ketchup

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4554
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: ketchup

Bericht door tibby »

Morgen mag hij hier zijn pakje onder de kerstboom komen halen

Afbeelding

grtz


@Exmantaa ivm overmaat te boren en olieverbruik. Kan het zijn dat het ook ergens met de pistons te maken had of lag het echt aan een slechte boring?
captain slow
hitman
Actief lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jun 2012 19:47
Locatie: Lo Reninge Belgie

Re: ketchup

Bericht door hitman »

zal eens vertellen wat er gebeurd is
ik heb het blok afgestoomd vorens het demonteren
dagje gewacht en dan begonnen en hier is het mis gegaan er zat nl nog water en zand bij de injectoren en
bij het verwijderen van de fuel rail is dit goedje naar binnen gelopen maat had op dit moment hier nog
niks van gemerkt en vandaar dat er krasjes zijn in de cilinderwand ontstaan zijn van nadien met de zuigers op en neer
te bewegen.

Een kennis is hier al langsgeweest en die had ook kennis van zaken en volgens hem is honen genoeg om deze eruit te krijgen
Er zit één kras tussen die volgens mij toch wel redelijk te noemen is.

Maar na het verlof ga ik met het onderblok naar de honer, boorder en zijn raad eens vragen wat hij ermee zou doen.

we zien wel

wat ik ook wil is een goed gekruist patroon (redelijk grof zelfs) dacht zo aan een patroon van 60°
had hiermee heel goede resultaten vroeger in de tweetakt

hou jullie op de hoogte wat ze mij weten te vertellen
hitman
Actief lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jun 2012 19:47
Locatie: Lo Reninge Belgie

Re: ketchup

Bericht door hitman »

@ exmanta

misschien zal ik ook eens moeten langskomen met het onderblok om nieuwe cilinders erin te laten zetten
Prijzig of niet ?
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: ketchup

Bericht door Exmantaa »

Je komt uit op rond de 100,- per nieuwe GM cylinderbus (is al gehoond op fabrieksspec), maar hangt een beetje af van verzendkosten etc.
hitman
Actief lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jun 2012 19:47
Locatie: Lo Reninge Belgie

Re: ketchup

Bericht door hitman »

@Tibby
Pakje mm
En dikke kus van monia
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4554
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: ketchup

Bericht door tibby »

of van mij :lol:
tot morgen
captain slow
hitman
Actief lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jun 2012 19:47
Locatie: Lo Reninge Belgie

Re: ketchup

Bericht door hitman »

ben nu bezig met twee blokjes
ene een origineel speedster z22se blok en ene omega z22se blok
bij het speedster blok zit in het oliefilterhuis een klepje dat niet aanwezig is in dat omegablok
iemand uitleg?
Bijlagen
1389631377NDSC_0129_1_.jpg
1389631377NDSC_0129_1_.jpg (75.46 KiB) 1991 keer bekeken
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: ketchup

Bericht door Exmantaa »

Dat Omega blok heeft dan ook geen oliekoeler-aansluiting boven het filter zitten... :wink:
(Hoe is het met je boringen?)
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: ketchup

Bericht door Exmantaa »

Dat klepje sluit de normale olietoevoer-route naar het filter af, want bij de Speedster gaat die eerst via de slang richting de oliekoeler. :wink:
Even wat meer "copy-paste" uitleg over de Z22SE oil flow:

Oil goes up the oil pick up pipe, through the lower block craddle, into the oil pump, out of the pump to the side of the engine (it would normally go to the oil filter but this route is blocked off on the vx220/Speedster), through the hose, into the oil cooler, out of the cooler into the oil filter, out of the oil filter into the main oil galleries of the block and also through a restrictor into the head.
inside the block it feeds the rear bearings of the balancer shafts, the main bearings, the big end bearings, the front balancer shaft bearings, the balancer shaft chain tensioner and the oil jet
the head oilways feed the main chain tensioner, auxillary drive (blanked off on the vx220), cam bearings and hydraulic lifters
hitman
Actief lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jun 2012 19:47
Locatie: Lo Reninge Belgie

Re: ketchup

Bericht door hitman »

mijn boringen ja nog altijd zelfde
krasje hier en krasje daar
leeeuuuuk

nee even serieus heb nog geen oplossing klaar voor de moment
ben nu begonnen aan een speedster blok van iemand anders
deze naar stage 3 te brengen
(eerst beetje bij verdienen he dan kan ik weer kopen)
hitman
Actief lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jun 2012 19:47
Locatie: Lo Reninge Belgie

Re: ketchup

Bericht door hitman »

omega blok had ook extra sensor zitten in carter gedeelte
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: ketchup

Bericht door Exmantaa »

Olie niveau sensor (switch). Dat hebben de Saab B207 blokken o.a. ook. :wink:
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Re: ketchup

Bericht door Dominique »

:wink: (click)
225
Afbeelding
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: ketchup

Bericht door Exmantaa »

hitman schreef:
bij het speedster blok zit in het oliefilterhuis een klepje dat niet aanwezig is in dat omegablok
iemand uitleg?
Heb je dat olieklepje er al eens uitgepeuterd? Je zult verbaasd staan zijn over de hightech uitvoering daarvan... :shock:
hitman
Actief lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jun 2012 19:47
Locatie: Lo Reninge Belgie

Re: ketchup

Bericht door hitman »

hier de nieuwe pakkingen
gelaserde alu plaat van 2 mm
te gerbruiken met vloeibare pakking (weinig gebruiken)
maximale flow hiermee te bereiken
Bijlagen
nieuwepak3.jpg
nieuwepak3.jpg (41.41 KiB) 1933 keer bekeken
nieuwepak2.jpg
nieuwepak2.jpg (51.7 KiB) 1928 keer bekeken
nieuwepak1.jpg
nieuwepak1.jpg (76.39 KiB) 1926 keer bekeken
Plaats reactie