
Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Eigenlijk heb je voor een goed chargecooler systeem helemaal (of zeer weinig) expansietank nodig, omdat de temperatuur veel lager ligt. Een tankje geeft wel meer vloeistofvolume en daarmee een buffer om hoge T-pieken op te vangen.)Maik schreef:Herman, heb jij daar een goed alternatief voor, zo'n kleiner kunststof tankje? Afgezien van het gewicht wat mij erg aanspreekt, lijkt mij ook de extra ruimte die het oplevert in de motorruimte wel handigHerman schreef: Van het gewicht kan nog wel iets af als je de buffertank (3,5l) niet gebruikt en in plaats daarvan het niveau op peil houdt met een klein kunstof tankje (net als bij je gewone koelsysteem).
......![]()
In principe zal je het bijna nooit bij hoeven te vullen lijkt mij, net als je gewone koelvloeistofsysteem. Daarbij lijkt mij door de lagere temperaturen wat Exmantaa noemt de kans op lekkage nóg kleiner.
Heb jij nog een mening over een kleiner tankje Exmantaa?
Maar je kunt volstaan met een "T-stuk" in een leiding en een stukje vulslang met dop. (Heb nog zoiets in een originele LSJ uitvoering liggen

- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Het is niet verplicht, maar wel handig om goed te zien of de vloeistof ook doorloopt (ie defecte pomp), en om eventueel bij te kunnen vullen.Pw schreef:Ik wilde net zeggen, volgens mij heb ik geen extra expantievat...
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Herman zei:
Gr,
The Duke
Is het ondertussen nog gelukt de langverwachte turbo geleverd te krijgen en/of misschien alle andere zaken wat verder af te ronden door de heren van VMax ?Status vandaag:
"Intercooler is back and fitted.
Oiltank fitted.
Rearwing Mountingpoints are enforced.
Headlight pods are sealed and assembled strongly with cfk material and epoxy.
All extra ecu's and gadget housings mounted back on it.
Rest of wires follows when motor is in.
Thomas startet the roof. "
Zie de grotere uitlaatdiameter op de pro-alloy, 't blik is nu goed voor 3bar
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Wel goed dat het niet jouw auto was waar dit leergeld mee is betaald gelukkig! Gebroken drijfstangen bijvoorbeeld knapt de boel niet bepaald van op
Mooi dat er weer zicht op een datum is en extra leuke mods te doen.
Bedankt voor het op de hoogte houden!
Gr,
The Duke

Mooi dat er weer zicht op een datum is en extra leuke mods te doen.
Bedankt voor het op de hoogte houden!
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Er zijn wat methodes links en rechts om te meten hoelang eea het vol gaat houden. Mij niet bekend maar aantal ontwikkelaars kunnen dat wel berekenen.
Ik weet dat een bevriende tuner zijn racerij drijfstangen maximaal 25 uur gebruikt.
Zou goed informeren ipv gat in blok, kostbaar en vervelend.
Blijft mooi om te volgen
Ik weet dat een bevriende tuner zijn racerij drijfstangen maximaal 25 uur gebruikt.
Zou goed informeren ipv gat in blok, kostbaar en vervelend.
Blijft mooi om te volgen

Show and shine is for Barbie and Ken.......