wel op.. Je moet misschien dan wel je schokbrekers of de ophangpunten aanpassen!

De huisige zijn nu gebouwd op het 'verlagen' door korte schokbrekers te gebruiken. De auto 'zakt' dan.

Met de Nitron uprights kan (en moet) je dus weer 'lange' schokbrekers hebben, of je moet de bovenste montage punten omlaag brengen.

Doe je dat niet, dan zou je de veren op een enorme voor-spanning moeten zetten om de rijhoogte boven de 100mm te houden of zo.. Maar dan heb je geen 'droop' meer in je ophanging en krijg je een soort clowns-auto qua weggedrag.

Tenzij je met de Nitron uprights natuurlijk een 60 a 80mm ride height aan wil houden, dat kan ook :D

(side-skirts er onder en een dikke diffuser tot op het weg-oppervlak ;) )

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

80 mm is simpelweg te laag. Gelukkig is het bij mij alleen het carterpannetje en de bak. Maar ik kan hier in Dordrecht niet eens meer fatsoenlijk over drempels. :?
Caterham => Britse degelijkheid...
sooike

Bericht door sooike »

Ik rij al 7 jaar (100k Km) met mijn Corsa 1.8 op 80 mm. bodemvrijheid. Dit is ook mijn dagelijkse auto woon-werk verkeer. Wel moet ik vermelden dat het hier om een auto gaat met korte overhang vooraan. Ik zit dus snel met de voorwielen op de drempel. Drempels volgens de voorschriften aanleggen kennen ze in België al evenmin.

De toestand van de Belgische wegen, zullen we maar niet vergelijken met die van Nederland zeker? :lol:
Einfach nur ein nackter Sportler
Dominique

Bericht door Dominique »

sooike schreef:Ik rij al 7 jaar (100k Km) met mijn Corsa 1.8 op 80 mm. bodemvrijheid. Dit is ook mijn dagelijkse auto woon-werk verkeer. Wel moet ik vermelden dat het hier om een auto gaat met korte overhang vooraan. Ik zit dus snel met de voorwielen op de drempel. Drempels volgens de voorschriften aanleggen kennen ze in België al evenmin.

De toestand van de Belgische wegen, zullen we maar niet vergelijken met die van Nederland zeker? :lol:
Spoorvorming op Belgische snelwegen en gaten in B-wegen zijn idd veelal dieper dan 80mm. :lol:
Afbeelding
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Nice :!:

Hopelijk kan ik mijn kogel volgend weekend bij tuner ophalen... rechtervoet jeukt enorm nu de zon schijnt!
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Mooi plannen weer Herman. Ga je trouwens minder werken? Volgens mij heb je aan bovenstaande mods wel een part time baan :wink:
Die gewichtsreduktie is inderdaad indrukwekkend, ben benieuwd of je het echt gaat halen. Dan weer even een ritje naar Mark voor een goede weging :wink:
Ik heb laatst mijn radio eruit gehaald, dat scheelde ook weer een mooie 1,7kg... maar bij mij is het einde ook nog niet in zicht. Ik denk dat ik nu, zonder benzine, onder de 810kg zit. Doel is onder de 800 te komen, zonder al te gekke dingen te doen, of al te gekke bedragen ertegenaan te gooien. Alhoewel, ik zit nog wel te denken om eens een plons geld in de Reverie stoeltjes te gooien (jaja, nog steeds :P ), daar zit al bijna 10kg in dan... Daarnaast de balansassen eruit (-2kg ofzo?), en het lichtere vliegwiel (-4,2kg) en lichtere en kleinere dynamopulley (-1kg ofzo?). Dan zal waarschijnlijk de achterclam er weer af gaan en kan ik de motorruimte nog eens beter opruimen, ik denk dat daar nog een kilo of 1-2 aan staal uit kan (waaronder mijn veel te lompe catchtankje, en nog wat gekke brackets en motorhijsogen enzo).
Goed, genoeg jouw draadje vervuild, hou ons maar mooi op de hoogte van je vorderingen :)
Afbeelding
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
rayz25

Bericht door rayz25 »

De turbo van garret kan een vermogen van 400pk leveren dus ben benieuwd of je die 460 haalt.

Ik zal persoonlijk denk ik voor de Garrett GT30/71R Turbocharger 500bhp
kan 500pk leveren.

http://www.youtube.com/watch?v=j8t0tud1Qh8

Lol zijn ventilator behuizing kan de g krachten van deze turbo niet aan :lol:
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
Plaats reactie